• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ZdMods - Project 720

Meelobee

Member
zdmods_banner02.png



Nu Project 180 af is (op de final pics na) ben ik begonnen met een nieuw project dat ik wederom graag met jullie wil delen. :D

Het slachtoffer deze keer is een Dell XPS 720. Een kast die bijna helemaal van 3mm aluminium is gemaakt, en volgens mij is het een van de mooiste pc kasten ooit. Ik ben lang op zoek geweest naar een mooi exemplaar en ongeveer een half jaar geleden stond er een (zonder hardware) te koop op Marktplaats. Dus na een belletje en een ritje naar Den Haag had ik er eindelijk een in huis.

001.jpg


002.jpg


003.jpg


Niet alle hardware was verwijderd, de heatsink en wat ducting lag nog los in de kast
004.jpg


005.jpg


Het is een behoorlijk grote kast, Project 180 past er in z'n geheel in. De radiator op de voorgrond van de foto is een EK-XT360.
006.jpg


De kast zonder plastic front
007.jpg


The Modding starts now!

Als eerste heb ik de kast helemaal uit elkaar gehaald. Dat ging behoorlijk snel doordat de kast geen los chassis heeft. Het was slechts een kwestie uitboren van de popnagels waarmee de boven- en onderkant aan de voor- en achterkant vast zitten en toen lag de hele kast al uit elkaar.
008.jpg


Doordat de Dell kast een raar eigen Dell BTX moederbord gebruikte is de oriëntatie van het I/O paneel verkeerd om en moet deze dus vervangen worden door een ATX I/O paneel. Links de originele achterkant, rechts de voorkant
009.jpg


Voor en achterpanelen vervangen en vastgezet aan de originele beugels op de onder- en bovenkant
010.jpg


011.jpg


012.jpg


Up next, het sluitmechanisme van de zijkappen...

Bij de standaard kast zit het linker zijpaneel vast aan de rest van de kast en kan niet open. Omdat dat onhandig is en ik wel bij de achterkant van de moederbord tray wil kunnen moet dat dus worden aangepast.
Op het rechter paneel zit een grote metalen bracket met daarop het sluitmechanisme. Standaard klikt de sluiting aan de bovenkant van de kast en in de midplate. Omdat ik de midplate niet daar gebruik is dat deel van het mechanisme daar overbodig en kan ik het gebruiken als sluiting voor het andere paneel. (Op de foto is dit deel van het mechanisme al verwijderd)
013.jpg


De metalen bracket zat aan de zijkap vastgeplakt met een Ubersterke tape, het was echt bijna niet niet los te krijgen... Maar met een verfbrander en een plamuurmes heb ik de bracket uiteindelijk toch van het zijpaneel los gekregen
014.jpg


De 2 delen van de gezaagde bracket. Op de onderste zit al een strip aluminium die gebruikt wordt als hendel om het paneel te kunnen openen
015.jpg


016.jpg


017.jpg


018.jpg



That's it for now :)

[small]Excuses voor de kwaliteit van de foto's, de volgende foto's zullen van betere kwaliteit zijn..[/small]

zdmods_banner01.png
 
zdmods_banner02.png



On with the show!

De doorgezaagde bracket is met epoxy weer vastgemaakt aan de bovenkant van de zijpanelen
019.jpg


Op het linker paneel heb ik een stoelprofiel geplakt
020.jpg


Het stoelprofiel haakt aan de onderkant van de kast over de originele beugels waarmee het paneel vast zat
021.jpg


En zo lijkt het of ik weer terug bij af ben. De kast ziet er weer standaard uit, maar nu zijn beide panelen te openen! d:)b
022.jpg



Volgende waar ik mee bezig ben gegaan is het front van de kast.

Als eerste de plastic voorkant gestript van al het onnodige materiaal
023.jpg


Vervolgens 8 stukken U-profiel (13x13mm od/ 10x10mm id) op maat gezaagd
024.jpg


En de 8 stukken met 6mm ruimte tussen elke 'spijl op 2 aluminium latjes geplakt
025.jpg


Uiteindes van de u-profielen zijn iets schuin gevijld, zodat ze precies goed in het front passen
026.jpg


En zo komt het geheel in het plastic front. Aan de zijkanten komen in totaal nog 4 kortere stukken u-profiel die de nu nog open stukken opvullen. aan de zijkanten blijft er 2mm over, boven en onder zit het strak tegen het plastic
027.jpg


028.jpg


029.jpg


Om het front verder af te maken heb ik een aantal stukken 10x10mm plexi staaf besteld
030.jpg


De staven passen precies in de u-profielen
031.jpg


Het plexi wordt gefrost en boven- en onderin komen leds die de de staven gaan verlichten. Maar hoe en wat precies is voor de volgende update! :)

Thanks for watching!

zdmods_banner01.png
 
zdmods_banner02.png


Beste wensen allemaal! En dank voor alle leuke reacties weer!

Verder met het front!

De korte zijstukken aan de rest van de U-profielen bevestigd en alle profielen op maat gevijld zodat het strak in het plastic deel van het front past
032.jpg


033.jpg


034.jpg


Aan de bovenkant sluit het echt perfect aan
035.jpg


Aan de onderkant helaas iets minder, maar dat is uiteindelijk toch niet te zien, dus geen probleem. De plexi staven in het u-profiel zijn iets ingekort, zodat er ruimte is voor de leds
036.jpg


En dan nu tijd voor een stukje oud hollandsch figuurzaagwerk! Logo gemaakt voor op de voorkant van de kast. De balkjes boven en onder de tekst worden dezelfde kleur als de plastic rand waar ze op aansluiten, zodat de voorkant weer 2 'vakken' krijgt
037.jpg


038.jpg


En het gat voor de radiator fans (360 rad) in de voorkant van de kast gemaakt
039.jpg


040.jpg


041.jpg


In de kast zonder front
042.jpg


En met front
043.jpg


044.jpg


Dat is het weer voor nu, thanks for watching!

zdmods_banner01.png
 
zdmods_banner02.png


Zo... de laatste update is weer even geleden, ben intussen wel lekker verder aan het bouwen. Gister had ik wat tijd geplanned voor het maken van foto's van de voortgang, maar helaas lieten zowel m'n camera als m'n fotografeer skills het afweten en vond ik van de 60 gemaakte foto's er eigenlijk niet een goed genoeg om in de buildlogs te laten zien.
Ik fotografeer meestal op m'n computerkamer, maar heb daar ronduit slechte verlichting, vooral 's avonds is het niet te doen. Resultaat was dat de foto's of te oranje (door het licht) of gewoon te donker waren om details te onderscheiden. Mocht iemand mij een korte fotografeer handleiding/cursus kunnen geven dan hou ik me aanbevolen.

Voor nu dus een kleine update met hoe de kast er nu bij staat, foto's zijn genomen met een iPad...


Front van de kast word voorzien van UV leds, in 4e balk vanaf links is het ledje te zien
1478917_602868896434728_1454642216_n.jpg


Met de stroom erop ziet het er dan zo uit, in het echt is de hele staaf zoals de onderkant verlicht, beetje roze/paars achtig
1555301_602900173098267_92678705_n.jpg



Ook verder gegaan met de binnenkant van de kast, eerst in Sketchup even snel uitgetekend wat het idee is
1503824_747729548571722_1967299151_n.jpg


Dus 6 platen alu besteld (493x210x3mm) en zagen/vijlen maar!, de eerste plaat die ik klaar had was de midplate

1609769_606669199388031_1416862484_n.jpg


En daarna aan de slag gegaan met de rest, via Sketchup de tekening omgezet naar Layer en daarmee 1op1 prints gemaakt op A4 stickervellen;

7746_607192246002393_1102849615_n.jpg


1621821_607192359335715_1752278451_n.jpg


Zagen
1016429_607192436002374_1591946451_n.jpg


Heel veel vijlen
1012044_607192479335703_1782058712_n.jpg


En klaar:
1014377_607192532669031_1300201684_n.jpg


Ik heb nu 4 van de 6 platen klaar, om de andere 2 af te maken heb ik eerst wat hardware (moederbord) nodig, zodat de plaat op maat van het mobo gemaakt kan worden :)

75920_609016209153330_2041715997_n.jpg



En nog wat zitten spelen met Sketchup;

1013735_606706602717624_27095357_n.png
 
Laatst bewerkt:
zdmods_banner02.png


Hoogste tijd voor een update dacht ik zo :)

Een tijdje geleden heb ik van een Tweaker een Aqualis 880ml reservoir overgenomen

De doos is niet helemaal mooi meer
045.jpg


Maar het reservoir zelf is nog in nieuwstaat
046.jpg


046a.jpg


Van Coolermaster Benelux heb ik een set witte Jetflo 120 fans gekregen, 7 stuks in totaal! (Thanks Ruben!)
047.jpg


048.jpg


049.jpg


De stickers midden op de fan zijn vervangen door custom stickers met het logo van ZdMods
050.jpg


En dan de midplates, het deel van de kast waar tot nu toe de meeste tijd in is gaan zitten. Na veel vijlen zijn de platen alle 6 goed op maat. De bovenste 2 platen moeten nog wel worden aangepast zodat ik ook het moederbord en de backplate kan installeren, maar dat komt later. De platen zitten aan elkaar met verzonken hulsmoeren met daaromheen 20mm messing buisjes
051.jpg


052.jpg


053.jpg


054.jpg


Aan de voor en achterkant van de kast heb ik hoekstukken gemaakt waar de midplates op vast komen te zitten
055.jpg


056.jpg


En de midplates komen dan dus zo in de kast
057.jpg


058.jpg


Omdat de bovenkant er niet op zit sluiten de platen nog niet helemaal strak op de voorkant aan, als alles straks vast zit komt het allemaal strak tegen elkaar :)
059.jpg


En nog een foto met de voorkant erop;
060.jpg
 
720_logo.png


Update tijd! :)

Ik heb een moederbord tray gemaakt van een 3mm aluminium plaat (32x49cm), gaten voor het ATX moederbord gemaakt en de stand-offs erin gezet. Na lang twijfelen besloten om geen i/o bracket te gebruiken, in plaats daarvan komen het i/o paneel en de videokaarten rechtstreeks op de achterkant van de kast.
061.jpg


062.jpg


063.jpg


Ongeveer de helft van de moederbord tray is weggezaagd, geeft een beetje een open feel aan de kast
064.jpg


064.jpg


065.jpg


De mobotray zit vast met hoekprofielen, op deze foto nog met twee
066.jpg


En hier zit de derde ook vast (rechtsbovenin)
067.jpg


Wat hardware geïnstalleerd om een idee te krijgen hoe het eruit gaat zien straks, niet verkeerd imo :)
068.jpg


De vijfde midplate volgt de contouren van het moederbord, ruimte voor de fitting van het moederbord moet nog uitgevijld worden. Er komt een 90 graden fitting op de onderste aansluiting van het mobo, de tubing gaat recht naar beneden door alle platen heen.
069.jpg


Lastig te zien, maar de kast heeft nu ook een dubbele bodem, onder het witte paneel is 15mm ruimte om bekabeling in te verbergen
070.jpg


That's it for now..
 
zdmods_banner02.png


* Update(je)

Het CPU block voor deze build is (voor nu) een EK Supremacy CSQ. Alleen stond de frosted look van dit block me niet aan, dus heb ik het block gepolijst met schuurpapier (1500Grid) en wat zilverpoets:


071.jpg


072.jpg


073.jpg


074.jpg


075.jpg


076.jpg


077.jpg


Dit ziet er als je het mij vraagt veel beter uit. :)

Voor degene die geïnteresseerd zijn in hoe je je block kan polijsten hier een korte instructie video gemaakt door l3p;



Oh en deze build is op Bit-tech.net genomineerd voor Mod of The Month March 2014. Dus allemaal ff stemmen :D (BT Account required)

http://www.bit-tech.net/modding/mod-of-the-month/2014/03/31/mod-of-the-month-march-2014/7
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Meelobee ZdMods - Project 180 Gallery & Build Logs 99
F ZdMods - GT Gallery & Build Logs 17
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan