• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

voorheen toen ik nog geen ramm blokje had was water temp rond de 22/25

load meestal 24-25

en me CPU rond de 26 idle, 28 load


denk dus dat me flow beetje laag is (toen had ik ook nog geen rad boxjes als shrouds en alleen push fans)


Editje, me loopje is nu ongeveer 6 maandjes denk (even na kijken)



Edit 2

eind november 2009 gebouwd. dus ongeveer 6-7 maanden (CPU blok niet opengehad ofzo)
 
ik weet niet wat voor een pomp je hebt, maar het zou heel goed kunnen... ramblokjes zijn vaak heel restrictief... (hebben zelf een kleine water doorlaat en worden ook vaak gebruikt icm een paar 90 graden fittingen)

heb je specs/en goeie pics van je loop?? :)
 
me cpu is nu idle 35, load (prime 95) word ie tegen de 45-48 graden, das niet veel beter als een gemiddelde luchtkoeler (mugen 2 met push pull kama)

zoizo merk je pas ECHT het verschil bij flinke heatdump ofwel overclocken van een quad ed
je cpu temps zijn redelijk maar je water temp redelijk hoog (mijn idle water temp is atm 2 graden boven kamer temp)

ik miste zoizo je precieze rad type (xspc heeft er meer als 1 ;) ) en wat ik nogsteeds mis is eigenlijk je fan rpm :)

heb je al wel na het opnieuw je loop dichtknopen je pc gekantelt??
 
picies (webcam, = kut, maar voor het idee)

binnenkant:
30azvvq.jpg



achterkant:
2vioy76.jpg

(slangen die de PC ingaan)


achterkant pomp/rad enzo:

vp7zif.jpg



totaal plaatje met rad duidelijk:


zvv790.jpg
 
zoizo merk je pas ECHT het verschil bij flinke heatdump ofwel overclocken van een quad ed
je cpu temps zijn redelijk maar je water temp redelijk hoog (mijn idle water temp is atm 2 graden boven kamer temp)

ik miste zoizo je precieze rad type (xspc heeft er meer als 1 ;) ) en wat ik nogsteeds mis is eigenlijk je fan rpm :)

heb je al wel na het opnieuw je loop dichtknopen je pc gekantelt??

tis een qaud van 3,2ghz (amd phenom 955 II x4) :040:
 
nou duidelijk... het is dat ik weet wat ik moet zien anders... :p
kan je rad wel genoeg ventileren?? en heb je nou al na de aanpassingen in je loop je pc gekantelt??

probeer je quad eens te OCen.... maat van me heeft zelfde cpu en zonder over stock volts heen te gaan deed die vrolijk 4 ghz ;)
 
mijne doed ook vrolijk 4,4 met 1,46V (stock 1,35)

maar door de temps enzo doe ik het nu niet, en ik merk het verschil met gamen niet echt :)

was toen leuk wedstrijdje lucht (mugen) vs ik tegen een maat met zelfde mobo/cpu


maar ik ga binnenkort een laing d5 kopen (highflow)

kan ik dan gewoon 3/8(id) 5/8 (od) houden?

of moet ik 1/2id 3/4od (6/8 is net wa dikker als 5/8) slangen kopen? (scheelt weer 40 euro ofzo)


en nog een goede top zoeken voor laing d5, ik lees goede dingen over de EK top.
en de EK bay spin res komt erook in (dies mooi dual bay en gelijk flow meter voorin kast)
 
Apogee GTZ koelt niet goed

Beste Forum,

Ik ben nieuw in het hele waterkoelings gebeuren, maar heb net een waterkoelingsinstallatie in mijn pc ingebouwd, alleen koelt hij niet goed.
De temperatuur van mijn cpu zit op 40 graden celsius idle, load zit op ongeveer 60 C.
Volgorde is: mcp655 pomp->apogee gtz->240 Radiateur->Resevoir->pomp.
De GTZ is goed ingesmeerd met arctic silver, zit goed op de phenomII 965 doormiddel van extra bevestigingsplaat.
Wat doe ik fout??

Groetjes Robin
 
heb je het bescherm plasticje van de bodem gehaald??
is de koelpasta goed uitgespreid??
heb je zeker weten de inlet op de inlet van de pomp en ze niet omgewisselt??

heb je je gehele pc al gekanteld terwijl hij aanstond (zo haal je de moeilijke lucht er ook uit die vooral in je radiator blijft zitten wat voor slechte temps zorgt)
 
Zit de in/outlet goed aangesloten??
Misschien het plastic plakkertje vergeten van het koel blok vergeten te verwijderen (het gebeurt)

Een paar duidelijke foto's zijn ook altijd handig om er bij te posten zo dat iemand kan zien wat er misschien fout zit.

Edit: blijkbaar was ik aan het typen toen dopestuff bijna het zelfde wilde zeggen als ik..
 
Bedankt voor de tips, helaas leveren deze weinig verbetering op :(
Heb hem gekantelt om lucht uit het gesloten systeem te laten, heb gecontroleerd of de pomp het water in de intake/inlet van de apogee gtz pompt (dat doet hij) en er zit geen plastic plakkertje meer op.
Hier een paar foto's, heel misschien hebben jullie er wat aan.
foto201t.jpg

foto202y.jpg
 
Wel uitkijken als je hem kantelt dat je dan net geen lucht aanzuigt door je reservoir.
Tevens, hoor je lucht door de slangen gaan?

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk nog veel lucht in je radiator zitten. Je moet onthouden, lucht gaat naar boven, en je radiator zit boven je reservoir. Oplossing, even radiator loshalen en lager laten als het reservoir. Ook de aansluitingen (fittingen) omhoog houden (want lucht gaat naar boven) dus op die manier krijg je normaal alle lucht uit je radiator. Dat is dan al opgelost (of toch één uit de X problemen).
 
Te hoge temps of sensor cpu brak? [Hulp gezocht]

Hey allen,

We waren er al over aan het praten in de shoutbox, maar om die schoon te houden even een aparte discussie met screenshots en foto's.

Ik heb altijd al gevonden dat mijn temps met mijn simpele loop veels te hoog zijn.

Hierbij wat foto's van mijn loop e.d. hopelijk kunnen jullie mij helpen zodat mijn temps wel acceptabel worden.

Realtemp;
realtemp.jpg


Temperatuur wat de rads uitblazen:
IMAG0080.jpg


Kamer temperatuur:
IMAG0081.jpg


De loop:
IMG_2560.jpg


De achterste tube die van de res naar rad gaat is donkerder als de rest, iemand hier een verklaring voor? Hele tijd terug ook gehad, maar dan bij alle 3..

Die vieze slang is van vorige loop:
IMG_2567.jpg

IMG_2569.jpg


En wordt het geadviseerd om zulke plaatjes te gebruiken? Zoja, welke zou ik nemen? Belangrijkste voor mij is temperatuur

IMG_2566.jpg


Random questions;

- Is mijn loop goed qua slangen bouw?
- Zijn deze temps normaal?
- CPU block mss niet goed gemonteerd?

Ben benieuwd met welke oplossingen/tips jullie komen.. :)
 
zo als al gemeld had ik zou ff as5 probere mx3 is alleen beter als je ook perfecte mount kunt doen.

as5 smeert goed uit als je block er op doet mx3 smeert ook wel uit maar krijg je soms luchtbubels dit doet temps niet goed.

volgens mij kun je zeker 10c omlaag kwa temps minimaal.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan