• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

Ik wou MX3 gebruiken, maar weet niet wat daarmee is maar ik drukte enorm hard op die spuit, maar het kwam er nog niet uit.

Gelukkig zat bij mn cpu blok zo'n kleine spuit met mx2 :)

Waterkoeling temps

Hey,

Ik heb alweer een poosje waterkoeling in mijn pc maar de temps vallen mij toch een beetje tegen. Als ik van andere mensen lees of dingen op youtube zie dan lijken die toch met een soort gelijke set veeeel betere temps te hebben. Daarom wou ik graag jullie mening, kan iets verbetere of kloppen de temps wel die ik heb? Mijn wc set bestaad uit:

Xspc Rasa cpu block
Ek coolstream xt 360 rad met 3x Scythe gentle typhoon 1450 rpm
Liang DCC-1 mcp350 icm Xspc res top

http://yfrog.com/0bsnv80697j

Het is dus een cpu only loop. De cpu is een Core i7 950 @ 4.2Ghz en daar heeft mijn proc slechts 1.26V voor nodig. De loop gaat zoals op de foto hierboven kan zien van pomp -> rad -> cpu -> res.

Idle temps:

http://yfrog.com/3didletempssp

10 min stress temps:

http://yfrog.com/0nstresstempsp

Volgens mij ligt het niet aan de mounting van het cpu block want die heb ik al een paar keer overnieuw gedaan (gebruik gewoon mx3).

Mijn vraag aan jullie dus hoe zouden de temps beter kunnen? of moet ik niet zeuren en zijn dit gewoon reddelijke temps?

Alvast bedankt!

Mvg
Jan

Laatst bewerkt:
Van wat ik zie zijn het geen rampzalige temps. Je kan misschien een remount proberen, maar ik betwijfel of je meer dan 3-4 graden verschil zal zien. Je kan anders nog een kleine radiator erbij plaatsen als je nog niet tevreden bent over je temps.

ik heb geen temp sensor in mijn loop zitten :( aan het rad kan niet veel veranderd worden, op de Silverstone Raven kan je eigenlijk maar op een manier een triple rad kwijt. Zit er wel aan te denken om over te stappen naar een Corsair 800D zodat mijn rad binnen in de case kan.

Heb je wel een losse thermometer ergens liggen?
Zo ja: meet ten eerste even de kamer temperatuur op.
Kijk daarna of je de thermometer tussen de achterkant van je Raven en de radiator krijgt gestoken (air in)
En daarna aan de achterkant van de radiator (air out)
Kan handige info opleveren :)
Indien het mogelijk is, kan je ook diezelfde thermometer in het reservoir doen om het water te meten?

Als een paar remounts niets geholpen hebben lijkt het probleem me hier in ieder geval niet te zitten.
Aannemend dat je op de juiste wijze monteert.

Mischien is er qua montage van de rad. nog winst te halen ?
Die montage kan ik niet lekker uit de foto halen, dus wie weet ....

Bij de Raven kan de radiator op de achterkant gemonteerd worden, deze heeft dus altijd verse lucht, dat niet is opgewarmd door de onderdelen in de case. Dat is in ieder geval een voordeel.
Het nadeel is dat de slangen een nare bocht moeten maken om via de gaten weer terug de case in te gaan.
Staan je fans wel de goede richting op Jan?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
Xelation Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
HighFlow HighFlow eventjes tussenuit van 15 juli tot en met 24 juli HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan