• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CiP] Project pǝʇɹǝʌuı

Mooi werk weer. Om de een of andere reden vind ik dat er toch iets 'mis' is met je mesh, maar ik kan er de vinger niet op leggen :s It seems out of place lijkt me de beste manier om het te omschrijven.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds een extreem vette mod is :D
Thanks! De mesh zal ik meer gaan gebruiken, hopelijk wordt het dan wat meer een geheel en lijkt het niet meer zo out of place :)

Ben ook maar is gaan kijken voor die paracords, en heb is wat sample's besteld. Is kijken of ik het ook ga gebruiken! Het ziet er in ieder geval retestrak uit!
Tof, zeker de moeite om het een keer te proberen. Het is een lastig/pijnlijk werkje om het strak te krijgen, maar het resultaat is de moeite wel waard :)

Update!

Ben verder gegaan met de rechter achterkant, hiervoor had ik eerder al een afdekking gemaakt. Die is achteraf toch niet zo mooi en heeft bovendien geen openingen. En omdat ik ook ergens een 'uitlaat' voor de voeding moet hebben, heb ik de achterkant maar vervangen voor een mooiere oplossing, met genoeg ventilatieruimte voor de voeding:

Zo was het:
mod08.jpg

En dit heb ik ervan gemaakt:

Eerst een 3 tal hoekprofielen op maat gemaakt:
mod45.jpg

De profielen komen zo tegen elkaar:
mod46.jpg

Stukje mesh op maat geknipt:
mod47.jpg

En zo zit het dan in de achterkant van de kast:
mod48.jpg

mod49.jpg

De mesh zit nog los, ik twijfel of ik deze met dubbelzijdige tape, of toch met een paar verzonken boutjes in de profielen vast zet. Nadeel van tape is dat er weining oppervlakte op de mesh is om aan vast te plakken en dat het op een gegeven moment los laat. (toch?) Nadeel van boutjes is dat ze dan waarschijnlijk zichtbaar zijn aan de achterkant, wat minder mooi is, dus wat is handig om te doen?

Dat was em weer :smiley_moustache:

Project inverted is sponsored by:
banner_550paracord.jpg

Ik ga maar eens wat proberen met kit, en anders heb ik nog een andere optie bedacht, wel met boutjes, maar dan nog met een soort van functie..

Vandaag nog even verder gegaan met de achterkant en de andere kant gelijk ook met mesh gedaan:

mod50.jpg

mod51.jpg

mod52.jpg

Het zit allemaal nog niet definitief vast dus het zit hier en daar nog wat scheef. Echt vastzetten kan pas na het spuiten van de kast :)

Ziet er gewoon prachtig uit. Mss is bison lijm metaal metaal wel iets wat je kan gebruiken. Het is 2 competente lijm die je eerst even moet mixen voor gebruik. Duurt wel even voor het hard maar dan zit het ook wel muur vast. Dit kan je normaal gezien over al kopen bv gamma of brico.

Dank voor het meedenken :057: Zo heb ik al een heleboel goede opties. Het vastzetten van de mesh gaat wel lukken :)

Vandaag weer een kleine bestelling binnen gehad:

- Cooler Master Turbine Master Mach 0.8 120mm - 800RPM
- Xigmatek XOF-F1251 120mm Fan - 1400RPM
- Mainboard Screw/Schroeven Kit Black
- EK-RAM Dominator X4 - Acetal + EN Nickel

Dus meteen aan de slag gegaan met de fan voor de voeding. Eerst netjes afgetekend, toen eerst de gaten voor de schroefjes geboord en daarna het grote gat met een figuurzaag uitgezaagd. Met kleine vijlen de randjes afgewerkt en toen de Coolermaster Turbine geïnstalleerd als fan voor de voeding:

mod53.jpg

mod54.jpg

mod55.jpg

Ziet er echt goed uit, zou alleen het 'dopje' weglaten. Heb je misschien ook tutorial om te sleeven met paracord zonder shrink (of zou je er zelf een kunnen maken (A)) Heb zojuist ook paracord/sleeve tools besteld om me er zelf maar is aan te wagen.

ziet er vet uit zo met die fan ....
Thanks! :)

Ziet er echt goed uit, zou alleen het 'dopje' weglaten. Heb je misschien ook tutorial om te sleeven met paracord zonder shrink (of zou je er zelf een kunnen maken (A)) Heb zojuist ook paracord/sleeve tools besteld om me er zelf maar is aan te wagen.
Dank je, ik twijfelde ook over het dopje van de fan. Voor nu zit ie er nog even op, met een kleine slag is deze te verwijderen :)

Een tutorial voor het sleeven heb ik niet, maar ik kan het wel proberen uit te leggen :)

- Eerst de bekabeling strippen van eventueel bestaande sleeving en krimpkousjes.
- Dan een stuk Paracord op maat knippen.(De juiste maat is de afstand van het dunste deel van de pin aan de ene kant, tot het dunste deel van de pin aan de andere kant.)
- Paracord om de kabel schuiven en dan terwijl je het cord aan een kant op de juiste plek vast houdt het cord strak trekken zodat het mooi strak om de kabel zit zonder bobbels.
- Dan de sleeve nogmaals nameten (van pin tot pin) en aan een kant het uiteinde van de sleeve smelten en met je vingers het gesmolten stukje tegen de pin aanduwen. (rollen tussen je vingers werkt het beste)
- Laatste stap aan de andere kant nog een keer doen et voila! :)

Het is een kwestie van het een paar keer doen, dan krijg je er handigheid in.

Aparte constructie, gewaagd maar begrijpelijk (neem aan dat je aan de binnenkant niet zoveel ruimte meer hebt).

Overigens wel een aardig verschil in rpm tussen die 2 fans.
Ja helaas de enige optie om het zo te doen. Er is inderdaad maar erg weinig ruimte tussen het paneel en de voeding die eronder zit. De Xigmatek fan heb ik erbij besteld omdat die maar aan 1 kant bevestigingspunten heeft. Het idee was om deze vanaf de binnenkant te bevestigen, maar helaas is hij net 1.5mm te dik. Nog ff over denken of ik dat anders kan oplossen :)

Ik zag ze inderdaad ook niet meer bij CM en Highflow heeft ze helaas ook niet. De CoolerMaster fan heeft een CFM van 30.5, de originele fan uit de voeding, een San Ace 120 heeft een CFM van +-60. Maar eens kijken hoe het gaat met deze Coolermaster fan, anders kan ik altijd nog de Xigmatek gebruiken, die heeft een CFM van 50.5.

Ik heb het nog even nagevraagd, ze hebben die 1.2 en 1.8 nog wel. Was iets misgegaan met updaten van de site.

Is gecorrigeerd nu, je kan bij het product zelf aangeven welke versie dat je wilt: Turbine Master - Cooler Master Europe Store ;).

0.8 - 800rpm - 35 CFM - 13,83 dBA - 0.08A
1.2 - 1200rpm - 56,5 CFM - 21,1 dBA - 0.19A
1.8 - 1800rpm - 80,3 CFM - 30,5 dBA - 0.38A

Vooral die 1.2 lijkt me qua specificaties beter te passen bij de voeding ;).

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
V [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
V [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
S [CIP] Reactor Meltdown Gallery & Build Logs 99
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 16
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan