WC setup klaar incl.gelapte cpu maar hoge temps??!!!
Weet niet of ik een nieuwe thread had mogen aanmaken voor deze vraag maar heb de sticky topic van te hoge temps al doorgespit en zelf van alles geprobeert.
Ik heb afgelopen weekend mijn WC in elkaar gebouwd en ben aardig tevreden met het resultaat voor de eerste keer.
Heb mn haf x case gemod zodat er onderop een 240 rad kan en heb mn sidepanel ook gemod, dit ging prima.
Ik heb mn cpu gelapt en verwachte eigenlijk wel betere temps.
Ik had hiervoor een H50 op mijn niet gelapte cpu zitten en deze presteerde idle iets beter en onder full load wat minder maar vindt het verschil niet om over naar huis te schrijven.
Dit zijn mijn temps onder full load met intel burntest op high stress.
Mijn wc hardware is als volgt:
XSPC pomp/res combo V4
360
alphacool rad met 3 gentle typhoons 1850(middels fan controller op halve speed maar dit maakt qua temps weinig uit of dat ze op full speed staan!)
240
black ice stealth xflow met 2 aerocool shark
fans
EK supreme ltx
cpu block
EK FC580 GTX+
gpu block
Ik heb mijn cpu al ge remount en minder mx 4 erop gedaan. Kreeg mijn block bijna niet van mn cpu af deze zat volledig vacuüm gezogen.
Heb mijn outtake fan al omgedraaid zodat deze verse lucht voor de de 3 typhoons verzorgt. De intake doet dit voor het 240 rad.
Er zit echt geen lucht meer in de loop want heb de case alle kanten op gekanteld en er kwam idd een hoop lucht uit maar dat is er nu dus echt uit.
Zit ik gewoon te zeuren en zijn dit goede temps voor dit systeem met deze oc of is het in jullie ogen ook te hoog en valt er op één of andere manier nog ergens wat te halen.
Ben wel van plan om wellicht volgende maand een D5 of MCP
pomp aan te schaffen als de pecunia dit toelaat
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Groet Ludo