• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor mijn waterkoeling setup

[Waterkoeling] €1000 i7 4790K 2x GTX980 Hall of Fame

Goedenavond iedereen,

Sinds een tijdje (mei dit jaar) heb ik mijn nieuwe PC gebouwd, alleen door GPU temps (door hitte uitstoot van de onderste loopt de bovenste op tot wel 87c op full load en zorgt dus voor instabiliteit, throttling etc.) zou ik graag het hele systeem (CPU+GPU) willen waterkoelen. Echter heb ik een aantal vragen.

Hier eerst de build specs:

Case: Fractal design define r5 (wil graag overgaan naar define S voor de waterkoeling)
CPU: Intel i7-4790K 4.4GHz
CPU COOLING: Corsair GTX100i
RAM: Avexir Sabranco 4x4GB DDR3 2400MHz
MOBO: Asus Sabertooth mark S Sabranco
GPU: 2X Galax (US merknaam) / KFA2 (EU merknaam) GTX980 Hall of Fame
PSU: Corsair AX1500i (overkill i know, zit nog in de kast vanwege de 2x R9 295x2 die er in hebben gezeten, maar vanwege slechte slechte AMD compatability op games teruggestuurd en de 2 980's gekozen.
HDD: 2x 1TB seagate SSHD
SSD: Samsung evo 850 256GB

Verder nog opgeleukt met een aantal SP en AF fans en led fans van corsair en een stukje aluminium om dat lelijke PSU blok te verbergen hehe. Ook een set zwart/wit kabels van cablemod om het een mooi geheel te maken.

Mijn vragen zijn zijn als volgt:
- Zijn er wel waterblocks voor mijn kaarten te bestellen? EDIT: Inmiddels Bitspower waterblocks besteld.
- Ik zou erg graag willen dat iemand mij persoonlijk komt helpen met ervaring hier in, desnoods tegen een kleine vergoeding.
- Het thema wil ik graag zwart/wit houden, dus in de samenstelling zie ik het liefst veel zwart/wit terug als dat mogelijk is.
- En als laatst, wat zal dit allemaal gaan kosten? Ik zit persoonlijk te denken aan een budget van rond de €1000.

Dit is mijn tweede PC die ik ooit heb gebouwd en ben er erg trots op, alleen volledig waterkoelen heb ik nog nooit gedaan en daar zou ik graag hulp bij willen. Alle feedback en hulp wordt zeer op prijs gesteld!
 

Bijlagen

  • IMG_20150726_231922.jpg
    IMG_20150726_231922.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20150726_231815.jpg
    IMG_20150726_231815.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 2
  • IMG_20150726_231801.jpg
    IMG_20150726_231801.jpg
    59,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20150726_231740.jpg
    IMG_20150726_231740.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Op deze site kan je kijken of EK blokken voor je gpu maakt, CoolingConfigurator.com
Ik heb alvast gekeken maar EK maakt ze iig niet, wss omdat Galax/KFA2 ee wat kleine speler is de gpu merken en het niet loont om voor de custum pcb een blok te maken.

Diamond Cooling maakt blokken voor de Galax Watercooled HOF series, ik weet niet of die blokken ook los verkocht worden, maar dat zal je ff moeten uitzoeken.
Galax Goes Liquid With GTX 980, 970 HOF Watercooled Graphics Cards
https://www.facebook.com/diamondcooling

De site van de fabrikant zelf is niet te bereiken

Ik zie dat Alpha cool wel een blok maakt voor de Galax SOC, mss past deze ook wel op de HOF.
http://www.alphacool.com/download/compatibility list Nvidia.pdf
Alphacool - CPU Kühlung und Wasserkühlung sowie PC-Cooling und Silent-PC Artikel von Alphacool - Alphacool NexXxoS GPX - Nvidia Geforce GTX 980 M04 - mit Backplate - Schwarz 11245
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.

Nadat ik zelf even gespeurd heb zie ik dat Bitspower gelukkig nog waterblocks verkoopt voor de 980 HOF en raad eens waar.. Geavanceerd zoeken :: Zoekresultaten - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! dus dat komt mooi uit! Nu gaat mijn voorkeur hoogstwaarschijnlijk uit naar de compleet witte, maar van de clear waterblock staat the backplate helaas niet afgebeeld.. iemand enig idee welke kleur deze backplate is? google images maakt mij denken dat die backplate zwart is, waar ik niet naar op zoek ben, maar ik ben hier niet zeker van.

ohja en nog een vraag, ik denk dat ik de backplate van de fan cooler niet kan gebruiken of wel? Die is namelijk erg gaaf en die zou ik wel weer terug willen zien in mijn build als dat kan.

EDIT: Oke ik heb inmiddels de Bitspower all white waterblocks besteld van bovengenoemde zoekresultaten.

Nu heb ik alleen nog hulp nodig bij het samenstellen van de rest van mijn waterkoeling setup. Het is de bedoeling dat ik mijn CPU en GPU's ga waterkoelen. de GPU blocks heb ik al besteld en de rest moet nog en hier zou ik graag hulp bij willen, want ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb.

Zelf zit ik te denken aan zwarte fittings met wit gekleurde vloeistof en acryl buizen. Ook zou ik graag alles van Bitspower willen, of is dat geen goede keuze? Hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Iemand die me hier verder kan helpen? Ik heb dit lijstje geprobeerd in te vullen maar geen idee of dit klopt. De bedoeling is om acrylaat buizen te gaan gebruiken, deze dan op maat te buigen en witte kleurstof te gebruiken voor de vloeistof. Alle fittings aansluitingen zou ik graag van Bitspower willen in het zwart, Ik wil graag de GPU's en CPU gaan waterkoelen. Als iemand me zou willen helpen zou ik dat erg op prijs stellen en het liefste voeg ik je even toe op skype om wat makkelijker en sneller te chatten of praten hier over. Laat het me maar in een PB'tje weten. Bedankt alvast!

1. Kies jouw Radiator: Geen idee wat ik hier nodig heb en welke lengte etc. Graag zou ik ook radiatoren willen met witte behuizing.
2. Kies jouw Fans: Denk dat ik mijn Corsair 140MM SP fans kan gebruiken en evt extra bijhalen?
3a. Kies jouw CPU block: Zit te denken aan Bitspower
BP-WBCPUIAC-CUMBKWH
3b. Kies jouw GPU block: 2X Bitspower VG-NGTX980GXHOF Deze zijn al besteld
4. Kies jouw Reservoir: Geen idee wat ik hier moet kiezen.. Bitspower BP-WTZM100P-BK misschien?
5a. Kies jouw Pomp Hier al helemaal geen idee..
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten) Zit te denken aan hard doorzichtig acryl en deze dan te buigen, en er vervolgens wit gekleurde vloeistof door te laten lopen.
8. Kies jouw Fittingen Wederom de Bitspower fittingen zie ik erg zitten, de matte zwarte. Geen idee hoe veel en welke etc..
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving
 
Oke super! Nu ben ik al een heel stuk verder. Alleen nu nog de aantal fittings en welke allemaal.. ik zal eens proberen uit te tekenen welke ik allemaal nodig heb. Als het goed is support de define S aan de voorkant tot 3600mm rads dus moet wel lukken? of gaat er dan wat fout ivm ruimte door de pomp? En hoeveel rads heb ik eigenlijk nodig?

http://www.highflow.nl/index.php?di...d=10376&hash=c447e478560d0e8783275f5376643652

Hoe ziet het er nu uit? Heb ik ook ruim genoeg buis en koelstof zo? De PrimoChill - Versatile Rigid Tubing Bender - Clear - RBEND is bedoeld om het acryl te buigen toch?
 
Goed dan zal ik eerst de case aanschaffen, is inderdaad wel makkelijker. Sorry ben echt een leek nog hier in op dit gebied, maar zit ik denk je goed met 3 120MM fans 360 rad met mijn setup? Voldoende koeling? Heb je ook nog advies voor welk water ik het beste kan halen om de rad schoon te krijgen voor eerste gebruik?
 
Ja dat moet voldoende zijn,maar een een 280 rad boven in zal niet misstaan,beter te veel koelvermogen dan te weinig zeg ik altijd maar.

Demiwater kun je gebruiken voor het spoelen,dat kun je bij de kruidvat kopen.
 
Denk je dat nog een zelfde 360 rad overkill is? Als het goed is past 360 ook bovenin namelijk en wil graag de rads in het wit hehe. Of kan je anders een goeie rad voorstellen die makkelijk over te spuiten zijn?

Is deze loop afgebeeld ook de beste loop? Dan kan ik namelijk al het een en ander uitrekenen voor de fittingen http://d2voxljetmfocm.cloudfront.net/wp-content/uploads/2012/10/cpu-gpu-loop.gif?1a0a52

Hoeveel vloeistof heb ik trouwens nodig? 1 liter voldoende? en hoeveel flesjes Mayhems Pastel - Ice White - MD-P-IW ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou vanaf het res/pomp naar de bovenste rad gaan en dan de cpu gpu rad voorkant terug naar res/pomp.

Bovenin gaat dat rad niet passen qua dikte,mag max 55mm zijn compleet met fans.

Tja qua loop is het mooiste als je alle spullen erin zet en zo strak mogelijk maakt,dus niet kriskras door mekaar heen.
Dan heb je ook een betere kijk op de loop als alles er in zit.

Deze heb je ook nog nodig.http://www.highflow.nl/pompen/laing...power-d5-mod-kit-deluxe-white-bp-d5ma-wh.html
 
Ja die heb ik toegevoegd in de mand, zal na de rads de mand nog een keer linken. :) Nou ik zoek rads die voldoende koeling leveren, passen en overspuitbaar zijn. Dat wil zeggen demonteerbaar of makkelijk afplakbaar. ik kan 360 voor en boven kwijt, en nog een 120 rad onder en achter. Geen idee wat de beste combo is voor voldoende koeling en netste loop.
 
Ik heb de define s.
Bovenin die max van 55mm geld voor 140mm versies.
Voor 120mm is inprincipe geen max.
Maar je moet dan wel rekening houden met geheugen, wil je meer moet je LP geheugen nemen.
2 360 rads gaat niet passen, dan moeten ze allebei max maar 30mm zijn dan wil het.
Beste is 1 360 en 1 240-280.
 
ah oke ik snap het, enig idee voor een goeie 240 - 280 rad voor boven die goed is en makkelijk over te spuiten? Liefste ook dat diezelfde ook in 360 verkrijgbaar is voor de voorkant, zodat de rads niet verschillende kleuren wit zijn.
 
Ja die heb ik toegevoegd in de mand, zal na de rads de mand nog een keer linken. :) Nou ik zoek rads die voldoende koeling leveren, passen en overspuitbaar zijn. Dat wil zeggen demonteerbaar of makkelijk afplakbaar. ik kan 360 voor en boven kwijt, en nog een 120 rad onder en achter. Geen idee wat de beste combo is voor voldoende koeling en netste loop.

Als je bovenin 240-360 plaats krijg je achter geen rad meer binnen in hoor.
Dan past alleen nog een fan. (hangt van de bovenste rad af)
Mooiste en makkelijkste passende rads zijn de EK PE versies, die zijn ook makkelijk te spuiten.
Voor 140mm zijn de CE versies.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies en controle nodig voor mijn setup Advies Waterkoeling Setup 13
H Advies waterkoeling voor mijn pc Advies Waterkoeling Setup 15
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan