• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

de juiste waterkoeling producten voor een beginner

boygorsira

New member
goeiedag

ik wil me computer gaan waterkoelen, maar ik ben er totaal nieuw in. zou graag willen weten wat goed is en wat niet. en hoe die fitting maten werken.

mijn systeem is:

i7 4970k @4,0 ghz
2x gtx 780 ti sli
16 gb Corsair Vengeance Pro 2133
Asus MAXIMUS VII HERO
crosair 900d
samsung ssd 500 gb
samsung ssd 120 gb
Corsair HX 1000i PWS

groeten

boy gorsira
 
Hoi Boy,

Een waterkoeling set is heel persoonlijk, je kan echt alles zelf bepalen wat je erin wilt hebben.
Het is daarom voor elk persoon verschillend.
Daarbij moet je over de benodigde kennis beschikken om een set samen te stellen, in te bouwen en uiteindelijk te onderhouden.

We raden je daarom aan om goed de tijd te nemen en het volgende door te nemen:
http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/

Als je alles hebt doorgenomen, zal je jouw eigen set kunnen samen stellen.
Je kan dan jouw set hier plaatsen, dan kunnen wij je adviseren wat eventueel beter kan ;)
 
ik weet alleen niet echt hoe die fittings werken kwa maten. wat ga ik nodig hebben met de fittings voor deze onderdelen en slangen.
[h=1]Alphacool NexXxoS XT45[/h]XSPC Razor GTX Titan / 780 / 780ti
XSPC D5 Photon 270 Reservoir/Pump Combo
XSPC RayStorm CPU WaterBlock Intel - XS-RAYS-INT

Hallo, fittingen die je kunt gebruiken, zijn met g1/4 schroefdraad en met een aansluiting van 13mm bij 10mm (13mm is de buiten maat, ook wel od genoemd, en de binnenmaat is dan 10mm, ook wel id genoemd.

En dat geld ook voor slangen met de maat 19mm bij 13mm.
 
Ik zou eerst een budget plannen voor de loop, want je gaat zodra je de cpu en gpu gaat koelen al aardig over de 500 euro als je wat kwaliteit wilt. Kijk eerst wat in uw kast gaat, stel dit even voor op papier met de maten erbij. Zelf vind ik een 3/8-5/8 slang of een 1/2-3/4 beter als de dunwandige slangen, de dik wandige slangen (3mm wand dikte) kunnen wat meer hebben met bochten werk en zijn in aankoop ook weer niet veel duurder. Heb ergens gelezen dat de flow tussen een 12 en 10mm ID slang bijna geen verschil uitmaakt. Welke slang je kiest , heeft ook veel te maken met de kast die je hebt, je kan je wel voorstellen dat een 19mmOD slang er anders gaat uitzien in een 900D als in bv. een 350D. Fittingen kijken is eerst kijken welke slang je gaat halen, kies de juiste fitting die je het leukste vind( denk dat er geen slechte fittingen meer bestaan). De XPS D5 photon 270 is een aardig reservoir, heb zelf in de 900D aardig moeten meten om alleen de photon 270 zonder D5 mooi geplaatst te krijgen, zonder dat ik boven tegen de rad en fan aanzit. Er komen meer dingen te pas bij een loop, zoals , rotary/45,30,90 graden bochten, een drainage punt voor het aflaten van de koel vloeistof, sensors voor de temperatuur te meten en zo verder. Water koeling is verslavend en kan soms zelf duurder zijn als je hele pc. ( Ik ben al aardig op weg) Ook is het aan te raden om google eens te gebruiken voor tutorials over waterkoeling, Heb zelf meer als een half jaar het net afgestruind op zoek naar reviews enzo, verdiep u eerst in de materie, maar het kan soms voorvallen dat er juist over een ding niets te vinden valt en dat je zelf het proef konijn moet zijn. Als koel vloeistof kan je premix gebruiken van een goed merk; EK,Feser enzo, of je kan gedistilleerd water met een add, gebruiken zoals pt nuke phn of als je verschillende metalen ( wat niet aan te raden is) hebt in de loop kan je een anti corrosion ad gebruiken. Hier op highflow hebben ze een goede how to uitleg voor water koeling.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
W de juiste onderdelen Waterkoeling 9
P Juiste fittingen Waterkoeling 3
H Juiste componenten? Overige Koeling 4
M Juiste slangen voor XSPC X2O RASA RS120 kit Waterkoeling 3
P Juiste behuizing voor mATX systeem Cases en Modding 21
J Heeft deze Fan de juiste aansluiting? Overige Koeling 9
R Op zoek naar de juiste casefan(s) Overige Koeling 31
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan