Zo, de laatste update is alweer even geleden, druk met van alles en nog wat en ook nog een weekje op vakantie geweest. Maar ook tussendoor het een en ander aan de kast gedaan..
Ook in deze build wil ik de de aansluiting van de EATX / EPS connector op het moederbord met koperstaven doen.
Kneedbaar metaal gebruikt om een 'stekker' te maken
En na wat vijlwerk begint het ergens op te lijken
De stekkers zijn ingesmeerd met plastidip, zodat ze geen sluiting met elkaar maken. (De staven zelf worden uiteraard ook nog geïsoleerd.)
In de midplate 2 gaten van 6mm geboord, en die voorzien van kleine rubberen doorvoer tules, zodat de koperstaven daardoor richting de voeding kunnen
Om de lelijke I/O poorten te verbergen een alu hoekstuk op maat gezaagd en wit gespoten, en aan de linker kant voorzien van een klein stukje rood gespoten hex mesh, de rechterkant is niet zichtbaar, dus daar zit verder geen mesh
Ook de Plextor SSD is voorzien van een mooi rood jasje met daarop de merknaam van de ssd. De letters heb ik voorzichtig van een externe Plextor hdd behuizing afgehaald en op de ssd geplakt. (Thanks Maarten!)
Van een vriend heb ik een 2e Sapphire Radeon 6870 gekregen dus nu kan ik er een crossfire build van maken. Het zijn niet de allersnelste kaarten, maar voor een pc waar ik eigenlijk geen bestemming voor heb, is het meer dan zat.
De beide videokaarten worden nog voorzien van een backplate, zodat de lelijke groen/blauwe pcb's niet meer zichtbaar zijn
Aan de achterkant van de mobotray zit de cover voor de 24-pins kabel op zn plek. Vanaf hier komt een korte extention cable naar het moederbord. De 2 overgebleven gaten zijn voor een klein logo dat nog gemaakt moet worden
De 24-pins stekker past echt precies, alsof het ervoor gemaakt is....oh wacht..dat is het ook :+
De bekabeling voor de videokaarten kan mooi recht omhoog en zal net als de EATX connector voorzien worden van koperstaven. Ik twijfel nog een beetje hoe ik de gpu bekabeling afwerk. Gewoon zo als losse kabels, of net als de 24-pins een cover maken om ze te verbergen. Ik neig naar het laatste omdat dat volgens mij wat strakker oogt.
En tot slot nog een kleine muismod, zodat deze mooi bij de build past
Thanks for watching en tot de volgende keer (hopelijk wat sneller als deze update!)
Project 180 is sponsored by