wâldpyk
Junior Member
ik heb deze case van antec gekregen.
ik wil deze case gaan modden naar het zomergevoel.
De case moet deze week binnen komen dus ik kan nog geen zaag werk laten zien.
wel kan ik jullie mijn eerste bestelling laten zien.
ik weet dat dit wat aan de magere kant is, kom van de week met meer updates als ik de case binnen heb.
en hopelijk de sleeving
ik wil in de case een strand gaan maken. met nep gras en echt zand. je hebt een soort van midden plaat in de p180 mini zitten daar op wil ik een strand gaan maken. denk aan:
palmboompjes
strandlakens
ijsco wagentje
strandwacht
parasol
de fans krijgen de kleur van vlaggen uit warm landen.
ik moet de case nog binnen krijgen. hij wort maandag verstuurd. dan komen verdr plannen er bij
gister een klein begin gemaakt met de psu.
alles met 2 plat geslagen paperclips gedaan.
de 24pin en de 2x 6pin voor de video kaart heb ik gesleevd + de front kabels. zoals led onof
alle kabels op maat geknipt. zo dat ik in een keer lekker door kon.
voeding open geschroefd oude sleeving er af geknipt.
paperclip er tussen. ik heb er voor gekozen om alle kabels 1voor 1 te doen. zo dat ik zeker wist dat alles op de goede plaats weer terug komt.
de eerste 3 kabels zitten er al om. maar toen kwam ik deze krimkous dingen tegen.
1-0 voor de schaar
stuk of 6 al gedaan. de krimkous schuif ik nog naar beneden.
alle rooien er op
toen wat kleuren om en om gedaan om het resultaat een beetje te laten zien
rood geel groen
nu alleen de 2x 6pin sleeven
direct de y splitser ook maar gedaan. voor de 2x 120mm fan die ik op de mugen wil gaan plaatsen
dat was hem dan voor nu.
verder vandaag de hele kast demonteren en klaar maken voor het spuiten. wil de kast helemaal wit hebben.
de hdd kooitjes gaan er uit. ik ga onder in de kast bij de voeding de schijfen plaatsen.
boven in komt de dvd/cd speler. zo lijkt het als of er wat meer ruimte in de kast is.
in de roostertjes van de case ga ik rood, geel, groene, leds plaatsen.
waar nu de hdd kooitjes in zitten, wil ik een palmboom uitzagen. daar achter plexiglas doen en dan verlichten met leds.
de antec bigboy die in de case zit ga ik ook leds in modden.
ik moet nog wat bedenken voor een window in de case.
hopelijk heb ik hiermee wat meer van mijn plannen laten zien
de voorkant kabeltes nu ook gekleurd
even kabels passen.
toen alles wat vast zat er uitgehaald. zo dat ik de kast onder handenkan nemen.
komt nog best wel veel uit zo'n kleine kast.
moederbord binnen? of toch niet
de hdd kooitjes er uit gesloopt + de bevestingen. een kooitje aan gepast zo dat hij onder in de case kan.
anders kon je daar nog 2x een dvd/cd speler in kwijt. maar nu zie je de hdds niet meer terug
toen het moederbord er eens in geschroefd.
ga nog wat extra gaten in de mobo tray maken zo dat veel kabels netter kunnen worden verstopt.
nog een foto waar de hdd kooi op zijn plek zit
hier wat fotos zonder de boven plaat er bij. de plaat heb ik er even uitgehaald, er zit namelijk een logotje in geperst die ga ik er uit zagen. onder het logo komt plexiglas wat dan weer verlicht wordt.
komende week komt hopelijk de ssd binnen dan heb ik alle hardware om te gaan testen als alles er zo in past.
to do list;
window maken.
de binnen kant van case tot het thema betrekken.
videokaart op maat maken de gainward 4870 gs gaat niet passen met de sata slots van het mobo.
verlichting plaatsen
kast helemaal wit spuiten
en nog een paar geheime dingen =p
alle kabels er in ff kijken als alles goed past
een paar mallen gemaakt van papier
2x120mm gaten gemaakt
verder nog bar weinig uitgespookt . werken>lowlands>werken.
ga morgen ff kunst zand halen en lijm dat dan onder op plakken.
nu nog het boompje uitzagen. dan bezig met verlichting etc
en kijken als ik onder in nog een kleine waterpijp kwijt kan.
nog even gekeken voor een airbrusher in de de buurt, die een smokende bob marley op de zij kant kan brushe
hehe weer eens wat tijd gevonden om wat fotos te plaatsen.
eerst de buiten kant van de case maar eens wat bij het thema gemod.
zometeen ff prutsen met ledjes
gras matje binnen
mijn bureau werdt te klein dus maar een nieuwe in elkaar geknutseld moeten nog rgb leds onder gezet worden
dit was hem dan alweer voor vandaag.
ik hoop deze maand met een update te komen met een beschilderd zijpaneel. ik ben alleen nog opzoek naar een air bruscher die portreten kan maken.
[message=34719989,noline]boazkl0p schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:50[/message]:
Hoe heb je die overgang met kleuren zo mooi gekregen? Is dat gedaan met air brush, of gewoon uit een spuitbus o.i.d.?
beun haas style eerst groen toen geel toen rood gewoon gespoten zonder te laten drogen. de verf vreet zich wel goed ofzo. dit was eigelijk gewoon een test.
eerst getest op mijn skate board hier zie je goed dat de groene verf als eerst moet anders vreet ie zich er verkeerd in
vandaag de gpu ff onderhanden genomen. had nog een beetje rode verf over. dit staat een stuk strakker denk ik.
gaat om een gainward 4870gs
voor
na
verder nog geprobeerd als de rasta kleuren mooi stonden op de voorkant. vondt ik zelf wat tegen vallen dus direct weer overgespoten met wit.
toen eens gaan spelen met mijn ledjes en de laaste meter sleeving.
ik ga het palmboopje verlichten + een antec logotje.
verder zit ik er nog aan te denken om een plaatje boven op mijn mugen rev b te maken. uit dat plaatje een wiet blad(logo) te zagen en die ook te verlichten
nog wat fotos van de mini plant die in de case gaat groeien
vandaag maar eens naar de praxis gefiets voor een stuk aluminiumplaat materiaal.
om het logotje op de mugen rev b te kunnen vast schroeven heb ik er 4 gaatjes in gemaakt waar mobo spacers tussen zitten. had geen zin om 8 gaten te boren voor de orginele bouten.
stukje van 10x 13 uit zagen+ gaatjes boren
logotje uit printen
5min zagen en het resultaat
toen maar eens de plaat gemaakt waar de palmboom op moet komen
hier komt ie dan te zitten
zo die past. gat is voor de 24pins conector
weer een logotje/afbeelding printen
en tot slot een likje verf er over heen
weet iemand toevallig waar ik matte plexiglas kan kopen waar nog wel een beetje licht door heen komt
[message=34823077,noline]GNOOM172 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:17[/message]:
Uhm, 5 minuten zagen voor het prachtige blaadje. Heb jij Barbapapa armen ofzo? Ziet er wel Uberstrak uit.
Yep, gewoon doorzichtig plexi licht opschuren.... dus weer een ritje naar de Praxis. Misschien hebben ze daar nog wat rommel in hun zagerij staan.... kan je misschien een stukje meekrijgen.
je kan een handzaag neer leggen voor de foto en dan stiekum met een elektrische viguurzaag het werk doen :+ .
praxis heeft niks staan zeggen ze altijd heb er toen ook al eens gevraagd met vorige projectjes
oke net ff cd hoesje gepakt opmaat geknipt ff schuren . en zie hier het resultaat O+
nu nog een stukje vinden van 13 bij 18 voor het boompje
weer een paar led fotos.
making of.
men neeme 1 lege verpaking snij 3/4 deel er van af.
men voegt 1 insteekmapje . lijm toevoegen en het geheel 3 min laten drogen
dat er achter geplakt en ik vindt het wel best.
toen nog ff de fan wit gespoten niet het deel met de bladen maar het ding er op heen. en een overzichts foto van de case tot nu toe
nou vindt ik dit niet helemaal meer bij de case passen dus daar ook maar eens iets op verzinnen.
nu ff knutselen met de nexus fan
net zoals hier wil ik de fans een beetje uit het zicht halen
loopt naar de garage
best wel vet al zeg ik het zelf. maar er mist nog iets.
4x gaatje boren
4x ledje plaatsen
ziet er al een stuk beter uit zo
Laatst bewerkt: