• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7

Nou, ik kan je dit vast zeggen. Ik heb alle synchromesh ringen vervangen -pakt even de bon er bij- , wat mij bij elkaar 205.37 gekost heeft met aftrekking van de korting. Dus ik verwacht niet dat de lagers goedkoop zijn.

De techniek ken ik, gebruik ik niet vaak, enkel als ik echt niet weet waar iets vandaan komt, maar als je een lager los in de hand hebt heeft dat geen zin.

De kunstof / rubbere afdichting is nog wel dicht maar heb hem iets geraakt met de hamer. Niet zo heel spannend maar toch zonde.

Als je het spul monteerd, heb je de bakhuis op zijn kop, en steek je de lange uitgaande as in en door het bakhuis. Prisas kun je er van buiten af in stekken, in de uitgaande as. Deze ligt dan samen helemaal onderin tegen het huis aan. Hierdoor heb je net voldoende ruimte om de secundaire as er op de zelfde manier in te leggen.

Als beide assen er in liggen kun je ze in de lagers leggen, ik begon met de secundaire as, en toen die helemaal vrij lag, in de lagers gaf ik hem een slinger toen het niet zo fris klonk. Ik hoopte dat het vuil was omdat ik het nogal onwaarschijnlijk vind dat deze lagers vlakke kanten krijgen. Maar er zit schijnbaar toch een oneffenheid in. Voelbaar en hoorbaar.

Het lager aan de andere kant van de as is met de vinger niks aan te voelen, en op de as kan ik er slecht naar luisteren omdat ie er of af rolt, of tegen het tandwiel aan rold waardoor je weer een vertekend beeld krijgt. Deze bestel ik dus ook gewoon mee.
 
je kunt het vast en zeker zelf het beste beslissen ;)
ik bedoel jij bent automonteur (is jou vakgebied dus en niet het mijne)

en nou is het bij mij ook zo dat het geld allemaal wat makkelijker gaat (bestel/verbruik makkelijk €1000,- op een dag)


verder kan je ook op het huis luisteren he (want vaak als op een as de eene lager slecht is is de andere niet zo heel veel verder)
 
just 2 pic's


405567_459607677393080_1256640653_n.jpg


405409_459621770725004_800491203_n.jpg
 
Tijd voor een fatsoenlijke update.

Is weer zat gebeurd (dat met vandaag 40 graden in de tent...).

Donderdag avond de bak af gemaakt.

Ik ben vrijdag naar intrax geweest om 2 oude veerpoten op te halen zodat ik het onderstel af kan maken. Daarna 's avonds de remleidingen gemonteerd die ik heb gemaakt en gespoten. Op 2 koppelingen na is het hydraulische deel klaar en kan dat ontlucht worden als ik de klauwen gemonteerd heb.

Gister en vandaag ben ik met het onderstel bezig geweest, dat hangt nu weer onder de auto.



P8180263.JPG


P8180264.JPG


P8190265.JPG


P8190266.JPG


P8190267.JPG


GOPR7901.JPG
 
ik word bijna steeds benieuwder naar het eindresultaat!

maar niet om een zijkerd te zijn...
heb je zo een mooie vers gespote auto en dan geef je je oude dempers niet eens een snelle spuitbeurt? :p
 
hoeft helemaal geen show auto te zijn om alles netjes geordend bij elkaar te steken en opnieuw te tapen en snakeskin/sleeve.

je moterbay kompleet in fresh rood steken maar geen aandacht besteden aan een vieze/verweerde kabelboom :(

en die hardpipe tegen je schutbord een beetje matzwart oid, zou ook niet teveel van het goede zijn :)
 
Zijn de puntjes op de i, die de kleine jongens tussen de grote jongen onderscheid.

En zoals het er nu uit ziet val jij onder de grote jongens omdat jij de auto compleet uit elkaar trekt en helemaal opnieuw bouwt.
 
Zijn de puntjes op de i, die de kleine jongens tussen de grote jongen onderscheid.

En zoals het er nu uit ziet val jij onder de grote jongens omdat jij de auto compleet uit elkaar trekt en helemaal opnieuw bouwt.

ja en nee , hij is zeker goed bezig en wil ook niks afkraken want heb alleen maar respect voor als je zo lekker bezig bent met je ding , op de laatse foto"s zijn toch nog een hoop dingen die ik persoonlijk anders had gedaan .........

P8190267kopie.jpg


P8190266kopie.jpg


P8180264kopie.jpg


P8180263kopie.jpg


nogmaals begrijp me niet verkeerd maar waarom dat roest en vuil er nog zit als je je auto zo ver uit elkaar trekt dat snap ik dan weer niet ....
 
Dat diff is een verhaal appart.

Ik heb een kaaz 1.5weg besteld, welke nog steeds niet binnen is. Omdat hij nu voor 8 sept in elkaar moet heb ik besloten het diff er weer zo onder te hangen. Als de limited slip binnen is gaat het diff er weer onderuit en word dat gewoon zwart gespoten. Ook komen er dan mazda OEM comp. rubbers in (die ik al wel heb liggen). Doe ik gewoon dat allemaal te gelijk.

wiel naven moet je NOOIT spuiten. Althans, niet het aanlegvlak van de schijf / wiel. Nu zal het bij een auto niet direct heel drastisch zijn maar ik heb een vrachtwagen naaf gezien die gescheurd is omdat de lak er tussen weg geraakt is en dus speling kreeg.

Ten opzichite van de remleidingen ziet die vaccuum leiding er wel wat raar uit idd maar dat zijn gewoon dingetjes waar ik niet bij stil sta omdat het me niet zo veel intereseert als de rest in dit geval. Het moet werken, dat is het belangrijkste. Vraag me af en toe al af of ik het allemaal niet al te netjes gemaakt hebt. Maar als ik meer tijd heb en ik verveel me kan ik altijd nog van die kleine dingetjes doen.
 
Ik ga echt geen kritiek geven over het gene waar hij mee bezig is. Ik sta gewoon versteld hoe hij dat doet, zou het zelf ook wel willen doen.

Maar als je zo bezig bent is het een kleine moeite om dan ook echt alles perfect te maken. Je zegt nu wel dat het geen show car wordt. Maar als je zoveel goede reacties over krijgt komt de auto misschien wel in meerdere bladen. En dan gaan ze juist letten op die kleine dingetjes.

Maar ik kan het ook wel begrijpen dat jij de auto snel af wilt hebben omdat je naar die auto show wilt.
 
Naja, wat het ook is, het enige wat gedaan is voor de mooi is het interieur. De onderkant ziet er mooi uit, maar is puur bescherming. Word toch weer vies. Remleidingen en sommige andere dingen heb ik dan weer gespoten tegen corrosie.

Function over form :p

Maar wat ik al zei, mocht ik me later vervelen kan ik altijd nog kleine dingetjes bijwerken voor het gezicht.
 
Het gaat de goede kant op, alleen wat betreft de motor zit het niet mee.

Hopelijk is er snel goed nieuws dat ik de motor nog op tijd op kan halen, maar dat is afwachten.

-achteronderstel is af op de remmen na
-bak hangt onder de auto
-cardanas is gemonteerd
-voorwielophanging gemonteerd
-schijven, klauwen en blokken voor gemonteerd en aangesloten
-achterbumper gemonteerd
-achterlichten gemonteerd
-zijscherm rechts gemonteerd

Als het mee zit heb ik morgen de achterschijven in huis, dan kan ik het remsysteem af maken en ontluchten. En sws door gaan met de kleine dingejtes zoals hitteschilden onder de auto, zij scherm etc.

P8230269.JPG


P8230270.JPG


P8230271.JPG
 
Brandstofpompen zijn aangesloten en toebehoren zijn aan gesloten.

Heb een plaatje gemaakt die op de plek van het abs regelapp kan, met daarop de zekering kasten.
Carbon plaatje op de plek van de radio met tot nu toe 2 schakelaars er in, voor de opvoerpomp en hoofd pomp. Hier zal in de toekomst een brandstofdruk meter bij komen en is er plek voor nog een meter en eventueel nog een schakelaar. Alles is nu voorbereid voor een 2e hoofdpomp mocht dat ooit nodig zijn.

Versnellingsbak is gevuld met olie, en ik heb zwarte bumperfolie gekocht en stukjes uit geknipt en voor de gordel anker ogen geplakt ter bescherming.

P8250272.JPG


P8290275.JPG


P8290274.JPG


P8290276.JPG


P8290277.JPG


P8290278.JPG
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
Vannos Car project: Opel Calibra Overige Builds 442
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 19
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan