• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7

Mijn motto als je het doet, doe het dan goed.
Die koppelingen zijn touch as nails en volgens mij kunnen de slangen vrij draaien in de koppeling, dus je krijgt nooit ergens een twist.

Plus je zit daar te werken aan je brandstofsysteem en dan wil je het niet halfbakken oplossen :p
Tenzij je na 100km alles weer opnieuw wilt doen + een paar brandwonden.
 
Inderdaad, ik ben het met je eens Roodbaard. Als je toch al bezig bent om de auto helemaal opnieuw op te bouwen, gooi er inderdaad dan maar direct goed spul in, en geen rare B-merkjes of iets dergelijks.

Heb ik ook een beetje last van (A)
 
Na een hele gave cannonball run zwolle - valencia ben ik weer aan de gang met de mazda. Welis waar kleine dingetjes, maar ook die moeten gebeuren.

Dash zit er in, brandstof tank staat in de primer, carbon plaat gemaakt voor in het radio paneel. Ook heb ik een foot plate gekocht van OMP, dacht dat dit wel netjes zou zijn, en ook nuttig. Alleen de bevestiging moet ik nog even bekijken.

Ook hoop ik de motor vrijdag op te kunnen halen, heb alleen begrepen dat de pers van mireck defect is dus het is afwachten of dat lukt.

P8050243.JPG


P8060244.JPG


P8060245.JPG


P8060246.JPG
 
Bak is schoon gemaakt en gespoten, ben bezig om hem weer in elkaar te bouwen.

Ik wilde de remleidingen ook doen, alleen ben ik vergeten een T-stuk mee te nemen ....

Dus nu heb ik het maar bij 1 leiding gehouden, en dat is de leiding van de hrc naar de bulkhead koppeling waar die over gaat naar de rvs slang.

Oja, brandstof tank zit er ook weer onder. Aangesloten en wel.

P8090249.JPG


P8110250.JPG


P8110251.JPG


P8110254.JPG


P8110255.JPG
 
Klopt.

Zojuist weer een halve dag voor jan lul gewerkt. Bleek dat ik een foutje gemaakt had met monteren, dus nadat ik de assen op zijn plek had zitten kon het eerst uit elkaar om de schakelvorken er tussen te zetten, toen weer uit elkaar omdat er een syncrhomesh ring klem zat door die montage fout. En nu blijkt er toch een lager niet helemaal fris tezijn en 1 a 2 twijfel gevallen....

kak zooi
 
Klopt maar het zijn normale lagers, geen conische. Over het algemeen is daar gewoon niks mis mee. 1 lager is de kunstof afdichting door mij wat in gedeukt, die hoor je iets tegen dat kusntof aan lopen. 1 lager is denk ik niks mee mee maar is heel moeilijk om te beoordelen. En het lager die nu iets geluid maakt van de secundaire as. Maar hoe deze beschadigd is geraakt weet ik niet. Het is wel een appart lager want de binnen ring is los.
 
dat de kunststof afdichting gedeukt is is ook niet handig (dan kan er makkelijker vervuiling in komen)
Je hebt neem ik al gevoeld (met de hand) voor onregelmatigheden in het draaien ervan?

anders is er namelijk een way oldschool techniek (misschien ken je hem al) waarmee je zelfs dingen kunt horen die je niet kunt voelen...
dat is dus een grote schroevendraaier tegen de af/lagerhuis of iets anders wat zo dicht mogelijk in contact staat met het lager en dan het handvat van de schroevendraaier op de goeie manier tegen je oor zetten (je hoort vanzelf wanneer je goed zit)
deze techniek gebruik ik vaak op werk (machine onderhoud) en zo hoor je veel meer als dat je kunt voelen

en ik weet niet wat de lagers kosten, maar evt gewoon vervangen (kosten baten idee voor als ze toch misschien slecht zijn net als je auto mooi en af is)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
Vannos Car project: Opel Calibra Overige Builds 442
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan