• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ZdMods - Project 180

De aluminium balken aan de voor- en bovenkant van de kast:

  • Gebrushed

    Stemmen: 34 85,0%
  • Gepolijst

    Stemmen: 6 15,0%

  • Totaal aantal stemmers
    40
Het is op alle fora op alle buildlogs karig qua reacties de laatste tijd :/

Had je pics al gezien op facebook natuurlijk, daardoor nog niet in HF thread geweest :)
 
banner.jpg


De laatste update was alweer even geleden, de afgelopen paar dagen heb ik pas weer wat tijd gehad om aan de build te werken. In de laatste paar weekenden heb ik wel tijd gehad om m'n berging uit te ruimen, die was grotendeels gevuld met oude spullen voor het grof vuil. De spullen heb ik allemaal weggebracht en de berging opgeruimd en daar m'n man/mod cave van gemaakt:

113.jpg


114.jpg


Ook heb ik een simpele bandschuurmachine gekocht. Die gaat me een heleboel handmatig vijlwerk schelen :)
115.jpg


Dan de build zelf, na lang twijfelen uiteindelijk besloten om de kast te spuiten, het liefst had ik de balken op de voorkant gebrushed, maar ik kreeg het niet voor elkaar om met de hand mooie rechte brush-lijnen te maken. Daar zou ik me aan blijven storen, dus besloten om de kast te spuiten.

Als eerste de balken van de voorkant in de primer gezet
116.jpg


117.jpg


En als accentkleur gekozen voor Candy Red / Metallic Red. Hiermee worden de plastic delen van de kast gespoten (Een deel van het front & de randen van de zijkappen.)
118.jpg


De cover van de radiator in de voorkant
122.jpg


Rechter zijkap, de aluminium plaat wordt dezelfde kleur wit als de voorkant
119.jpg


Plastic front
120.jpg


121.jpg




Sponsored by
bannercm.jpg
 
Thanks guys :)

banner.jpg


Afgelopen weekend wat tijd gehad om te modden, dus verder gegaan met het schuren, primeren en spuiten van de verschillende delen van de kast. Een paar kleine onderdelen zijn nu af, de grote delen staan in de primer en zijn geschuurd, klaar om met de lak gespoten te worden.

Fanhouder voor de radiator in de voorkant
123.jpg


24-pin ATX kabel cover
124.jpg


125.jpg


Shiny! :icon_cool:
126.jpg


Voorkant, achterkant en bodemplaat in de primer en opgeschuurd met p1500
127.jpg


Veel werk, weinig foto's...


Sponsored by
bannercm.jpg
 
Thanks Criz :)

banner.jpg


Na weer veel uren schuren, spuiten, schuren, spuiten, etc.. zijn de meeste delen nu eindelijk gespoten met onderstaande als resultaat, niet helemaal perfect, hier en daar ook helaas al kleine beschadigingen, maar goed dat mag de pret niet drukken..

Het wit op de zijkant is nog enkel een primer laag, de lak witte lak zit er nog niet op, vandaar de donkere vlekken op de zijkant.
128.jpg


129.jpg


130.jpg


De zijkap zit op de bovenstaande 3 foto's niet vast met de duimschoeven, vandaar de kier tussen het front en zijkap. Als straks de schoeven erin zitten sluiten ze wel mooi strak op elkaar aan. Het front zelf zit ook nog los daarom is er op de onderstaande foto ook nog een kier te zien.

131.jpg


De bracket van het CPU block en de heatsinks van het moederbord zijn rood gespoten (de heatsinks waren blauw) en ook het I/O paneel is mooi rood geworden
132.jpg


Ook kan ik nu vertellen dat ik Plextor als sponsor heb, zij hebben mij een mooie M5S 128Gb SSD opgestuurd voor deze build. :)

Dus vanaf nu ook:

Sponsored by
banner-plextor.png

133.jpg


134.jpg


135.jpg

Bedankt Plextor, met name Maarten & Tiffany!

Het spuitwerk op een van heatsinks is niet helemaal mooi geworden. Doordat de lamellen van de heatsink zo hoog/diep zijn was met de spuitbussen die ik had niet mogelijk om ertussen mooi te spuiten. Op een afstand niet te zien maar in closeup helaas wel. Voor de toekomst toch maar eens naar een airbrush set gaan kijken.
136.jpg


Modkitten is ook van de partij 8)
137.jpg



Achterzijde van de mobotray is nog mooi clean
138.jpg


139.jpg


En alvast een van de ledstrips in aan de bovenkant geplakt
140.jpg




Project 180 is sponsored by
bannercm.jpg

banner-plextor.png
 
banner.jpg


Zo, de laatste update is alweer even geleden, druk met van alles en nog wat en ook nog een weekje op vakantie geweest. Maar ook tussendoor het een en ander aan de kast gedaan..

Ook in deze build wil ik de de aansluiting van de EATX / EPS connector op het moederbord met koperstaven doen.
154.jpg


Kneedbaar metaal gebruikt om een 'stekker' te maken
155.jpg


En na wat vijlwerk begint het ergens op te lijken
156.jpg


De stekkers zijn ingesmeerd met plastidip, zodat ze geen sluiting met elkaar maken. (De staven zelf worden uiteraard ook nog geïsoleerd.)
141.jpg


In de midplate 2 gaten van 6mm geboord, en die voorzien van kleine rubberen doorvoer tules, zodat de koperstaven daardoor richting de voeding kunnen
142.jpg


143.jpg


Om de lelijke I/O poorten te verbergen een alu hoekstuk op maat gezaagd en wit gespoten, en aan de linker kant voorzien van een klein stukje rood gespoten hex mesh, de rechterkant is niet zichtbaar, dus daar zit verder geen mesh
144.jpg


Ook de Plextor SSD is voorzien van een mooi rood jasje met daarop de merknaam van de ssd. De letters heb ik voorzichtig van een externe Plextor hdd behuizing afgehaald en op de ssd geplakt. (Thanks Maarten!)
145.jpg


146.jpg


Van een vriend heb ik een 2e Sapphire Radeon 6870 gekregen dus nu kan ik er een crossfire build van maken. Het zijn niet de allersnelste kaarten, maar voor een pc waar ik eigenlijk geen bestemming voor heb, is het meer dan zat. :)
147.jpg


De beide videokaarten worden nog voorzien van een backplate, zodat de lelijke groen/blauwe pcb's niet meer zichtbaar zijn
148.jpg


149.jpg


Aan de achterkant van de mobotray zit de cover voor de 24-pins kabel op zn plek. Vanaf hier komt een korte extention cable naar het moederbord. De 2 overgebleven gaten zijn voor een klein logo dat nog gemaakt moet worden
150.jpg


De 24-pins stekker past echt precies, alsof het ervoor gemaakt is....oh wacht..dat is het ook :+
151.jpg


De bekabeling voor de videokaarten kan mooi recht omhoog en zal net als de EATX connector voorzien worden van koperstaven. Ik twijfel nog een beetje hoe ik de gpu bekabeling afwerk. Gewoon zo als losse kabels, of net als de 24-pins een cover maken om ze te verbergen. Ik neig naar het laatste omdat dat volgens mij wat strakker oogt.
152.jpg


En tot slot nog een kleine muismod, zodat deze mooi bij de build past
153.jpg


Thanks for watching en tot de volgende keer (hopelijk wat sneller als deze update!)


Project 180 is sponsored by
bannercm.jpg

banner-plextor.png
 
Laatst bewerkt:
Ja rood had inderdaad beter bij de build gepast.. Maarja ik had zelf nog een 6870 liggen en heb de andere gekregen. En je weet wat ze zeggen over gegeven paarden ;) Beide kaarten krijgen nog een backplate en de zijranden worden zwart, dan passen ze al een stuk beter denk ik :)
 
banner.jpg


Zo daar ben ik weer...Wegens allerlei redenen (Gebrek aan motivatie, GTA V, ziek geweest) een flinke tijd niet met modden bezig geweest, maar gister de draad weer opgepakt en verder gegaan met deze build.

De koperstaven die ik voor het moederbord heb gebruikt wil ik ook gebruiken op de videokaarten. Dus als eerste een van de videokaarten aangepast. De stekkers verwijderd en de 2 groepen pinnen aan 2 koper staven gesoldeerd
157.jpg


158.jpg


159.jpg


Om de staven van elkaar te isoleren en voor de afwerking heb ik Paracord gebruikt
160.jpg


161.jpg


162.jpg


Ook de eerste backplate is (op het spuitwerk na) klaar
163.jpg


Gister ook de cpu (Intel 3560K) en het geheugen (8Gb Corsair Vengeance Pro) zijn inmiddels besteld, dus nou kan ik de build ook echt helemaal afmaken :)

Thanks for watching en tot de volgende keer!


Project 180 is sponsored by
bannercm.jpg

banner-plextor.png
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Meelobee ZdMods - Project 720 Gallery & Build Logs 30
F ZdMods - GT Gallery & Build Logs 17
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan