• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project

iSP

Active member
Ik heb hier een heel mooi projectje met een probleem.
Dit block heeft wat weg van een waterblock, maar is voor een case die middels heatpipes gekoeld wordt.
De bevestiging lijkt dus enorm! met wat geluk past een bestaande met wat vermaken.
De oriëntatie van een eventuele bestaande bracket is juist lastig voor AM4 vanwege de heatpipes.


Lange versie;
Eigenlijk kwam ik hier voor de CNC service maar deze user lijkt niet meer actief te zijn hier, balen!
Heb een custom bracket ontworpen voor AM4/115X in CAD, oorspronkelijk als gedachte-experiment.
Dit kwam weer voort uit dat het niet lukte op Ali expres of via google images iets te vinden.

Het origineel gebruikt rottige plastic clipjes die nogal bros worden na verloop van tijd.
Intussen hebben 2 delen eraf en ligt 1 helemaal uit elkaar.
Heb met wat bevestigingsmaterialen lopen testen zoals op de eerste foto te zien is, maar dat werkt ook niet echt mooi.
De voorlopige oplossing; ik gebruik de thumbscrew met een revetje eronder.
Niet het mooiste maar het werkt goed.
Alleen nu wil ik in de toekomst upgraden naar een AMD 4400G met bijbehorende AM4 bracket dus.
Een AM4 bracket kopen is een optie, op zich, maar dan zit ik dus weer een keer met hetzelfde probleem.

Nu heb ik op zich ervaring met wat groter productie CNC werk, alleen dat loopt voor zoiets kleins aardig in de papieren en is het eigenlijk niet waard via de reguliere kanalen.
Tenzij ik eventueel een hobbyist met een kleine CNC/graveermachine kan vinden wordt het waarschijnlijk wat bestaands aanpassen.
Op zich is dat geen probleem maar wie weet dan een geschikte bracket om mee te werken?

i0ysOAa.jpg


GZkA0BS.jpg


OesnIZ6.png


sfEcnSh.png
 
Laatst bewerkt:
0 fans, en dit wordt niet loeiheet?

Amper handwarm die zijkant, heb wel eens via een cpu bench programma hem op max gezet en als ik het goed herinner kwam het geheel niet boven de 60C uit stressed. Je gebruikt gewoon de massa van het aluminium. Het blok en de heatpipes zijn koper en nemen vlug hitte op voor transport. Origineel zit er een aluminium block bij maar deze upgrade van de concurrent doet wonderen. Deze hele build heb ik al lang en is al lang niet populair meer om dergelijke pc's (HTPC ofwel Mediacenter) te bouwen.
 
Met een beetje dremel werk of zelfs met een vijl zou het lukken maar misschien dat dit werkt (heb geen afmetingen dus geen idee:

EK AM4 Bracket + Backplate
Deze kan je iets bijvijlen zodat jouw blok erdoorheen past(hopelijk blijft er genoeg materiaal aan de dunne kant over), gaten in boren om alles vast te schroeven en er zit ook meteen een backplate bij.

Qua mounting zou je dan met washers en afstandbusjes kunnen werken.
 

Bijlagen

  • AM4 Bracket.jpg
    AM4 Bracket.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 0
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Zijn dit de geschikte onderdelen voor een custom loop?? Advies Waterkoeling Setup 4
J 2 vragen over meest geschikte waterblock Waterkoeling 18
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan