Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mijn motto als je het doet, doe het dan goed.
Die koppelingen zijn touch as nails en volgens mij kunnen de slangen vrij draaien in de koppeling, dus je krijgt nooit ergens een twist.
Plus je zit daar te werken aan je brandstofsysteem en dan wil je het niet halfbakken oplossen
Tenzij je na 100km alles weer opnieuw wilt doen + een paar brandwonden.
Inderdaad, ik ben het met je eens Roodbaard. Als je toch al bezig bent om de auto helemaal opnieuw op te bouwen, gooi er inderdaad dan maar direct goed spul in, en geen rare B-merkjes of iets dergelijks.
Na een hele gave cannonball run zwolle - valencia ben ik weer aan de gang met de mazda. Welis waar kleine dingetjes, maar ook die moeten gebeuren.
Dash zit er in, brandstof tank staat in de primer, carbon plaat gemaakt voor in het radio paneel. Ook heb ik een foot plate gekocht van OMP, dacht dat dit wel netjes zou zijn, en ook nuttig. Alleen de bevestiging moet ik nog even bekijken.
Ook hoop ik de motor vrijdag op te kunnen halen, heb alleen begrepen dat de pers van mireck defect is dus het is afwachten of dat lukt.
Zojuist weer een halve dag voor jan lul gewerkt. Bleek dat ik een foutje gemaakt had met monteren, dus nadat ik de assen op zijn plek had zitten kon het eerst uit elkaar om de schakelvorken er tussen te zetten, toen weer uit elkaar omdat er een syncrhomesh ring klem zat door die montage fout. En nu blijkt er toch een lager niet helemaal fris tezijn en 1 a 2 twijfel gevallen....
Klopt maar het zijn normale lagers, geen conische. Over het algemeen is daar gewoon niks mis mee. 1 lager is de kunstof afdichting door mij wat in gedeukt, die hoor je iets tegen dat kusntof aan lopen. 1 lager is denk ik niks mee mee maar is heel moeilijk om te beoordelen. En het lager die nu iets geluid maakt van de secundaire as. Maar hoe deze beschadigd is geraakt weet ik niet. Het is wel een appart lager want de binnen ring is los.
dat de kunststof afdichting gedeukt is is ook niet handig (dan kan er makkelijker vervuiling in komen)
Je hebt neem ik al gevoeld (met de hand) voor onregelmatigheden in het draaien ervan?
anders is er namelijk een way oldschool techniek (misschien ken je hem al) waarmee je zelfs dingen kunt horen die je niet kunt voelen...
dat is dus een grote schroevendraaier tegen de af/lagerhuis of iets anders wat zo dicht mogelijk in contact staat met het lager en dan het handvat van de schroevendraaier op de goeie manier tegen je oor zetten (je hoort vanzelf wanneer je goed zit)
deze techniek gebruik ik vaak op werk (machine onderhoud) en zo hoor je veel meer als dat je kunt voelen
en ik weet niet wat de lagers kosten, maar evt gewoon vervangen (kosten baten idee voor als ze toch misschien slecht zijn net als je auto mooi en af is)