• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

fancontroller voor mijn waterkoeling

De titel van het topic geeft al aan wat het beste zal zijn. Een fancontroller icm met de fan distributor. Let wel goed op dat de fancontroller voldoende vermogen per kanaal heeft om alle fans per radiator aan te sturen. Je hebt wel een fancontroller nodig waarop je temperatuur sensoren kan aansluiten.
 
inderdaad ,maar ik wil een beetje een uitkomst :) vind geen goede fancontroller.
geen 5.25 ofzo ,hij word uit het zicht gemonteerd .
liefst een simpel dingetje wat simpelweg het voltage verhoogt samen met temp,dat zou iedaal zijn.
geen poespas erbij met lichtcontrollers of fancy schermpjes etc :)
 
De controllers miniNG of bigNG van dezelfde fabrikant zou ik niet aanraden. Zelf heb ik de bigNG en heb last van driver en software problemen. Als je officiele site bezoekt kan je zien dat de laatste update uit 2012 komt. Alleen door update kunnen deze problemen worden opgelost en het ziet er niet naar uit dat dit ooit zal gebeuren. Ook het forum op de site is een dooie boel waar de laatste reactie bijna 3 jaar geleden was.

De bigNG heb ik ondertussen uit de PC gehaald en ligt nu stof te happen ergens in een hoekje. Het is wel jammer dat er geen ondersteuning meer is. Het leek een leuke controller met veel opties, maar door gebrekkige ondersteuning is het een waardeloos onderdeel geworden.

Misschien is de NZXT Grid+ V2 wel een goede controller die makkelijk is weg te werken. Andere mogelijkheden zijn Aqua-Computer Poweradjust 3 USB of Aqua-Computer Aquaero 5 LT.
 
Hey,

Ik had hetzelfde probleem als jij. Had geen idee hoe dit allemaal in elkaar zat. Na wat onderzoek heb ik besloten om voor de Aquaero 5 LT te gaan die jrheuwing ook als mogelijkheid heeft gegeven. Al mijn ventilatoren worden bestuurd via dit computertje en ze zijn ook allemaal temperatuur geregeld.

Hier is een screenshot van de applicatie die bij de Aquaero hoort.

Screenshot AQ.jpg

Kijk anders ook ff bij mijn PC project (link in onderschrift). Daar zie je hoe ik alles heb aangesloten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sp33dFr34k Fancontroller voor Liang DDC-1RT Waterkoeling 6
B suggesties voor high end fancontroller Electronica 0
Sentinel3d fans voor fancontroller Overige Koeling 4
A Fancontroller voor Cosmos 1000 Overige Koeling 6
Hightower Aerocool fancontroller 2100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Scythe fancontroller Hardware & Software 5
P Keuze nieuwe fancontroller. Hardware & Software 3
A Fancontroller Lamptron CW611 Waterkoeling 3
Evanix Bitfenix Recon (white) Fancontroller HighFlow Product Reviews 0
PlayGamble [VERKOCHT] Aerocool Touch-1000 fancontroller Verkocht 2
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
T Fancontroller werkt niet bij bepaalde fans Hardware & Software 3
BlaserR93 Scythe Kaze Master Flat Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R pomp+fans+uv-lampen op fancontroller Overige Koeling 33
T D5 pomp aan channel van fancontroller Waterkoeling 3
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
Sw333t Reeven RFC-01 Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K [VERKOCHT] Fancontroller Aerocool V12XT Verkocht 6
BlaserR93 Fancontroller starten met PSU bridging tool Electronica 2
U Advies omtrent fancontroller en sleeving Cases en Modding 4
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
BlaserR93 Typhoon fans draaien niet op fancontroller of voluit Overige Koeling 20
Alex PWM fancontroller Electronica 7
S Tacens Ventus Pro compatible met fancontroller? Overige Koeling 2
N fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ? Overige Koeling 13
Robin Fancontroller koolance HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
G 3-pins fan op pwm aansluiting (fancontroller) Hardware & Software 10
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan