• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ZdMods - Project 180

De aluminium balken aan de voor- en bovenkant van de kast:

  • Gebrushed

    Stemmen: 34 85,0%
  • Gepolijst

    Stemmen: 6 15,0%

  • Totaal aantal stemmers
    40
Uiteindelijk ziet het er simpel uit, je moet het ook niet moeilijker maken als het is.
Het bedenken was iets meer werk, ik wou namelijk geen zichtbare schroeven in de bovenkant en door de plexi randen heen hebben. Door een 2e hoekstuk te bevestigen aan de boutjes die er al zaten heb ik dat voor elkaar :)



De bovenkant is op 1 klein stukje aluminium na klaar. Wordt uiteraard nog wel afgewekt (brushed) en de mesh wordt nog gespoten.

150862_453480491373570_650374541_n.jpg


66999_457405910981028_1524395433_n.jpg


En beide rads zijn ingebouwd. Helaas bij het uitmeten een stomme fout gemaakt, waardoor de rad aan de voorkant iets te hoog zit. Daardoor kunnen de fittingen er niet in....(doh!) Daarom nu de voorste rad maar geplaatst met de aansluitingen naar beneden toe. Zal iets lastiger worden met het vullen van de loop, maar verder niet heel erg.

385255_457087017679584_1039193518_n.jpg


Een nadeel dat de rad nu met de aansluitingen naar beneden zit is dat de lamellen niet zo mooi gespoten zijn en er veel koper te zien is. Met de aansluitingen naar boven was dit veel minder zichtbaar. Zou ik de lamellen gewoon met een spuitbus kunnen bewerken?

734843_457119434343009_1167153956_n.jpg


Sponsored by
bannercm.jpg
 
Laatst bewerkt:
banner.jpg


Het is alweer even geleden, modden staat helaas even op een wat lager pitje, maar toch eindelijk weer een update :)

In plaats van de radiator te gaan spuiten om de rare kleur weg te krijgen heb ik wat anders bedacht. Namelijk een cover over de 240 rad aan de voorkant. Hierdoor zijn de lamellen niet meer zichtbaar en is het probleem weg :)

Dus 2 alu hoekprofielen op maat gemaakt
055.jpg


Daarna een plaat alu gezaagd en er met kneedbaar metaal wat mesh op vastgezet
056.jpg


De hoekstukken en de alu plaat vastgezet aan de radiator
057.jpg


Ook de 360 rad aan de bovenkant is afgewerkt met 2 aluminium hoekstukken
058.jpg


Vanaf de zijkant is er zo niets meer te zien van de rads. Ook zie je hier al een balk onder de middenplaat zitten, de bedoeling is om zo van de midden plaat een soort bak te maken, waardoor de bekabeling naar de achterkant geleid kan worden
059.jpg


Aan de achterkant wou ik een opening hebben om meer frisse lucht in de kast te kunnen krijgen
060.jpg


061.jpg


062.jpg


3mm witte leds in de plexistrips van de voorkant, het licht nog niet helemaal gelijk op omdat er nog oneffenheden in de plexi strips zitten
063.jpg



Sponsored by
bannercm.jpg
 
Laatst bewerkt:
banner.jpg


En maar weer eens een update, want ondanks het ontbreken van tussentijdse updates heb ik al wel weer wat kleine dingen gedaan aan de kast:

De voeding is vastgezet
064.jpg



Window in de zijkant gemaakt, is nog grof en word nog afgewerkt met een aluminium plaat over het zijpaneel.
065.jpg


066.jpg



Gaten op het plastic deel van voorkant van de kast dichtgemaakt met polyester plamuur en het plastic geschuurd naar P2000, zodat het glad is inplaats van de fijne structuur die het eerst had
067.jpg



Gaten in de radiator cover gemaakt zodat de fittingen aangesloten kunnen worden
068.jpg


069.jpg



Begonnen aan de backplate voor het moederbord. Deze bestaat uit 2 delen aluminium plaat met daartussen een strip zwart plexiglas van 5mm
070.jpg


071.jpg


072.jpg


Achter de backplate is bijna 4cm ruimte om kabels, tubing etc uit het zicht weg te werken
073.jpg


Ik ben nu bezig om de backplate verder af te werken, zodat er een moederbord op kan. Tot zo ver het modden.. :D

Intussen heb ik ook nog wat hardware verzameld. Een een paar weken geleden heb ik meegedaan (met Project Inverted) aan de casemod compo op 'The Party' en heb daar deze mooie set gewonnen:
074.jpg


Zeg maar nee.....dan krijg je er...
075.jpg

Ha nee de Supremacy had ik al :p

Het zijn allebei erg mooie blocks
076.jpg


Maar ik ga toch voor de Supremacy
077.jpg


078.jpg


[small]Sponsored by[/small]
bannercm.jpg
 
Thanks guys! :)

banner.jpg


Inmiddels heb ik een moederbord aangeschaft voor deze build. Niet een super high-end bord, maar een prima bord in de midrange met een goede prijs/prestatie verhouding. Een Gigabyte Z77X-UD3H

085.jpg


086.jpg


087.jpg


088.jpg



Toen heb het badkamerkastje overhoop gehaald en de nagellak remover (=Aceton) van m´n vriendin gestolen om daarmee de gedrukte tekst op de caps te verwijderen.
089.jpg



Omdat ik na Inverted echt een gruwelijke hekel aan sleeven heb gekregen wou ik het sleeven van de voedingskabels tot een minimum te beperken, hiervoor het volgende bedacht.
090.jpg


091.jpg


092.jpg


093.jpg


Dat zit dus aan de achterkant van het moederbord, de ATX stekkers van de voeding en van het moederbord zitten zo goed als tegen over elkaar (scheelt helaas een paar mm) De volgende stap is het maken van een stekker die de voeding aan het moederbord verbind.


094.jpg


Sponsored by
bannercm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks guys :)

banner.jpg


Kleine update, gistermiddag weer wat tijd gehad om verder te rommelen;

Cover gemaakt voor de PSU/Pomp bay
picture.php



Raampje erin gemaakt, het rechthoekige gat links is voor de 'haak' van het zijpaneel, zonder de haak aan het paneel gaat het paneel wijd staan. Achter het gat komt een stukje rubber, waardoor het gat afgesloten is als het zijpaneel er niet op zit.
picture.php


De zijkant van de midplate snel gepolijst, moet nog een keer goed met een polijstschijf op de boormachine.
picture.php


picture.php



Een poging gedaan om de midplate te brushen, opzich niet lelijk, maar nog niet mooi recht.
picture.php



Pomp/res/flowmeter combo
picture.php




Sponsored by
bannercm.jpg
 
Zier er zeer strak uit! Met dat brushen kan je misschien een plankje oid als geleider gebruiken. (Heb daar ooit eens een tutorial van gezien, maar kon 'm even niet vinden) Maar het brushed effect staat wel erg mooi. :)
 
Ja die tutorial ken ik, voor de balken van de voor en bovenkant gaat dat wel werken denk ik, ik twijfel of het ook werkt met brede stukken zoals de midplate. De moeite waard om weer eens op te zoeken idd :)


banner.jpg


Ook in deze build wil ik weer gebruik maken van hard tubing, naar mijn mening een stuk mooier als slangen. Groot nadeel is dat je voor relatief simpele verbindingen veel fittings nodig hebt. Dit zijn de fittingen om de 2 rads en het CPU block naar de midplate te kunnen verbinden:

101.jpg


Standaard zitten er in de Matt-Black fittings van BP groene O-ringen, deze worden vervangen door zwarte:
102.jpg


Zo dus
103.jpg


En dan krijg je zoiets, de tubes zijn Ultra-Clear tubes van E22
104.jpg


105.jpg


Daarna gaten gemaakt in de midplate, 22mm in doorsnee, zodat de fillports goed passen en nog wat ruimte hebben om op de goede plek geschoven te worden
106.jpg


107.jpg



En vervolgens de tubing op maat gemaakt en samen met de fittings aangesloten
108.jpg


109.jpg


110.jpg


111.jpg


Ook zijn inmiddels de 2 zijkanten van de radiator cover gepolijst (zie 2 foto's hierboven!) en zijn de plastic delen van de zijkappen en voorkant voorzien van de eerste laag primer
112.jpg



[small]Sponsored by[/small]
bannercm.jpg
 
Een reactie is idd altijd leuker dan alleen een spanx...

De rad cover is iig weer erg mooi geworden, en de rest van de hele mikmak ook weer, op naar de volgende update ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Meelobee ZdMods - Project 720 Gallery & Build Logs 30
F ZdMods - GT Gallery & Build Logs 17
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan