• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies waterkoeling voor een beginner

zack1993

New member
Hallo,

Ik wil het toch wagen om een watercooled build te maken. Zelf heb ik totaal geen ervaring en ik vroeg me af of ik de juiste componenten heb gekozen, heb toch namelijk wat problemen met de fittings en slangen uitkiezen.

Heb de volgende kunnen uitkiezen en vroeg me af of dit beter kan of misschien juist goedkoper en welke fittings en slang ik het beste erbij kan nemen. Wil gaan voor softtubes omdat hardtubes voor mij moeilijk lijkt.
Naamloos.jpg

Heb een Aorus gtx 1080 ti gpu overigens, een intel cpu en een Lian li OC-11 behuizing.

Alvast bedankt!
 
De gekozen onderdelen zijn goed.
Je kan voor de zekerheid hier controleren of de waterblokken passen op jouw moederbord en videokaart:
www.coolingconfigurator.com

3/8 - 1/2" formaat slang is de standaard:
https://www.highflow.nl/watercooling/slangen/3-8-slangen-10mm-id/

Passende fittingen:
https://www.highflow.nl/watercooling/aansluitingen/fittingen/3-8-fitting-10mm-od/


Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
https://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/


In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block (in jouw geval niet nodig)
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van bijvoorbeeld EKWB passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Het is belangrijk dat je eerst zelf een set probeert samen te stellen, want een waterkoelingset is voornamelijk gebaseerd op smaak (en budget).
Gebruik daarvoor het bovenstaande lijstje en selecteer de componenten die jij het mooist vindt (alle merken die we in de shop hebben zijn van kwaliteit).

Je kan dan in dit topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
https://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
Hallo Freddy,

Bedankt voor je hulp, heb nu de onderstaande producten gekozen:
https://www.highflow.nl/index.php?d...id=3189&hash=3615e5cef8030eb25ec3238b8cb9cc31

1. Hoeveel fittingen heb ik nodig?
2. Op de site van EKWB heb ik gezien welke GPU plate ik nodig heb maar er staat dat ze de gekozen plate niet meer maken.
3. Zijn er nog andere dingen wat ik mis of wellicht goedkoper kunnen (pomp misschien)? Voor mij gaat het om mooi eruit zien en alles koel houden, ga er niet mee overclocken. Fans en koelpasta heb ik thuis.
 
Je hebt per component 2 fittingen nodig, dus in jouw geval:
Radiator: 2x
CPU blok: 2x
Pomp/Reservoir: 2x
GPU blok: 2x
Totaal: 8 fittingen

Backplate is niet nodig, is optioneel en niet noodzakelijk.

Je mist alleen nog ventilatoren en gedistilleerd water, maar ik neem dat je deze al hebt of nog gaan aanschaffen.

Je kan een goedkoper CPU blok nemen en/of een goedkopere pomp.
Kan je het beste even scrollen door de categorieën en kijken wat je ook mooi vindt.
 
Je hebt per component 2 fittingen nodig, dus in jouw geval:
Radiator: 2x
CPU blok: 2x
Pomp/Reservoir: 2x
GPU blok: 2x
Totaal: 8 fittingen

Backplate is niet nodig, is optioneel en niet noodzakelijk.

Je mist alleen nog ventilatoren en gedistilleerd water, maar ik neem dat je deze al hebt of nog gaan aanschaffen.

Je kan een goedkoper CPU blok nemen en/of een goedkopere pomp.
Kan je het beste even scrollen door de categorieën en kijken wat je ook mooi vindt.
Ja dat heb ik allemaal al. Kan overigens geen waterblok vinden voor mijn aorus 1080 ti, er staat namelijk dat het 'end of life' is..
 
De meeste fabrikanten produceren inderdaad geen waterblokken meer voor de 1080 Ti Aorus :(
Alphacool heeft er nog eentje beschikbaar, maar dit is voor de Xtreme versie:
https://www.highflow.nl/watercoolin...rce-gtx-1080ti-m21-incl.-backplate-black.html

Als je de Xtreme versie hebt, dan zou je dit waterblok kunnen nemen.

Anders kan je kijken naar universele GPU core waterblokken:
https://www.highflow.nl/watercooling/water-blocks/gpu-blocks/universal-gpu-core-block/

De RAM en mosfets kan je dan koelen met heatsinkjes:
https://www.highflow.nl/aircooling/chipset-coolers/
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
H WaterKoeling Advies Nodig - Lees voor Systeem Info Advies Waterkoeling Setup 33
H Advies waterkoeling voor mijn pc Advies Waterkoeling Setup 15
M Advies waterkoeling + (evt)vervanging voor Armor VA8000 Advies Waterkoeling Setup 14
D advies voor vga waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
S advies voor opnieuw bouwen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
B Waterkoeling advies voor 1x5970 2x5870 Advies Waterkoeling Setup 59
B Advies Waterkoeling voor 2U server Advies Waterkoeling Setup 21
O Advies nodig voor waterkoeling setup 500-600 euro – Q6600 - RAM – NB/SB - 2x HD5890 Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Advies nodig voor een waterkoeling setup? Advies Waterkoeling Setup 0
Wouter Advies nodig voor waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 100
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan