• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] the Cube

Ianovski

Junior Member
completebanner_zpsadc5ccf1.jpg~original


The Cube
Hierbij de start van een nieuw project. Naja, eigenlijk twee nieuwe projecten. The Cubes! De naam spreekt natuurlijk al voor zich. Er gaan twee cubes gebouwd worden, beide met het doel de perfecte lanparty kast te worden. Met een afmeting van 30x30cm (de Cube zonder standaard) zijn ze makkelijk mee te nemen. Het vierkante gedeelte (waar alle hardware gaat komen) komt vervolgens onder een bepaalde hoek, op één punt, op een paal te staan. De paal dient als afvoer van de kabels. De kabels die uit het moederbord en de voeding komen zullen door de paal naar het onderste gedeelte gaan en komen hier uit in verlengstukken. Dit zodat we de Cubes niet open hoeven te maken om bijvoorbeeld een toetesenbord aan te sluiten. Alle rand apparatuur kan dat aangesloten worden in de onderkant. Er komt uiteraard een window in de bovenkant waarmee alle aanwezige hardware gezien kan worden.

7_zps6ed00ec7.jpg~original


8_zps125abfba.jpg~original


10_zps1cc8b8b5.jpg~original


9_zpsc2cd286f.jpg~original


De Cubes worden opgebouwd uit aluminium balkjes van 1x1cm. Hiermee maken we een contructie waar we later de panelen op vast zullen maken. Het frame gaat zorgen voor alle stevigheid die de Cubes hebben aangezien de panelen op zich geen gewicht kunnen houden. We hebben ervoor gezorgd dat de voeding zo dicht mogelijk bij de paal zit waardoor het meeste gewicht onder in de Cube zit en dit voor stabiliteit kan zorgen. Mocht dit toch niet voldoende blijken dan kunnen we altijd nog iets met veel gewicht in het onderste gedeelte plaatsen.

1_zps6956a4e4.jpg~original


2_zps3e7e875a.jpg~original


3_zpsc55437cb.jpg~original


4_zps2f5d0b0a.jpg~original


5_zps7cba672c.jpg~original


6_zpsb29079a6.jpg~original


De kleurenschema’s worden bij allebei de Cubes verschillend. De Cubes zelf worden wit, zowel van binnen als van buiten maar één Cube zou voorzien worden van rode verlichting en de andere van blauwe verlichting. Hierdoor kunnen we er toch meer een eigen draai aan geven. Op het standaard zou ook het logo van de Cube verwerkt gaan worden die op licht door de verlichting die eronder zit. Verder hebben we nog meer ideeën die nog niet in het ontwerp zitten maar die zullen in de loop van de tijd duidelijk worden.

De frames en de panelen van de Cubes zullen gemaakt worden in de werkplaats van ModWithMe. Hiervoor wil ik Sander van ModWithMe ontzettend bedanken voor deze mooie gelegenheid én zijn toezicht, hulp en adviezen tijdens het bouwen! Verder zullen deze Cubes niet mogelijk zijn zonder de sponsoren! Hiervoor alvast hartelijk dank! Elke sponsor zou zijn eigen update krijgen met daarin foto’s en/of reviews van de gesponsorde producten, hierover binnenkort meer informatie! In de banner zijn de meeste sponsoren al te zien, mochten er meer bij komen dan zou de banner ook upgedate worden.

Adios!
 
completebanner_zpsadc5ccf1.jpg~original


Update (ModWithMe)

Op vrijdag de 23e zijn we aan de slag gegaan in de werkplaats van ModWithMe. Na het een en ander aan overleg lag al het materiaal al voor ons klaar toen we daar aan kwamen. Mooie rondleiding gehad van Sander en toen aan de slag! Alle tekeningen voor de CNC over gezet en we hebben ook de CNC flink aan het werk gezet. Zelf zijn we toen aan de slag gegaan met het frame. Alle balkjes waren al op maat gezaagd door de leverancier maar alsnog was het een hoop gedoe om alles overzichtelijk te houden, goed af te tekenen, te boren én te tappen. We maken voor het frame gebruik van M4 schroeven. Deze schroeven worden verzonken in het frame waardoor ze niet uitsteken en we de panelen er mooi overheen kunnen leggen. De panelen zelf zullen vast gemaakt worden met M3 schroeven. Hiervoor gaan we nog mooie schroeven uit zoeken omdat deze hoogstwaarschijnlijk zichtbaar zullen zijn.

Hier de foto’s van de werkzaamheden!

Een gedeelte van de balkjes voor de frames. Wat een werk zeg haha!
3_zps5696d4e8.jpg~original


De nu nog saaie platen.
1_zps8a9e3918.jpg~original


2_zpsf873cc60.jpg~original


4_zps3e8a34f8.jpg~original


6_zpsdf97c8a7.jpg~original


5_zpsddc3a77a.jpg~original


De CNC druk aan het werk! Hij heeft de hele dag lopen draaien en we zitten nu ongeveer op de helft van de platen.
14_zpse4452794.jpg~original


15_zps0c98f9f4.jpg~original


Hier zetten we al een gedeelte van het eerste frame in elkaar om even tot een soort totaalplaatje te komen. Alles past mooi!
7_zps9acc8e0c.jpg~original


8_zpsa63eefc1.jpg~original


9_zpsf61a8d16.jpg~original


10_zpsb4f681fc.jpg~original


11_zps466397aa.jpg~original


12_zps4e09c816.jpg~original


13_zps963a7889.jpg~original


Dit was dus allemaal in de werkplaats van ModWithMe waarvoor Sander nogmaals ontzettend dank! Binnenkort gaan we weer terug om in ieder geval de kubussen af te maken. Ook de steunen voor de kubussen gaan hier gerealiseerd worden.

Adios!
 
cmbanner.jpg~original


completebanner_zpsadc5ccf1.jpg~original


Cooler Master

Hierbij wil ik een hele mooie sponsor aankondigen. Cooler Master! Hierbij duizend maal dank aan Gert van Cooler Master voor deze perfecte en prachtige producten. Cooler Master geloofde al vanaf de schetsen in ons project! Deze update is daarom speciaal voor Cooler Master. Ik heb mijn uiterste best gedaan om mooie foto's te maken van de producten.

We hebben twee voedingen mogen ontvangen, de Silent Pro M2 1000W. Ook hebben wij twee prachtige koelers mogen ontvangen, namelijk de Seidon 240m. Deze zullen onze CPU's heerlijk koel gaan houden!

Hier dan de foto's!!

De CPU koeler!
1_zpsaf59a761.jpg~original


2_zps80fd4945.jpg~original


3_zps4266bd92.jpg~original


4_zps3ff455f6.jpg~original


5_zpsd6c7f2cd.jpg~original


6_zps092e7886.jpg~original


7_zps283c7023.jpg~original


En de voeding!
8_zps7e98ad40.jpg~original


9_zpsc174b755.jpg~original


11_zps91b4a576.jpg~original


10_zps4b197c19.jpg~original


13_zps8daa74d4.jpg~original


14_zpsdf12baab.jpg~original


Nogmaals ontzettend bedankt Cooler Master! We zullen zeer genieten van deze producten!! :D De voedingen zullen nog gesleeved gaan worden in de bijpassende stijlen!

Adios!
 
Asusbanner_zps0a2717c7.jpg~original


completebanner_zpsadc5ccf1.jpg~original


Asus, Republic of Gamers update

Hierbij wil ik nogmaals een ontzettend mooie sponsor aankondigen, ASUS! Hiervoor duizend maal dank aan Sven van Asus Benelux!! Van Sven heb ik voor één van de twee Cubes (toevallig de Cube van mij) een ASUS Maximus VI Impact en een GTX670 DCMOC 2GD5 mogen ontvangen. Op basis van deze hardware heb ik ook besloten mijn Cube te gaan voorzien van rode LED’s ipv blauw wat eerst het idee was. Ook van Asus heb ik weer mijn best gedaan om mooie foto’s te maken!

Het moederbord.
13_zps79600b47.jpg~original


12_zpsa28cf75a.jpg~original


11_zps811ac535.jpg~original


10_zpscdbf1966.jpg~original


9_zps583231ef.jpg~original


Mijn favoriete foto haha!
8_zps3e240b96.jpg~original


7_zpsc64a38d5.jpg~original


6_zps8736d65d.jpg~original


Geluidskaartje.
5_zps9f0589af.jpg~original


4_zps90d8690d.jpg~original


3_zps651e2e9b.jpg~original


2_zps578948e5.jpg~original


1_zpsc4991395.jpg~original


En de GPU!
14_zpsd6ed53e8.jpg~original


15_zps04393b3e.jpg~original


16_zps5f5fc810.jpg~original


17_zps19ec312a.jpg~original


18_zpsb6705ffc.jpg~original


19_zps27c0151f.jpg~original


In elkaar gezet. Ik denk dat er geen betere combinatie bestaat van mobo met gpu. :p
20_zps129b6022.jpg~original


21_zpsb606bbef.jpg~original


22_zps56b5434b.jpg~original


23_zpsdd8feda1.jpg~original


24_zpsf4e8c118.jpg~original


Dat voor de prachtige Asus producten! Ik kan me geen betere hardware wensen voor de Cube. Verder gaan we op vrijdag de 13e verder met de echte bouw bij ModWithMe! I’m exciteed!!

Adios!
 
completebanner_zpsadc5ccf1.jpg~original


Update (ModWithMe)

Het was alweer een tijdje geleden dat we echt iets van het bouwen hebben laten zien. Daar gaan we eens verandering in brengen! Afgelopen vrijdag zijn we weer de hele dag bezig geweest met de Cubes. Van één Cube is nu het gehele frame klaar en van de andere moet er niet veel meer gebeuren. De panelen zijn allemaal gemaakt met de CNC en zien er top uit! Één Cube is ook al voorzien van panelen (die zijn welliswaar met tape vast gemaakt maar toch :p). Deze panelen sluiten zeer goed aan op elkaar, was wel wat werk voor nodig want met een handgemaakt frame is het moeilijk om perfectie te krijgen.

Wat ik zelf zo leuk vind is dat na een jaar van ontwerpen e.d. je nu eindelijk kunt zien wat het gaat worden, en het lijkt gewoon op het ontwerp!! :D Super blij en tevreden met het resultaat dus! Hieronder de foto’s van afgelopen vrijdag bij ModWithMe, het was een awesome dag!

De frames!
1_zpsd9da66cd.jpg~original


2_zpsd6b80f28.jpg~original


3_zps544cace6.jpg~original


En de panelen gaan erop/in.
4_zps2b525853.jpg~original


5_zpsd5657b4c.jpg~original


6_zps34bed3bd.jpg~original


7_zpscd27292c.jpg~original


8_zps3b5d3393.jpg~original


Fotootje met mij :p Kun je een beetje vergelijken hoe groot de Cubes worden.
9_zps2cce02c4.jpg~original


10_zps497317ac.jpg~original


Naast het frame van de andere.
11_zpsfd81adbb.jpg~original


12_zps1948c3de.jpg~original


13_zps46e4434c.jpg~original


14_zps1549353e.jpg~original


15_zpsa8d17c16.jpg~original


Alleen hier zie je een kleine kier zitten maar dat komt omdat het uiteinde van het frame een beetje uit steekt, die is iets langer. Geen probleem want dit kunnen we gewoon vijlen.
16_zps2a436248.jpg~original


17_zps1b2f5957.jpg~original


18_zps6feb0c79.jpg~original


Al met al, weer een top dag met Sander bij ModWithMe. De dag ook goed afgesloten met de lekkerste kebap op de wereld! Alleen dit is al genoeg om jezelf eens een dagje te vermaken in de modshop :p

Hopelijk binnenkort de laatste dag en dan gaan de Cubes mee naar huis. More soon!

Adios!
 
plextor_zps8a5d4564.jpg~original


completebanner_zpsa4b02a0d.jpg~original


Plextor!

Zoals beloofd een kleine update, klein maar zeker niet mis! Hierbij mag ik Plextor aankondigen als sponsor voor de Cube waarbij ik Maarten speciaal wil bedanken! Ook zonder Plextor zouden de Cubes niet zo extreem worden als we graag willen! Foto's zeggen meer dan 1000 woorden en daarom heb ik weer mijn best gedaan om er een mooie shoot van te maken!

1_zps077aa24b.jpg~original


2_zpsc0d342ff.jpg~original


3_zpsb9289a01.jpg~original


4_zpsf4cbf0a3.jpg~original


5_zpse2592187.jpg~original


6_zps5f745c51.jpg~original


7_zps13f00b06.jpg~original


8_zps3f3a7bae.jpg~original


9_zps85847595.jpg~original


SSD's zijn natuurlijk altijd een beetje saai qua uiterlijk (goed uitzien is anders want ze zijn super stijlvol) maar volgens mij heb ik er nog best wat van kunnen maken :*) Nogmaals ontzettend bedankt Maarten van Plextor!!

Ik hoop snel weer een volgende update te kunnen plaatsen maar we werken op redelijke afstand dus het kan wat de bouw betreft wat langer duren. We doen ons best!

Adios!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
S [CIP] Reactor Meltdown Gallery & Build Logs 99
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
Dirk Kramer Aero Cube Gallery & Build Logs 20
Hightower Coolforce Cube Fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Zwelgje Parvum Systems - MODDING CUBE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
stefan787 led cube 4*4*4 Overige Builds 12
R Phobya WaCoolT Cube 1 Medium Watercase Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
S SubZero Cube Gallery & Build Logs 51
pulse Hexahedron - Custom Plexiglas Cube Case Gallery & Build Logs 20
bundymania [ Bundymania User Review ] XSPC H1 Cube Case HighFlow Product Reviews 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan