Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@ the grinch: Is niet echt een geheim, alu kokers 2.5x2.5cm met daartussen plexi strips van 3mm dik. Het plexi is makkelijk te bewerken, het op maat vijlen van de schuine alu delen, dat is het meeste werk
En over alu gesproken, vanmiddag naar Amsterdam geweest en daar een nieuwe plaat gehaald voor de linker zijkant, met dit als resultaat:
Eigenlijk wou ik het met 1 stuk alu doen, maar met het oog op bereikbaarheid van de onderdelen aan de binnenkant toch maar besloten om de zijkant in 2 delen te doen. Het schuine deel kan door 6 schoeven los te draaien verwijderd worden:
En ik kan met trots mijn eerste sponsor aankondigen! Dankzij Nigel van de Bugoutshop heb ik nu 550Paracord als sponsor voor mijn sleeves! Nogmaals dank Nigel!
De voeding past niet in z'n geheel in de kast, dus die moest uit elkaar. Omdat het een modulaire voeding is zit er een extra printplaat in waar de connectors op vast zitten, deze print zat precies de verkeerde kant op. Hierdoor zou ik het aansluiten van de bekabeling bijna onmogelijk maken. Dus dat heb ik aangepast door de print een kwart te draaien en vast te zetten met 2 stukjes draadeind met daarover een aluminium busje
Voor:
Na:
En dan komt de voeding (uiteraard niet zo open en bloot) op deze manier naast de pomp en het reservoir in de kast:
Van het weekend aan de slag met een afscherming voor de voeding
mooi gedaan, eerlijk gezegd vind ik het wel iets hebben zo'n open voeding, zeker als er zaken aan verandert zijn. Kijk je om ze helemaal terug in te sluiten of valt ze onder je 'algemene' cover?
Dat soort aanpassingen hou ik van. Niet de case geschikt maken voor de hardware, maar de hardware aanpassen aan de case. Mooi dat er nog zulke modders zijn.
mooi gedaan, eerlijk gezegd vind ik het wel iets hebben zo'n open voeding, zeker als er zaken aan verandert zijn. Kijk je om ze helemaal terug in te sluiten of valt ze onder je 'algemene' cover?
Dat soort aanpassingen hou ik van. Niet de case geschikt maken voor de hardware, maar de hardware aanpassen aan de case. Mooi dat er nog zulke modders zijn.
Vandaag ben ik weer een stukje verder gegaan met de voeding, ik heb hem vastgezet op de bodemplaat en ik heb de gaten voor de aansluitingen in de bovenkant gemaakt:
(De uitstekende stukken draadeind moet ik nog ff inkorten)
Ondanks alle drukte van de afgelopen dagen (Ik ben gisteren papa geworden *O* ) heb ik in de late uurtjes toch nog wat kunnen modden. Alle 'hoeken' van het frame heb ik gelijk gemaakt. Het frame, de plexi strips en de aluminium panelen sluiten nu allemaal mooi aan. Ik moet er nog wel een keertje langs met een klein vijltje om alles strak te maken, maar het ziet er nu al best aardig uit:
Ook heb ik de imbusboutjes aan de rechterkant vervangen door verzonken imbusboutjes, met de verzonken boutjes oogt het een stuk strakker
Links is een stuk strakker als rechts:
Volgende stap is afmaken van de behuizing van de voeding (daar moet mesh in) en het bevestigen van de pomp. :041: