• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog

Hyperion

Member
Hey Flowwers,

Ik ben al even aan het zoeken en testen maar heb nog geen concreet antwoord op mijn probleem.
Mijn eerste thread (core)van de 8 zit altijd te spiken tussen 0% load en 80-100% waardoor mijn muis oncontroleerbaar is.
Extra probleem hiermee is ook dat er wat meer hitte ontstaat :) / verbruik.
Heeft iemand dit al gezien ooit of zelf meegemaakt?
Systeem specs:

1182553.jpg


Het gaat hier om een clean install van windows 7 ult. x64
De eerste uren had ik hier geen last van toch niet dat ik het kon merken echter na een paar dagen is het probleem zich komen manifesteren.
PC Draait gewoon 24/7 voor NAS atm

Untitled.jpg

Soms is het zelfs zo dat alle core's meegaan maar dit gebeurt zelden.

Alvast bedankt voor het meedenken :)
 
Via resource monitor is het niet gelukt om het proces te vinden die dit veroorzaakt?

Het lijkt mij dat de virusscanner dit veroorzaakt of een proces die de bestanden indexeert.(windows search)
 
Ok er stond geen virus scanner op maar ik heb met een progje Procces Explorer handig ding btw gezocht en die geeft meer info.
Het probleem zat hem dus in een hardware interrupt blijkbaar is er een ramstickje dat soms kuren heeft.
Het zijn ook 8 sticks FB DDR2 ram met 8GB alles in orde nu en met 16GB ook mits een ander paar :) (voorlopig toch)

Alvast bedankt voor de hulp :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan