• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

Allemaal alvast even bedankt voor de snelle reacties :) .

Even om alle reacties te beantwoordem: Mijn fans zitten in pull config, de lucht word dus achter mijn case vandaan (ong 3-4cm tussen de case and het rad) en word richting de muur geblazen. Er zit tussen de fans en de muur ong 10 cm (is niet goed op de foto te zien weet ik). Verder heb mijn cpu block al een paar keer geremount en ook op verschillende manieren (koelpasta wel niet uitsmeren).

Maar als jullie zeggen dat de temps niet gek hoog zijn dan zouden mijn verwachtingen gewoon wat te hoog liggen. Moet er mischien nog een keer een 120 rad bijkomen :)
 
meer rad heb je zeker niet nodig....
maar wat ik zij kantel je gehele kast eens een stel keer terwijl je systeem aanstaat (als het werkt moet er nog lucht vrijkomen uit bepaalde plekken)
 
Volledig correct volgens deze review:

bentleya


bentleya


Flow ook beter dan de EK Supreme:

bentleya



Jammer dat Heatkiller en Supreme HF er niet tussen staan

Geen review van Skinneelabs beschikbaar.


(zie dat de afbeeldingen hier niet werken, klik de link voor grafieken)
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het vreemd vinden dat hij de delta T gebruikt in plaats van de temperatuur van de CPU (of GPU in het geval van zijn laatste test), omdat daar nog de variabele van energieoverdracht tussen de CPU, het blokje, en het water tussen zit, die invloed heeft op de score (wat duidelijk te zien is in zijn GPU test).

Dat terzijde, de XSPC Rasa is inderdaad een goed blok en zou absoluut niet voor slechte prestaties kunnen zorgen, tenzij er iets in vast zit of zo, maar dat betwijfel ik.
 
Mischien komt er warme lucht uit je pc en als je dus de luchtstroom omdraait dan word er "koude" lucht van buiten getrokken.
Een stof filter is dan wel op zijn plaats.
Ben maar een newbie maar het hielp mij met mijn temps.
Kreeg de tip van een redelijk doorgewinterd persoon op dit onderwerp op hardforum.
 
Temperatuur systeem vrij hoog

Beste Highflowers,

Kan iemand een keer zeggen of deze temperaturen normaal zijn?
Ik heb een XSPC RX360 top mounted in mijn 800D met daarop een EK Supreme HF nickel en een EK FC-5870 nickel.
Als pomp heb ik een aquastream XT ultra die op max 75Hz draaid met 140L/h.
Nu als mijn pomp en fans op max staan en ambient is 20° is mijn watertemp 32°, met als gevolg dat bij IBT en OCCT mijn CPU temp stijgt naar 75° en ik draai nu op BCLK 180 x 23 = 4140MHz maar wel op 1.33V omdat ik geprobeerd heb van hoger te graken maar ik kan niet 1MHz boven BCLK 180?

Zou ik lager kunnen door iets te veranderen ofzo want ik kon met mijn Q9650 4GHZ halen met een Zalman 9700 op 70°

Groeten

Jenne
 
Verminderen? Dude, 140L/u is nog net 0.5GPM. Als je iets wil doen is het de pomp opkrikken, zodat je in ieder geval rond de 1GPM zit. Dan zou je al een redelijk verschil moeten opmerken.
 
Controleer eerst even op het CPU blok er goed op zit (even opnieuw monteren, koelpasta opnieuw aanbrengen).
Dat is het meest voorkomende oorzaak dat men nog hoge temps heeft met waterkoeling.
Soms vergeten mensen zelfs het beschermlaagje (plastic) onder het CPU blok te verwijderen.
 
Had je met de Q9650 ook je graka's in je loop zitten? Dat kan misschien het verschil verklaren.
Dat je niet hoger komt met 181blck heeft niets met je temps te maken (zie je andere topic)
 
Zal het blok een keer hermonteren, maar het folietje is er zeker af :d
@Bullus: Mijn Q9650 was op air dus er was geen loop. En idd dat dacht ik ook dat ze niets met elkaar te maken hadden daarmee het aparte topic.
 
@ JeanPaul: ik heb gedestileerd water met silver coil, heb het nooit gehad voor die pre-mixed vloeistoffen om de reden die je vermeld. Mijn flow is ook vanaf de eerste opstart tot nu niet verminderd dus ik denk niet dat er een verstopping is.

Heb wel wat aan het lezen geweest en blijkbaar is er niet veel verschil in temp tussen 140L/h of 280L/h, of heb ik niet goed gelezen?
 
Als ambient 20 graden is en je idle watertemp 32 dan duidt dit op een slechte warmte overdracht van warmte in de radiator.
Of onvoldoende radiator oppervlak.
Aangezien een RX360 zou genoeg capaciteit moeten hebben om beide te koelen, lijkt dit me niet het probleem. Het kan toch helpen om nog ergens een goede 120 radiator kwijt te kunnen.
Is de radiator goed ontlucht? Is de airflow goed? Wordt deze nergens door beperkt?
Hoe ver zit de CPU vanaf de watertemperatuur in idle?
 
ja ambient is +-20C maar de radiator hangt in mijn 800D met als volgorde: de rad hangt aan de kast en daaronder hangen 3 Gentle Typhoons 1850 die de lucht door de rad naar buiten duwen. Ik heb de achterste fan ook naar binnen laten blazen zodat de 3 rad fans geen 'vacuum' creeren.
Over de temperaturen:
ambient ->20C
water ->30C
CPU idle -> 40C
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan