• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ZdMods - GT

Falqoon

New member
GT-header.png



Hi guys!

Ik ben nieuw hier, dit is mijn eerste post. Op andere fora heb ik altijd al mijn logs bijgehouden, maar ik wil dit nu ook gaan doen op HighFlow aangezien ik hier ook wel eens wat bestel voor mijn mods. Ik ben dus Kevin, 22 jaar en bij deze begin ik hier ook mijn mod!


Sinds Project Stealth MKII zo goed als klaar is en ik hem gebruik als main pc ben ik die tijd langzamerhand bezig gegaan met een nieuw project: GT.


Het zal een sporty maar classy build zijn, geïnspireerd door een aantal mooie auto’s


Ik ga niet alle plannen vertellen, deze zullen helder worden als de build langzamer hand groeit. Ik kan wel zeggen dat het geen pc word in de vorm van een auto of iets dat hem naar een auto refereert. Daar houd ik totaal niet van. Het is meer de afwerking en vormen van bepaalde dingen.


Ik begon met het denken en schetsen tot ik het allemaal een beetje in me hoofd had, en daarna begon ik te zoeken naar een case die zich hier goed voor zou lenen. Gezien het thema wilde ik een mooie strakke kast. Toen kwam ik bij de nieuwe Corsair Obsidian 450d uit.


Corsair zal een grote sponsor zijn in deze build, beginnend met de mooie Obsidian 450d. Corsair, ontzettend bedankt, en met name Harry!


PS: De build zal langzaam aan gaan, dit heeft te maken met drukte op het werk en prive redenen.




That said, lets make a start on it!


Ik begon met het werken aan het forntpanel, ik wilde een compleet nieuwe look.


Ik begon met schetsen en uiteindelijk had ik iets in Adobe Illustrator, een mooi template geprint op a4 sticker papier zodat het zagen een stuk gemakkelijker gaat. Op naar de decoupeerzaag!


IMG_1909.jpg

IMG_1935.jpg

IMG_1936.jpg

IMG_1937.jpg



Done! Precies goed, de rest gaat eraf met de vijl!


IMG_1939.jpg

IMG_1940.jpg

IMG_1941.jpg



IMG_1942.jpg

IMG_1943.jpg

IMG_1944.jpg

IMG_1945.jpg

IMG_1953.jpg



Dit ziet er beter uit :)


Nadat ik de eerste cut had gedaan en deze had gevijld en geschuurd ben ik een stuk geperforeerd metaal aan de achterkant gaan aanbrengen voor een sportive grill.


IMG_2248.jpg

IMG_2249.jpg



De lijm heeft meer dan 24 uur gedroogd. Klaar om een gat te maken voor de powerswitch. Dit word een zwarte vandal switch met een witte led ring. Dat is het enige wat er in de voorkant komt, erg strak dus. Daarna ben ik de achterkant en zijkanten gaan plamuren om de kartel randen van het geperforeerde plaat op te vangen en netjes glad te maken. Vervolgens schuren en de verf erop.




IMG_2383.jpg

IMG_2385.jpg

IMG_2387.jpg

IMG_2390.jpg

IMG_2391.jpg



Resultaat:


IMG_2392.jpg

IMG_2393.jpg

IMG_2394.jpg



resultaat gemonteerd op de case:


IMG_2407.jpg

IMG_2410.jpg





Thats it for now.


Volgende stappen:
- Het officiele block met de usb ports modden zodat dit een dicht block is wat achter het front paneel zit.
- nadenken over de bovenkant en binnenkant van de case






Hope you guys liked it, at least I enjoyed, more to come! :) :D


GT-thanks.png
 
Alles wat je veranderd aan een Corsair Obsidian case kan nooit fout gaan, slechter worden kan het niet :badgrin:.

Ligt het mesh nu gelijk met de voorzijde van het front, of iets dieper met de achterzijde van het front?
 
Laatst bewerkt:
Alles wat je veranderd aan een Corsair case kan nooit fout gaan, slechter worden kan het niet :badgrin:.

Ligt het mesh nu gelijk met de voorzijde van het front, of iets dieper met de achterzijde van het front?

Niet helemaal waar, ik vind persoonlijk corsair kasten één van de mooiere die er zijn!

Het mesh ligt dieper, op de achterkant geplakt. Ik wilde dat er wat diepte in kwam, omdat ik nog een logo op de grill wil gaan maken van alu die dan weer gelijk licht aan de front.
 
GT-header.png



Hallo allemaal,


Het is even geleden voordat ik mijn laatste update heb gepost, de reden hiervan is dat er wat persoonlijke omstandig heden waren waardoor er geen tijd was voor de mod. Ik hoop dat jullie nog steeds van de mod willen genieten!


Zoals jullie al zagen aan de kast weten jullie dat Corsair sponsort, echter sponsoren zij een zeer groot pakket met de volgende onderdelen:


- Obsidian 450D
- 16GB Dominator platinum with light bar kit
- AX860i PSU
- SP and AF fans
- Neutron GTX 240GB SSD


Een erg mooi en gaaf pakket dus! Bedankt Harry van Corsair


Een volgende grote sponsor in dit project is Asus, met ook zo'n geweldig pakket!


Zij sponsoren:


- De z87 gryphon motherboard met armor kit
- Twee GTX770 DCUII OC kaarten voor een mooie SLI setup


Bedankt Sven van Asus!!


Voortgang:
Momenteel ben ik bezig met het designen en bouwen van het eerste interieur onderdeel. Een schuine wand waar de eerste radiator aan komt te hangen. Ik heb het een beetje in sketchup getekend wat het moet worden.


Vanwege de ruimte heb ik geen ruimte voor gewone fans dus ga ik twee corsair fans modden. Hierbij ga ik alles van de van weghalen zodat ik alleen het motortje met de bladen over houd. Deze komen vervolgens op de cover, en de radiator achter de cover. Gaat er erg vet uit zien denk ik, zo'n open gewerkte fan!


design1.png



design2.png



design3.png



De gesponsorde hardware:


DSCN1596.JPG



DSCN1597.JPG



DSCN1599.JPG



DSCN1611.JPG



DSCN1616.JPG



DSCN1619.JPG



DSCN1621.JPG



DSCN1627.JPG



DSCN1631.JPG



DSCN1633.JPG



DSCN1634.JPG



DSCN1641.JPG



DSCN1642.JPG



DSCN1647.JPG



DSCN1650.JPG



DSCN1656.JPG



DSCN1659.JPG



IMG_1762.JPG



IMG_1782.JPG





Dat voor nu, de volgende update gaan jullie zien hoe het schuine radiator "muurtje" is geworden.


GT-thanks.png
 
Ben ik weer!


Ben bezig geweest met het maken van een kartonnen versie van de schuine radiator cover met opengewerkte fans. Ik denk dat dit de final versie is die ik van aluminium ga maken.


Wat vinden jullie? Zo laten of hebben jullie suggesties? Laat het weten! Ik denk dat het erg gaaf word!




inbetween1.JPG



inbetween2.JPG



inbetween3.JPG



GT-thanks.png
 
Dus, ik heb gisteren avond even snel de fan zonder frame op de radiator gelegd. Voelbaar kwam er ongeveer net zoveel lucht doorheen als met frame. Ik denk dat het elkaar niet super veel ontloopt en dat het wel te doen is. Al ben ik het er mee eens dat fans met frame wel iets meer performance bieden.
 
GT-header.png





Hallo allemaal,


Eindelijk weer een soort update..


Ben de laatste tijd erg druk bezig geweest met een aantal dingen, waaronder het kopen van mijn eerste huisje. Kwam een hoop geregel bij en daarnaast waren er nog een paar dingen waardoor er weinig is gebeurd.


Hoop dat jullie het niet erg vinden, in ieder geval heeft de mod nu prioriteit gekregen!


Ik ben begonnen met het werken aan de radiator wall. Nadat de kartonnen versie klaar was had ik een stuk alu gehaald van 2 mm dik en daar de template op geplakt die ik ontworpen had voor dit stuk van de mod. Vervolgens wat zaag en buig lijnen afgetekend en hij was good to go!


Momenteel de eerste helft uitgezaagd en gevijld, moet alleen nog met een schuurpapiertje worden bewerkt (je ziet nog wat streepjes in het alu van de vijl).


Enjoy the pics and please let me know what you think!


Note: randjes kunnen er soms wat lelijk uit zien maar dat is slechts het papier van de template wat een beetje kapot is gegaan. Niets aan de hand!


1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG



GT-thanks.png
 
GT-header.png


Hi all!

Het heeft iets langer geduurd omdat ik in dubio zat. Ik had de radiator-wall klaar, gebogen en in de case gezet en toen werd ik niet vrolijk. Ik vond het resultaat niet zoals ik wilde, en ik vond het ook iets te krap ogen als dat ik had gedacht.

Ik heb daardoor besloten een ander pad op te gaan, met een nieuwe indeling en andere ideeën voor de binnenkant (en buitenkant). Hier zo meer over, eerst wat fototjes van de radiator-wall.

photo1.JPG


photo2.JPG


photo3.JPG


Nu de nieuwe indeling.

Ik heb in sketchup en op papier een hoop dingetjes geprobeerd en uiteindelijk kwam ik op het volgende ontwerp:

GT_v2-1.png


GT_v2-2.png


Voordat ik dit ontwerp kan uitvoeren dien ik een nieuwe bovenkant, achterkant, en moederbord tray te maken. Dit komt doordat het moederbord een kwartslag met de klok mee is gedraaid. De tweede radiator is van boven naar de achterkant verplaatst, en de voeding blijft wel gewoon onderin.

Doordat er nu geen radiator schuin staat gebruik ik ook optimaal de ruimte, en alle lange delen in de kast staan nu parallel aan elkaar wat een mooi effect geeft (radiator 1, GPU 1, GPU2, radiator 2, van rechtsonder naar linksboven).

Graag hoor ik jullie mening, en als jullie andere toffe ideeën hebben zijn die ook welkom!

Let me know!

GT-thanks.png
 
opening-post-new.png







Hallo allemaal!






Hier weer even een update.






E22 sponsoren de build nu ook!



Ik wil graag Nate van E22 bedanken voor een leuke korting op sleeving spullen!






Thanks guys!














Hier de fotos van de aquatuning spullen!




1.JPG



2.JPG



3.JPG



4.JPG



5.JPG



6.JPG



7.JPG



8.JPG



9.JPG



10.JPG



11.JPG



12.JPG



13.JPG



14.JPG



15.JPG







Nu naar de nieuwe tekening van de binnenkant. Ben eindelijk tevreden met de layout. Moederbord word dus 90 graden gedraaid met de connectoren aan de bovenkant, en deze komt in het midden te hangen. In de voor en achterkant komt dan een 240 radiator.






ENDRESULT1.png







ENDRESULT2.png











Wat denken jullie van deze layout? Ik denk dat dit wel heel tof gaat worden zo. Zoals je ook kan zien heb ik de banners van het begin en eind aangepast, ik heb eindelijk besloten wat de tweede kleur word in dit project: GEEL!






Stay tuned folks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Meelobee ZdMods - Project 720 Gallery & Build Logs 30
Meelobee ZdMods - Project 180 Gallery & Build Logs 99

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan