• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

waterkoeling voor nieuwe pc

bud

New member
Hoi beste leden,
Ik heb besloten een nieuwe pc te bouwen met de volgende onderdelen
*mobo asus rampage IV black edititon
*cpu intel socket 2011/I7 5960X
*ram corsair dominater platinium in totaal 64 gb dimm ddr3 2400 CL10
*case cooler master cocmos II
*vga asus GTX760-DC2OC-2GD5 X2
*ssd intel X2
*sata hd 10X4 gig
*pioneer bleeu ray brander

Nu mijn vraag,
Ik wil daar een goede waterkoeling op plaatsen maar weet niet goed welke te kiezen die de cpu en de gpu gaat koelen. Ik kijk niet naar het te spenderen bedrag maar wil een zeer goede koeling liefst met een tube rezervoir. Het probleem bij mij zijn dat ik niet weet welke soort gpu koelblok ik zou nemen en of ik zou werken met 2 rezervoir's. Kan er iemand mij iin de goede richting duwen.
 
Het is aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/

Een waterkoeling set is voornamelijk op basis van jouw persoonlijke smaak en budget samen te stellen.


We raden daarom iedereen aan om te proberen een eigen set samen te stellen, waarna wij je kunnen adviseren wat eventueel beter kan.

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Hoi freddy,
Het grootste probleem is dat ik geen koelblok vind voor mijn vga kaart asus gtx760-dc2oc-2gd5
Ik kijk niet naar het budget als alles maar zeer goed gekoeld is zowel mijn cpu als mijn 2 gpu's. Kan jij eens een samenstelling doen wat jij daarin zou stoppen?
 
Als je op CoolingConfigurator.com geen blok kan vinden, dan zal je inderdaad moeten kijken naar Universele GPU blokken (als je perse jouw GPU ook wilt waterkoelen).

Het is beter als je zelf eerst probeert een set samen te stellen, met wat jij mooi vindt.

Als je het dan hier plaatst, kijken we of je een foutje hebt gemaakt en of er wat beter kan.
(dan is de set gebaseerd op jouw smaak/naar jouw wens en niet op de mijne)
 
Hoi freddy,
Ik had aan deze gedacht
HighFlow CPU + GPU SetCODE: SET004
Prijs: €564,28 (€466,35 excl. BTW)



Voorraad status:
0.gif
HighFlow

Complete, kant en klare High Flow watercooling set voor uw CPU èn GPU door HighFlow samengesteld! Met 360 radiator en Laing D5 pomp voor de beste koel / overclock prestaties!

Radiator: Black Ice GT Stealth 360 Black Ice GT Xtreme 360 Thermochill 120.3 Thermochill 120.3 + Shroud Black Ice SR-1 360 Black Ice SR-1 360 + Shrouds Black Ice SR-120 Black Ice GT Stealth 240 XSPC RS240 XSPC RX360 XSPC RX360 + Shrouds
Fans: Yate Loon Black Fan Yate Loon Clear Fan Yate Loon Clear + Blue Led Fan Zalman F3RL Clear + RED Led Zalman F3GL Clear + GREEN Led Noctua NF-P12 1300RPM Noctua NF-S12B FLX 1200-900-600RPM Noctua NF-S12B ULN 800RPM
CPU Block: EK-Supremacy - Acetal - CPU Water Block EK-Supremacy - Plexi - CPU Water Block XSPC RayStorm Swiftech Apogee HD White
GPU Block 1: EK-FC R9-290X - Acetal EK-FC7970 - Nickel EN Acetal CSQ EK-FC580 GTX - Acetal+Nickel EK-VGA Supreme HF Bridge Edition - Acetal
GPU Block 2: Geen EK-FC580 GTX - Acetal+Nickel EK-VGA Supreme HF Bridge Edition - Acetal EK-FC R9-290X - Acetal EK-FC7970 - Nickel EN Acetal CSQ
Reservoir: Swiftech MCRES-Micro Rev.2 DangerDen Dual Bay Res EK-Reservoir 400 rev.2 EK-Reservoir 250 rev.2 EK-Reservoir 150 rev.2 XSPC Res. naar wens Alphacool Res. naar wens
Slang: Feser - UV - Clear / UV Feser - UV - Acid Green - High Flow Feser - UV - Blue - High Flow Tygon - Clear - High Flow
Kleur Vloeistof: Feser One UV Clear (Light Blue) Feser One UV Blue Feser One UV Red Feser One UV Green Feser One UV Acid Green Feser One Ultra Pure Water (Clear) Feser One UV Black Feser One UV Yellow


Aantal:

 
Als looks jouw niet uitmaken, dan kan je het beste een kant-en-klare setje nemen.
En als budget ook niet uitmaakt, dan kan je kiezen uit deze twee:
XSPC RayStorm D5 RX360 WaterCooling Kit
EK-KIT X360 Performance Water Cooling Kit

Als je de pomp in jouw bays wilt hebben, kan je gaan voor die van XSPC.
Wil je een losse pomp en (tube) reservoir, kan je gaan voor die van EKWB.
Met deze kits heb je gelijk alles compleet, je hoeft enkel nog koelvloeistof bij te bestellen:
Koelvloeistof :: Kant en Klaar - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
(kleur naar wens)
 
EK-KIT X360 Performance Water Cooling Kit
EK-Thermosphere - Acetal X2 plus de extra connectors en tube met rode koelvloestof zouden we er ongeveer uit moeten zijn en zou dit dan mijn complete waterkoeling worden om dan in te bouwen in mijn coolermaster cosmos II case met mijn mobo asus rampage IV black edition socket 2011 en cpu intel core I7 5960X. Dit zal alles wel perfect gaan koelen. Kunt U op basis van wat het nu gaat worden eens een lijstje opstellen van wat ik nu juist moet gaan bestellen op de site want anders moet ik vanuit Pittem (belgie) naar jullie winkel komen wat ook niet bij de deur is en ik zou bij mijn bestelling niets over het oog willen zien want dit is mijn eerste waterkoeling die ik zal gaan installeren en wil dan niet tot de conclusie komen dat ik iets vergeten ben te bestellen. Ik dank U ten zeerste om mij bij te staan bij het aankopen van de koeling.
 
Het zou fijn zijn als je gebruikt maakt van interpuncties (punt na elke zin en een "enter"), het is zo heel lastig lezen!

Als je de twee Thermosphere blokken neemt, dan ook nog 2 of 3 setjes heatsinks erbij (even tellen hoeveel chipjes je moet koelen, kan je zien nadat je de stock cooler eraf hebt gehaald):
Swiftech MC14 RAM heatsinks (8 stuks)

In ieder geval, je kan dan nog twee meter slang erbij bestellen:
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD - Crystal Clear - PFLEXA-12

Twee fittingen:
10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-CSQ Schroeffitting - G1/4 Nickel

Een SLI fitting:
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)
 
Is het de prossesor socket van de waterkoeling die er niet zal op passen dan??

Hoi Freddy,
ik gebuik weldegelijk interpunties bij elke zin, maar volgens een ander member in deze topic zou de socket van de waterkoeling niet passen op mijn processor, klopt dit??
 
Is het de prossesor socket van de waterkoeling die er niet zal op passen dan??

Hoi Freddy,
ik gebuik weldegelijk interpunties bij elke zin, maar volgens een ander member in deze topic zou de socket van de waterkoeling niet passen op mijn processor, klopt dit??

je begrijpt het verkeerd, de socket zit op het moederboord maar de pinnetjes komen niet overeen met jou processor,
lees dit eens: Intel Core i7 5960X / 5930K / 5820K Haswell-E review: eindelijk 8 cores - Drie modellen: 5960X, 5930K en 5820K | Hardware.Info Nederland jouw moederbord heeft socket 2011 v2 en jouw processor gebruikt socket 2011 v3
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
Sanders Nieuwe kast voor waterkoeling Waterkoeling 3
C Waterkoeling oplossing voor mijn nieuwe PC? Waterkoeling 11
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
Freddy EK Classic Line, de voordeligere oplossing voor PC waterkoeling HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
M Waterkoeling set voor < 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
G waterkoeling voor dual xeon (socket 771) fileserver Advies Waterkoeling Setup 8
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
F Fans voor waterkoeling Waterkoeling 1
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
T Waterkoeling voor beginner Advies Waterkoeling Setup 7
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
B de juiste waterkoeling producten voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 8
M Welk merk GPU voor waterkoeling Waterkoeling 2
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
P Is waterkoeling het voor mij waard? Advies Waterkoeling Setup 3
J Waterkoeling voor een AMD Radeon R9 290(X) Advies Waterkoeling Setup 3
W waterkoeling voor CPU en GPU Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
S Waterkoeling voor CPU Advies Waterkoeling Setup 0
J Waterkoeling voor de Sapphire 7970 Vapor-X ghz edition Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 [GEVONDEN] Al in one waterkoeling voor cpu Gevonden 3
B Waterkoeling voor SoftGame PC Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan