Nou er is weer een hoop gebeurt!
Auto heeft 5 weken bij intrax racing gestaan. Daar is een 1K2 set op maat gemaakt voor mijn auto. Incl uitwegen, uitlijnen, montage etc. Het is een heel mooi setje geworden, alleen istie ook alweer vies :lol:
Vandaag even foto's daarvan gemaakt maar ik zou nog plaatjes krijgen van intrax. Wat me overigens ook alles mee viel was dat de auto met een halve tank 1181kg woog. Met een ledig gewicht van 1300 op kenteken vind ik dat toch best heel erg netjes! En dan nog te bedenken dat dat (volgens mij) met de oude veren was, en dat er nog metalen voorschermen en een loodzware motorkap op zit.
Gewichtsverdeling in kg is:
311.5 / 300.5
290.0 / 278.5
Schijnbaar is er iets aan de zware kant links achter dus
Donderdag avond, nadat ik de auto weer had, gelijk op pad gegaan om hem af te laten stellen. Kay ging mee. Vrijdag om half 11 uk tijd waren we daar en alles werd aangesloten. Het liep alleen niet helemaal zoals de bedoeling.
Op een gegeven moment viel continu de verbinding weg tussen laptop en ecu. Ecu gewisseld om te proberen en dat was even goed maar snel weer het zelfde probleem. Pip is toen een andere datalogit gaan halen om te lenen. Toen dat beter ding, liep de computer vast en die is uit eindelijk ook wel een paar keer opnieuw opgestart geweest.
Uiteindelijk was dat op de rit en vlak daarna was pip zo ver om de druk te gaan verhogen, alleen laaddruk reageerde niet zoals ingesteld was. Uiteindelijk de slangen tussen turbo en solenoid omgewisseld en toen wilde het in eens wel werken. Njah, prima, niet over na denken gewoon verder gaan. Alleen toen kwam het volgende.
Ik ben er heen gegaan om de auto af te laten stellen, dat was (kort door de bocht) gewoon nog niet gebeurt na alles wat verandert was. Alleen ik heb nog een stock intercooler en dat is gewoon dé restrictie die ik momenteel heb. Hier was ik al enigszins op voorbereid maar toch vond ik de getallen wat teleurstellend. Andere kant van het verhaal is dat, wat we nu gezien hebben, heel positief is voor de toekomst. Wat gemengde gevoelens dus.
Bij 0,5 bar, max toerental van 6500 rpm, zat het vermogen iets boven de 260pk (gemeten op de naaf, het is een hub dyno die ze hebben). Pip is tot 0,7 bar gegaan maar de getallen werden alleen maar lager, puur omdat de temperatuur gewoon te hoog op liep. Waar een ander misschien verder zou gaan is pip gestopt bij die 0,7 bar en 6500 rpm. Genoeg voor nu, met een betere koeling kunnen we verder kijken.
Daarbij wist pip mij ook te vertellen dat de GM 3bar mapsensor eigenlijk niet zo geschikt voor de apexi. Ze schijnen in de us met iets bezig te zijn dat er voor zorgt dat het beter gaat werken, maar een standaard fd map sensor schijnt voldoende te zijn. Daar moeten we ook is naar kijken dus.
Uiteindelijke nummers zijn 313.5 pk en 343 nm (265.6pk op de naaf).
Met gillende remmen in de file's en vol gas in de tunnels hebben we ons verder prima vermaakt.
Nu gaan we bedenken hoe we verder gaan. Het liefst zo snel mogelijk een bodykit etc, gevolgd door betere koeling, maar er is nog zat wat ik doen moet dus het is even afwachten wanneer dit allemaal gaat gebeuren.