• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

temps te hoog?

Craven

Member
nadat ik mn laatste koeler (scythe mugen) heb gesloopt in een poging tot het lappen ervan maar is op zoek gegaan naar een nieuwe koeler. Uiteindelijk uitgekomen bij de Thermalright Ultra-120 Extreme in combinatie met de Thermalright IFX-10 Backside CPU Cooler. Heb een nexus real silent fan erop geplakt en het hele zooitje in mn nieuwe Antec 1200 ingebouwd. Heb trouwes een q6700 als cpu op stock (2.66ghz)

Nu het probleem. Mijn temps zijn naar mijn idee veels te hoog. Idle zit hij nu op 33c en onder load (met prime95 op small fft's) komt hij op 59c. De losse cores zitten tussen de 61c en 66c. Heb het gemeten met everest ultimate en coretemp.

Zit ik nou helemaal scheef te denken? Heb toch echt het idee dat deze temps veeeeeels te hoog zijn voor de koeling die erop zit.
 
-Mount de koeler nog een keer met nieuwe koelpasta, als de temps dan was of de koeler niet vast genoeg aangedraaid of je pasta te dik/dun.

-Zet een tafelventilator in de kast gericht en kijk of de temps dalen, zo ja dan is je airflow niet goed.
 
thnx ga het van de week allemaal ff proberen. Heb echt een totaal volgeplande week dus moet ff kijken of het me nog gaat lukken.

- Koeler wel goed aan-/vastgedraaid?
ja, over het aandraaien, hoe strak moet zown ding met springveren? kan ik gewoon net zo lang door blijven draaien totdat ik niet meer kan? Want dat zit hij nu bij lange na niet.
 
Kan ik gewoon net zo lang door blijven draaien totdat ik niet meer kan?

Er zit toch een backplate op?, zo ja dan kan je 'm behoorlijk strak aandraaien. Anders moet je het met wat meer beleid doen maar hij moet wel strak komen te staan, anders gaat de koeler (als de pc rechtop komt te staan) loshangen van de cpu.
 
zijkant open gezet alle fans op high (kon nergens een normale ventilator vinden). Der staat nu wel ongeveer een tornado op mn bureau maar nu blijft hij onder load rond de 51 (das dus 8 graden koeler). Zet ik alle casefans weer trug op low (cpu fan blijft hetzelfde) dan stijgt de de temp iets naar 54.

ik vind het alleen nog steeds vrij hoog voor de koeling die ik heb....
Iemand nog suggesties?

ik had met mn domme hoofd mn voltage nog met de hand ingesteld op 1.3v.
nu weer netjes teruggezet op auto. dan staat ie op 1.23v
maar goed met de casefans op low en de kast open gaat hij nu nog steeds richting de 48c.
met zijkant erop word hij toch al snel een paar graden warmer en loopt ie rond de 50c.

Maar goed... dan nog steeds ietsies aan de hoge kant.
iemand anders met deze koeler aanwezig?
 
Laatst bewerkt:
hier hebben jullie een foto van de setup zoals hij op het moment is. Ik maak nog ff geen foto's van de onderkant van de thermalright dat doe ik wel als ik het hele zooitje weer omgooi.

imag0020rjc8.jpg


Het is niet echt optimaal op het moment. Daarom wil ik een thermalright hr-05 sli/ifx kopen die ik dan naar rechts uit laat steken. Dan zou ik in principe een push en pull config voor elkaar moeten krijgen op mn true als ik hem een kwartslag draai. Dan blaast hij in ieder geval richting de achterkant. Ben er namelijk al achter dat die bovenste fan niet bijster nuttig is al is hij zo enorm.
 
Laatst bewerkt:
ja daar was ik al bang voor... :(
maar goed misschien gooi ik het hele zooitje wel bij freddy naar binnen om mn heatsink en cpu te lappen :p als hij dat doet tenminste.

anyway ja ik kom na een tijdje zoeken naar heatsinks altijd weer bij thermalright terecht. tis gewoon goed spul en ze hebben van alles en nog wat in allerlei soorten en maten. Probeer jij maar is een andere heatsink voor de achterkant van je mobo te vinden. Of een andere heatsink voor op mn northbridge zodat ik mn true een kwartslag kan draaien.
 
ja ok voor je cpu zijn genoeg alternatieven maar als je kijkt naar mijn setup en het gegeven dat ik mijn true een kwartslag wil draaien. Zoek jij dan maar is een (goede) northbridge heatsink op.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
XenoMorpH Temps lopen rap op, pc valt uit Problemen & Oplossingen 2
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
88Gamer88 EK Supremacy - 4770k (Hoge temps) Waterkoeling 6
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
R advies wc setup tav temps Waterkoeling 19
N Temps pc Overige Koeling 17
Ludwig Core i7 920 D0 OC en temps Overclocking 18
K Temps Waterkoeling 3
Skydrone CPU koeler (temps: 70 graden!!) Hardware & Software 13
L CPU temps uitlezen Hardware & Software 11
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
V i7 990x temps Overclocking 15
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
G High temps on WC setup i7 930 D0 Waterkoeling 9
SillentWolf IOH Temps Asus Rampage III Extreme. Hardware & Software 31
S H70 zelfde temps Z600 Overige Koeling 17
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
Bullus mcw60-r ,1 gpu hogere temps Waterkoeling 5
fasster wc temps vallen tegen! Waterkoeling 45
R EK supreme -> temps Waterkoeling 14
Forseti Gpu-z temps Overige Koeling 5
L Foto's (hoge temps etc) Advies Waterkoeling Setup 19
D Temps core i7 920 met WC setup Waterkoeling 10
S te hoge temps Waterkoeling 17
E Steeds blauw scherm met goeie temps Overclocking 19
B WC Temps i7 920 Overclocking 4
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
R Core i7 Water temps Overclocking 23
D Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe? Waterkoeling 39
Edtje CPU temps met ASUS Rampage Extreme II Overclocking 27
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
S Intel Q9550 Temps & Prestaties Hardware & Software 13
stravinski zijn deze temps normaal voor deze setting? Waterkoeling 21
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
Robin Misterieus zo hoge temps? Waterkoeling 12
MrGiorgio Temps HD48xx vragen om watercooling... :118: Hardware & Software 5
A temps waterkoeling. Waterkoeling 11
D Hoge temps na instaleren D-Tek Fusion Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan