• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

temperatuur te hoog van mijn waterkoeling

hallo allemaal

ik heb sins kort waterkoeling in mijn pc. ik koel alleen maar mijn cpu. dit is een I7 950 3.06gig. nu blijft mijn temp. hangen rond 42 gr, dit vind ik vrij hoog voor waterkoeling. ik heb een radiator met 3x 140 mm fans. alleen heb ik het aan de binnen kant van mijn pc gebouwt.

kan iemand mijn vertellen hoe ik de temperatuur lager kan krijgen. kan het zijn dat mijn pomp te snel loopt zodat het vloeistof niet kan afkoelen.

ik hoor graag van jullie


gr marcel
 
Ik ben bang dat je eerst meer details moet geven m.b.t. de inbouw en wat je eventueel
zelf al geprobeerd hebt.
Heb je de kast tijdens het vullen bv. ook gekanteld om lucht uit het systeem te krijgen ?
 
is de 42 graden IDLE?? zo ja dan is er idd wat mis...

1: probeer dan terwijl je computer aanstaat voorzichtige de gehele kast van je computer te kantelen (alle kanten op)

als je hierna geen lucht hoort vrijkomen en de temperaturen niet verbeteren...

2: mount je cpu-blok opnieuw (je kan de slanger er aan laten zitten als je voorzichtig doet)
 
Als je mijn inzet niet waardeert is ook prima, het is niet mijn probleem.
Ik stel je een paar vragen om e.e.a. duidelijk te krijgen en je verzaakt
er antwoord op te geven.

Dus bij deze volg ik je advies op dit topic links te laten liggen.
 
volgens mijn staat er al wat voor fan er in zitten onder mijn radiator.

en wat ik ook al vermelde is dat de standaard fans er in zitten van de kast.

en sat ik er 4x 120 nn fans op het zijblad heb gezet. deze blazen allemaal naar binnen. die onde de radiatoren zitten blazen naar buiten.

dat is gewoon standaard bij mijn .
 
Je kan op een forum nooit compleet genoeg zijn met informatie, hoe meer informatie je geeft, hoe beter je geholpen kan worden.
Het mooiste zou zijn dat je alle nuttige info al gegeven hebt, dat we je direct tips/adviezen kunnen geven zonder eerst vragen te stellen :)

Als ik het goed begrijp, is jouw airflow zo wel goed (warme lucht gaat dus via de bovenkant/radiator naar buiten).

Na het vullen kan je de kast ook nog lichtjes kantelen en schudden, zodat resterende luchtbullen uit de loop (met name radiator) gaan.

Als je dan nog hoge temps hebt, is de kans groot dat het CPU blok niet goed erop zit of dat de koelpasta niet goed is aangebracht.

ps. heb je het plastic beschermlaagje onder het CPU blok verwijderd, voordat je het ging monteren?
 
Referentie situatie:
Ambient temperatuur = A
Watertemperatuur = A+3/4
CPU temp = (A+3/4)+5/6 graden.

Als jij je kamer opstookt tot 30 graden is die 42 dus geen heel gek getal.

Als je de mogelijkheid hebt om het een en ander aan temperaturen te meten (ik neem aan dat je geen temperatuur sensor in de loop hebt?) dan ou dat fijn zijn, omdat je dan een boosdoener makkelijker kan aanwijzen.

Is de watertemperatuur bijvoorbeeld goed maar CPU te hoog, dan heb je iets mis in je blokje.
Of hij maakt geen goed contact met de CPU.

Is watertemperatuur tot CPU heel acceptabel, maar van ambient tot water enorm groot.
Dan functioneert de warmteoverdracht in je radiator niet goed, of heb je te weinig radiator oppervlak.

Dat laatste kunnen we sowieso wel wegstrepen bij jou, want 140.3 moet zwaar voldoende zijn.

Dan heb je ook nog wat problemen zoals een te lage flow, omdat ergens een verstopping zit in je loop.
Dat kunnen wij zo niet constateren op basis van deze info.
Dus deze hele post is meer wat algemene informatie waar je misschien naar kunt zoeken.
 
om te beginnen sorry dat ik zo uit ben gevallen tegen calimero had het niet mogen doen. alleen kwam zijn opmerking net op hetverkeerde moment. DUS sorry calimero .

ik heb even aan het stoeien geweest en ik heb met koelblok weer van mijn prossesor gehaald en je je raad het al stom stom.
ik heb te veel koelpasta op mijn cpu gedaan. ik heb dit aangepast, nieuw koelpasta er opgedaan EN mijn cpu gepolijst zoglad als een aal. al met al scheeld dit bij niets doen al 7 gr.


verder nog een keer alles na gekeken op lucht niets gevonden dus dat iwas goed.

ik hoop dat nu zo`n beetje het probleem is opgelost.


nu alleen nog iets anders .

ik heb deze pomp er in zitten XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump 2 kan dit kloppen dat dit ding zo`n herry maakt ik word er helemaal gek van, van het geratel

gr marcel
 
als ik er vanuit ga dat de pomp niet kapot is, want het lijkt me dat hij nieuw is.
Dan denk ik dat er luchtbellen in zitten, dan maken pompen echt een pokkeherrie.
Ook wanneer er lucht inzit pompen ze heel slecht water rond, dus als je water weinig rondgaat (dit kan je zien in het reservoir) is de kans groot dat er lucht in de pomp gevangen zit.
Vaak aan en uitzetten kan dan helpen.

Nu kan het ook zijn dat alles gewoon normaal werkt, maar jij het gewoon luidruchtig vind.
Ik weet niet hoe hoog je eisen liggen maar die pompjes zijn wel vaker wat luidruchtiger ja.
 
1) Ik voel me behandeld als betaald personeel terwijl ik gewoon mede-hobbyist ben
die een ander probeert te helpen. Van betaald personeel mag je enigzins verwachten
dat hij/zij de meest gangbare kasten kent, ik had aan die wazige foto's niet genoeg.

2) Ik geef duidelijk aan dat ik een beeld wil hebben van de fan's en daarbij ook welke
kant ze op blazen zodat ik weet of het goed zit of niet.
Ik heb een neus, maar dit kan ik niet ruiken.

3) Dat je een topic op een onhandig moment opent kan ik even zo goed niet ruiken.

4) Je hebt hier pas 14 posts dus heb je nog niet heel veel van jezelfs laten zien dus
is het mij onmogelijk je stress in te schatten.

5) Als ik wil kan ik nog wel een paar punten uit de hele gang van zaken destileren.

Conclusie:
Excuses niet aanvaard, zo makkelijk kom je er niet van af.
Op basis van dit topic had ik je op een jaar of 15 geschat en schrok dus toen bleek
dat ik er 22 jaar naast zat ....
 
OK ik heb alles nu terug standaard gezet.
Mijn i7 950 draaid stock snelheid mijn fans op 100%.
Ambient is 21°C mijn water word niet kouder dan 30°C en mijn idle temp is 40°C.
Dit kan toch niet normaal zijn? En ik krijg de indruk dat mijn flow in een maand van 140L/H naar 130L/H gezakt is.
 
zo veel moet die flow niet uitmaken in watertemp....
ik denk dat er stiekem nog gewoon lucht in je radiator verstopt zit...

is er de mogelijkheid om je radiator los van je kast te halen zonder te slangen los te halen??
zo ja doe dat dan en start alleen de pomp op en draai met de hand je radiator rustig in de rondte (alle kanten op)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan