• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WC temps E8600... te hoog of goed?

Jamoru

Desire
Hoi allemaal,

Ik heb mijn WC spulletjes keurig zaterdag binnen gekregen (top Freddy, shopreview op Tweakers komt eraan!) alleen heb ik best hoge temperaturen vind ik zelf. Op 4.4ghz 1.36v wordt mijn E8600 zo'n 40 graden idle en 63c load. Is dit te hoog of valt het mee?

Ik heb de Heatkiller al geprobeerd te remounten maar dat hielp geen ene graad. Ik heb ook al gekeken naar bubbels in de slangen, maar omdat mijn slangen gitzwart zijn kan ik het niet zien. :wehe Ik zal zo even wat foto's maken van mijn loop.

EDIT: Iets minder voltage nu, 57c load.
 
Laatst bewerkt:
2qb7n6q.jpg

3517ghg.jpg

4kenau.jpg

2w3ceax.jpg

27wrwy.jpg


Beetje :088: kwaliteit, maar het kan er mee door. Eerste WC setje, geen lekken en werkt prima. Nu wil ik nog weten of de temps goed zijn. :D
 
Jouw temps zijn volgens mij zo prima in orde.
Je hebt dan ook een flinke overclock :)

Heb je trouwens aan de bovenkant van jouw radiator ook nog fans die zuigen?
Verder heb je de slangen best wel lang geknipt, dat mag wel korter :)
 
Nu nog niet nee. Ga vanmiddag even kijken of ik die ertussen kan proppen. En ja klopt, was de eerste keer dus wou zeker weten of alles zou gaan passen. Wil de volgende keer toch transparante slangen, is net wat handiger en misschien wel mooier.
 
Ok, dat wist ik nog niet. Nog één vraagje, als ik ooit mijn loop wil verversen of de tubing wil veranderen... hoe ga ik dat doen? Ik kan namelijk niet zo 123 even een slang gaan lostrekken lijkt mij? :p
 
Volgens mij heb je de inlet en de outlet van het blokje verkeerd en om. De bovenste ingang (de middeltse) is de inlet. Daar moet het water binnen komen bij dit blokje.

Veel kortere slangroute zou volgens mij voor jou zijn: van de pomp naar het blokje naar het rad en weer in de pomp terug. en dan natuurlijk de slangen een stuk korter knippen. ;) Meestal knip ik ze eerst altijd grof twee cm te groot en ga dan telkens een stukje meer eraf knippen en passen totdat ik het "een mooi bochtje" vind. :)
 
Hallo,

ik heb een e8500 op 4.2ghz met 1.36Vcore, wordt 33 idle en 47 load..
( rs360, rs120, xspc Delta V3 )

dus lijkt me iets aan de hoge kant jou temps, je zou kunnen kijken naar andere koelpasta of als je echt voelt dat er warmte van je rad komt nog een goede 120 bijkopen ofzo

Edit: coolfris heeft weer eens gelijk, inlet en outlet zitten niet goed ;)
 
Volgens mij heb je de inlet en de outlet van het blokje verkeerd en om. De bovenste ingang (de middeltse) is de inlet. Daar moet het water binnen komen bij dit blokje.

Veel kortere slangroute zou volgens mij voor jou zijn: van de pomp naar het blokje naar het rad en weer in de pomp terug. en dan natuurlijk de slangen een stuk korter knippen. ;) Meestal knip ik ze eerst altijd grof twee cm te groot en ga dan telkens een stukje meer eraf knippen en passen totdat ik het "een mooi bochtje" vind. :)

Ik had al zo'n vermoeden. Vandaag zei iemand op Tweakers het ook al. :schaam Ik krijg deze week mijn Asus Maximus Formula binnen die een Fusion block op de NB heeft. Dus dan kan ik mooi alles even omgooien in het weekend. (rad>pomp>cpu>nb>rad?) Dan ook maar Feser clear tubing kopen zodat ik tenminste kan zien of er lucht in de slangen zit.

Zit er toevallig ook een inlet / outlet op de RX240? Zal ik die ook wel fout hebben. :sad:
 
Die slangroute is overigens niet voor betere prestaties. De volgorde maakt namelijk nagenoeg niets uit.
Maar pomp-cpu-rad-res zal bij jou een kortere slangroute geven en dat staat een stuk netter. :) Een kortere slangroute is op zich ook beter omdat het voor minder weerstand zorgt en dus meer flow. Maar dit soort argumenten stammen ook een beetje uit het pré-Laing DCC tijdperk. Met je huidige pomp zal je van dat soort veranderingen niets merken.

De goeie ingang van je blokje kiezen zal je denk ik nog het meeste gaan schelen. Dat zal niet gelijk tien graden zijn. Ik ben eigelijk ook wel erg benieuwd hoeveel het je ongeveer zal gaan schelen.
:026:
 
Laatst bewerkt:
Ahhh oke. Bedankt voor de info. Ik ga er in het weekend denk ik mee aan de slag en anders volgende week. Zodra het allemaal weer klaar is, laat ik je het weten. :icon_mrgreen:

EDIT: Overigens Joren, de temps die jij hebt met de E8500 met een flinke OC haal ik al met een E8600 op stock (53c load). :(
 
Laatst bewerkt:
inlet en outlet op een ek supreme bv verkeerd steken maakt nagenoeg 2-3°C uit, hoe dat nu zit met die Heatkiller, dat weet ik even niet, maar het maakt niet zoveel uit merk ik uit ervaring, of de top die vekreerd gemonteerd is wat ik ook al gehad heb, maakt ook niet zo gek veel uit, behalve in flow dan :p

zo zie je maar mee, als je Olivier noemt maak je werkelijk van alles mee en doe je nog een hoop dingen verkeerd ook en merk je het pas een paar dagen nadien :p
 
idd dus er is iets verkeerd, ik idle hier nu@22/25°C voor core 0 en 1 (zit altijd 3°C verschil op dieje cpu hier ...))

stressed weet ik niet direct hoever hij komt (ander rad sinds de laatste keer) maar dat ging zeker niet voorbij de 42°C ;)
 
Het is zeker te hoog, maarja ik zit dan ook op zolder + een 4870x2 die voor een heleboel hitte zorgt in mijn kast. De Maximus Formula SE komt morgen en vrijdag ga ik nieuwe tubing + fittingen bestellen voor de NB.

Ik zal wel even wat leuke before / after pics maken ^^
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
XenoMorpH Temps lopen rap op, pc valt uit Problemen & Oplossingen 2
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
88Gamer88 EK Supremacy - 4770k (Hoge temps) Waterkoeling 6
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
R advies wc setup tav temps Waterkoeling 19
N Temps pc Overige Koeling 17
Ludwig Core i7 920 D0 OC en temps Overclocking 18
K Temps Waterkoeling 3
Skydrone CPU koeler (temps: 70 graden!!) Hardware & Software 13
L CPU temps uitlezen Hardware & Software 11
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
V i7 990x temps Overclocking 15
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
G High temps on WC setup i7 930 D0 Waterkoeling 9
SillentWolf IOH Temps Asus Rampage III Extreme. Hardware & Software 31
S H70 zelfde temps Z600 Overige Koeling 17
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
Bullus mcw60-r ,1 gpu hogere temps Waterkoeling 5
fasster wc temps vallen tegen! Waterkoeling 45
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
R EK supreme -> temps Waterkoeling 14
Forseti Gpu-z temps Overige Koeling 5
L Foto's (hoge temps etc) Advies Waterkoeling Setup 19
D Temps core i7 920 met WC setup Waterkoeling 10
S te hoge temps Waterkoeling 17
E Steeds blauw scherm met goeie temps Overclocking 19
B WC Temps i7 920 Overclocking 4
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
R Core i7 Water temps Overclocking 23
D Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe? Waterkoeling 39
Edtje CPU temps met ASUS Rampage Extreme II Overclocking 27
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
S Intel Q9550 Temps & Prestaties Hardware & Software 13
stravinski zijn deze temps normaal voor deze setting? Waterkoeling 21
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
Robin Misterieus zo hoge temps? Waterkoeling 12
MrGiorgio Temps HD48xx vragen om watercooling... :118: Hardware & Software 5
A temps waterkoeling. Waterkoeling 11
D Hoge temps na instaleren D-Tek Fusion Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Intel core duo e8600 Gevonden 0
Caveman [Waterkoeling] €800 euro, E8600, 4870x2 Waterkoeling 40
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan