• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7

Moeten is afhankelijk van waar je in mee rijdt. Vrij rijden zal het niet zo'n probleem zijn, maar race klassen wel.

Er word voor mij een plaat gemaakt die voor de accu komt, later wil ik wat maken die over de brandstof dingen komen achterin.
 
Vergeet geen hoofdschakelaar aan de buitenzijde ;) moet er namelijk 1 linksvoor op je schutbord zitten zodat de baanmarshalls je auto met 1 knop volledig uit kunnen zetten ....is maar een tip ;)
 
Even een kleine update tussendoor.

Het blok hangt er in! :D

P9040283.JPG


P9040285.JPG


Afbouwen maar!
 
Zo.

Even tekst en uitleg.

Na hard werken zou ik hem donderdag avond gaan starten. Na het eten ging ik dus de vloeistoffen vullen tot ik lekkage zag bij de waterpomp. Hij bleek te lekken op de as :S Heel fijn. Gelukkig heb ik Mireck nog kunnen bereiken en heb ik een waterpomp bij hem op mogen halen waar ik hem uiteraard dankbaar voor ben. 's avonds nog wat kleine dingen gedaan en de waterpomp gespoten.

Volgende dag waterpomp er op, alles aansluiten, vloeistoffen er in, en even rond laten draaien. Vervolgens zekering er in weer starten... oja, brandstofpompen aan zetten, even wennen. Weer starten, hij wilde vrijwel vanaf het begin wat doen, maar hij moest even op gang geholpen worden en vervolgens had ie moeite met blijven lopen.

Heb wat dingen geprobeert om hem enig zins goed te krijgen, maar dit wilde niet naar het zin. Stationair moet dus nog even aan gewerkt worden.

Affijn, de rest van de zooi monteren, op zijn wielen zetten, rond 4 uur kwam me vader helpen om de motorkap te monteren en hebben we de auto naar voren gedaan. Even gewassen, vuil is aardig hardnekkig, of ik er nog wat aan ga doen weet ik nog niet :p Rond een uur of half 8 wilde ik gaan proef rijden, tanken en even langs de pre meet in ede. Toen ik de straat uit rolde merkte ik dat ik nauwelijks remdruk had, rondje gemaakt terug de straat in en kijken. Koppeling l.a. die iets lekte, verholpen, wiel terug gemonteerd en weer geprobeerd. Pre meet gehaald, en vandaag op DumpD gestaan.

Doel is dus gehaald, maar er moet nog steeds veel gebeuren!
 
18.2 platen zijn een feit, heeft alleen wat vertraging opgelopen omdat ze vergeten waren de platen te bestellen, deze zijn morgen dus binnen.

5-punts cusco kooi komt er aan, misschien ook dit weekend, diff heb ik iets over gehoord, en maandag kijken of we het stationair beter afgesteld krijgen.
 
Geen van beide :p

Het is een Rebuild turbo met T04 package zoals ze het beschrijven. Dus gereviseerde console, met andere in en uitlaat wieltjes etc.

The BNR Stage 4 is the world record holder for ANY S4 or S5 turbocharger upgrades for most power ever recorded on a dyno! It made 402.7 SAE RWHP and kept that power all the way through the power band. The boost went from 18 down to 15 psi and the car generated that HP at 15 psi. So why go to another manifold when you can throw down a tremendous amount of power with a sleeper of a turbo! The turbo upgrade consists of a P trim turbine wheel, 60-1 compressor wheel, 35mm wastegate port, and the trick is in the porting of the turbine housing. A 360 thrust bearing is standard on the stage 4. The turbocharger is common, but we specialize on getting out what you put in! The turbine housing is opened up tremendously therefore decreasing backpressure. Not only did we make 400+RWHP, we did it using a factory style internal wastegate! This turbocharger upgrade is bolt up and no fabrication is required.

all new CHRA (center housing rotating assembly)
fully balanced
360 degree thrust bearing
billet seal plate
T04B package
60-1 comrpessor wheel/P trim turbine wheel
CNC machined turbine and compressor housings
ported wastegate
 
Woensdag kwam een klant een mazda mx5 NB inruilen, na eerst iemand op te stoken voor dat ding bedacht ik dat het voor mij misschien ook wel wat was, ondanks de ruimte die je niet hebt :lol:

En wat sommige al zagen heb ik het maar gewoon gedaan, laat ik is gek doen.

21641_499988823354965_173293846_n.jpg


Auto is vandaag gepolijst door me collega, ik moet een gat op de buitendorpel dicht maken en roestblaasjes aan de andere kant weg halen en dan word dat voor een leuk prijsje gespoten door weer een andere collega.

Paar kleine dingetjes fixen en dan zit ik nog te denken aan een hardtop, schroefset en leuke wieltjes.

Maar eerst DWARS van de winter :banana:


De mazda staat ook weer op zijn plek, inmiddels is het een routine klus geworden om de poort te slopen en de auto met de krik om te krijgen zodat hij de tent in kan :wrench: :cheer:

PC010297.JPG


PC010299.JPG
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
Vannos Car project: Opel Calibra Overige Builds 442
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan