• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc

Mert

New member
Beste forumleden.

Ik heb een maand geleden een gaming pc aangeschaft. De pc heeft de volgende specs.
  • Highend gigabyte z68 moederbord
  • intel i7 quad core 2600k en staat op 4,4 ghz
  • luchtkoeling Noctua NH-D14
  • Kingston Hyperx 16 GB DDR3
  • 275GB Crucial SSD
  • 1TB samsung HDD
  • MSI gaming GTX 780TI 3GB videokaart
  • Antec truePower 650W modulaire voeding
Ik heb besloten om toch een waterkoeling te nemen, omdat ik in de toekomst van plan ben om de pc up te graden naar een betere videokaart en cpu. nu heb ik al veel over waterkoeling gelezen, maar nog niet echt wijzer geworden.

Ik wil graag een custom waterkoeler, die kwalitatief super goed is en lang mee zal gaan. Mijn budget is niet echt van belang, omdat ik het als een investering zie.

Mijn vraag: Welke waterkoeler raden jullie mijn aan? welke componenten?
 
Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
https://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block (in jouw geval niet nodig)
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van bijvoorbeeld EKWB passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Het is belangrijk dat je eerst zelf een set probeert samen te stellen, want een waterkoelingset is voornamelijk gebaseerd op smaak (en budget).
Gebruik daarvoor het bovenstaande lijstje en selecteer de componenten die jij het mooist vindt (alle merken die we in de shop hebben zijn van kwaliteit).

Je kan dan in dit topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
https://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Dat is afhankelijk welke behuizing, uiteindelijke waterkoeling setup (en hardware) en wat de overige wensen zijn.
Probeer daarom eerst jouw eigen waterkoeling set volledig samen te stellen en ook de keuze van jouw behuizing.
Als je dat door mailt naar sales@highflow.nl kan er een prijsopgave voor je gemaakt worden.

Maar het is altijd aan te raden dat je het zelf probeert te doen, dat is niet alleen leuk om te doen, maar vooral leerzaam.
De kennis die je opdoet kan je o.a. gebruiken voor als je (nood) onderhoud moet plegen aan jouw systeem en zo eventuele problemen snel zelf kan oplossen.
Mocht het tijdens de bouw echt niet zelf lukken, dan kan je altijd nog ons of een andere winkel/persoon inschakelen.
 
En eventueel een Highflow forum-lid die in de buurt woont die een handje kan helpen.
Maar ik kan je verzekeren dat wanneer je het zelf doet, je veel meer eer van je werk zult hebben en dat je bij problemen alles zelf snel kan oplossen.

Het ziet er moelijker uit dan dat het is, meestal is het onwetendheid en alles wat nieuw is is meestal moeilijk. Ik zit nu al een kleine 10 jaar in de Waterkoeling wereld, maar in het begin moest ik ook alles nog ontdekken.
Maar via dit forum heb ik zeer veel geleerd, afgekeken van andere modders en zelf geprobeerd. En al doende leert men en zeker als je een forum hebt hier waar iedereen wel wil helpen.:006:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies en controle nodig voor mijn setup Advies Waterkoeling Setup 13
H Advies waterkoeling voor mijn pc Advies Waterkoeling Setup 15
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan