• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

vraag tbv Mayhems Aurora pearls

corecrusher

Krabbegat bewoner
Vraagje

Ik ben in bezit van Mayhems Aurora en ziet er geweldig uit ,nu zag ik dat na een kleine plusminus 30 uur draaien ,de verdikking van de substantie enorm afneemt ,en ik zie zelfs witte residue afzetten in mijn reservoir
(zie foto bijlage) ,de pearls zakken dus in kleine gaatjes en openingen en zit vast ,de substantie dikte neemt substantieel af ,op dit moment is zeker de dikte (lees effect) afgenomen met zeker 60 procent ,ik zie zelfs de achterkant van het reservoir op dit moment.,echter zie ik her en der witte pearls geklonterd in hoekjes.

mijn vraag is dan ook de volgende
kan dit gebeuren door de pomp flow ? mijn Engels is niet zo goed maar dit vind ik erover terug
Pumps with Low overhead pressure are not recommend for use with this Fluid. en hier ga ik de pottenbak in. ,wat is low overhead pressure? ik draai nu met een 12 volt Innovatek/eheim HPPS Plus pomp,de temps zijn perfect. ,nu heb ik wel een D5 pomp aangeschaft ,eigenlijk voor een ander systeem maar zou dit hier in deze set-up een betere optie zijn ? dit is trouwens geen klacht ,daar ik bewust ben dat Mayhems Aurora niet geschikt is voor regulier gebruik maar voor shows mods etc.
daarbij meteen de volgende vraag .
zijn pearls los te koop als addon of moet ik nu weer een extra fles Aurora aanschaffen?
alvast bedankt ..
parels.jpg

ps de foto is genomen na twee dagen draaien
 
Hallo CC,

Ik ben ook in bezit van de Aurora, zelfde als die van jou. Ook zelfde probleem binnen 48u. Ik gebruik een MPC350 Pomp. Ook werd deze vloeistof minder 'gevuld' na 2 dagen draaien. De parels zette zich bij mij af in de CPU Blok, zie foto.

Na deze 48u heb ik het vloeistof maar vervangen. Aanrader. Flink spoelen want je krijgt het er niet 1.2.3. uit.

foto.JPG
 
ik geloof dat k.3nny dit probleem ook had met zijn pink phantom build geen idee wat hij met mayhem gergeld heeft. Wat ik wel weet toen ik naar deze vloeistof aan het kijken was dat word afgeraden om een bay reservoir te gebruiken.

heb er nu zelf de pastel fluid in zitten en hier niks over te klagen. dus dat is misschien een goed alternatief mocht de aurora niet voor je gaan werken.
 
Ga je altijd blijven houden. Hoeveel flow je ook hebt, er zijn altijd stukken in je loop waar die dingen blijven liggen of vast gaan koeken. Vooral in je blokken is gevaarlijk, voor je het weet zit alles dicht.
 
heb even een en ander afgekoppeld ,en er zit enorm veel Pearl in de radiator eerst leeggegooid en nu aan het spoelen gegaan maar zit vol met die parel zooi, :101: ,pfff lekker goedje zeg,, lijkt wel zand ,eens maar nooit meer dus dit spul ..
 
ging iets verkeerd in me bericht ,dus edit ,maar staat er weer

kenny bedankt ,waar ergens staat dat dit type afgeraden wordt?
ik heb hier gekeken maar kan er totaal niks van vinden
http://mayhems-aurora.wikispaces.com/

nogmaals bedankt voor je feedback ,ik ga kijken of ik door je link kom ,daar me Engels niet super is

even offtopic
erm zit nogmaals je topic te lezen ,dan zie ik een regel die me doet glimlachen ,nu snap ik het wat je bedoeld met je onderschrift tekst

@k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think. rofl
 
ging iets verkeerd in me bericht ,dus edit ,maar staat er weer

kenny bedankt ,waar ergens staat dat dit type afgeraden wordt?
ik heb hier gekeken maar kan er totaal niks van vinden
http://mayhems-aurora.wikispaces.com/



nogmaals bedankt voor je feedback ,ik ga kijken of ik door je link kom ,daar me Engels niet super is

even offtopic
erm zit nogmaals je topic te lezen ,dan zie ik een regel die me doet glimlachen ,nu snap ik het wat je bedoeld met je onderschrift tekst

@k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think. rofl

The best type of reservoir is a tube reservoir as the pearl cannot lay anywhere and is in constant movement. Bay reservoirs with good flow throughout the reservoir are also recommended. Injection moulded plastics may have a problem however this has not been confirmed.

Staat hier :

Mayhems Aurora - Gemini Pink Coolant - MD-AU-GPPC
 
ok staat iets vermeld maar niet dat het een grote no is ,
vrij vertaald een Bay reservoirs with good flow throughout the reservoir are also recommended.
dus met genoeg beweging ook aanbevolen ,meer kan ik er niet aan uit halen.

afijn er licht een enorme substantie pearl in me XSPC EX360 Radiator en een klein beetje in me res ,de foto is ter illustratie. ik had voor aanschaf wel gekeken en mijn gear stond op pass
erg jammer
 
Er zit veel flow in me res en hier is ook bijna geen plek om te bezinken ,alleen op die kiertjes voor bij het glas blijft wat pearl residue achter,echter zoals je ziet is dit erg weinig,dus dit is het probleem niet. ,wat je nu feitelijk zegt is dat met elk groot liggend oppervlak geen mayhems kan gebruiken ,dit verklaart ook het niet goed te combineren zijn met mijn XSPC EX360 rad ,daar die horizontaal ligt en daar er legio pearl uit gehaald is ,dus het spul is zeer zeker niet goed te combineren met meerdere items ,en dat is jammer natuurlijk.
zal dus ff kijken wat ik er nu in ga proppen ,denk gewoon water met dye ofzo
 
Indd CC Gewoon terug zonder Mayhem. Die van mij staat wel op de lijst dat het kan. Met welke Jetstream dan ook. EN heb echt wel genoeg vaart in mijn WC zitten. Toch loopt mijn HF blokje vol. Vaag.

Ik heb het iig gehad met dat spul, heeft me uren gekost om het schoon te spoelen.
 
Er zit veel flow in me res en hier is ook bijna geen plek om te bezinken ,alleen op die kiertjes voor bij het glas blijft wat pearl residue achter,echter zoals je ziet is dit erg weinig,dus dit is het probleem niet. ,wat je nu feitelijk zegt is dat met elk groot liggend oppervlak geen mayhems kan gebruiken ,dit verklaart ook het niet goed te combineren zijn met mijn XSPC EX360 rad ,daar die horizontaal ligt en daar er legio pearl uit gehaald is ,dus het spul is zeer zeker niet goed te combineren met meerdere items ,en dat is jammer natuurlijk.
zal dus ff kijken wat ik er nu in ga proppen ,denk gewoon water met dye ofzo

klopt, en ik durf ook te wedden dat mijn magicool 360 en me vga blokken(3x) stampes vol liggen met dit spul :)

morgen ga ik me pc uitelkaar halen :)
 
kenny als jij iets wijzer bent geworden van jou gear ,zou je dit willen laten weten
daar ik nog iemand heb gevonden die problemen heeft met dit spul ,en die heeft ook een horizontaal rad en heeft hetzelfde probleem met aurora ,effect is zo goed als weg.
 
Ps wanna see some freaky shit?

Heb hier een horizontaal tube res.

met een plakaat aurora , na 1 week met een mcp355 (gf setup)

Bestaat uit
1x120mmrad
1x 4870 ek copper/plexi
1x ek supreme LT
1x tuberes
1x mcp355

388326_330873123601105_100000352607185_1093742_1551970485_n.jpg
 
wow das bizar inderdaad , :eusa_naughty: dit gaat dus ook in de pomp en weet ik waar zitten ,nee geen fijn goedje ,draai nu op louter dwater ,maar zit echt even in dubio wat nu te nemen ,wat ga jij nu gebruiken?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
djghostogb vraag over distro plate Advies Waterkoeling Setup 6
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
S Kabel dikte vraag. HighFlow Webshop 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
Ruud Voorstel, en vraag? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
P Vraag over Fittings en PETG Tube Waterkoeling 2
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
M pc burea vraag Cases en Modding 1
R Vraag mbt DarkSide led's Cases en Modding 9
J vraag over de in en uitgang van een Alphacool GPU waterblok HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
J vraag over Apogee Drive II Waterkoeling 1
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
L casemod vraag Cases en Modding 1
S Waterkleur mayhem dye doorzichtig ( rood ) + vraag PASTEL Waterkoeling 9
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Vraag over passieve radiatoren Waterkoeling 4
S Vraag Waterkoeling Waterkoeling 6
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
B Vraag over waterkoeling loops Waterkoeling 10
F vraag over type (A of B) Li-Heat PCI-E Gen 3.0 Ribbon flexible Riser Cable Cases en Modding 2
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
djghostogb djghostogb Henk niewePC vraag over waterkoeling en modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
D Transparante goud/geel coolant vraag Waterkoeling 5
D Simpele vraag Waterkoeling 6
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 2
MisterIce Vraag over anti-staticiteit Cases en Modding 10
K CPU cooling vraag Advies Waterkoeling Setup 1
G vraag waterblock Waterkoeling 26
B Vraag ronde 2 Advies Waterkoeling Setup 10
4 Dual D5 pomp vraag! Waterkoeling 3
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
AQuAKiNG vraag over g1/4 schroefdraad Cases en Modding 3
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 4
M Vraag Fans H100i Waterkoeling 3
G Vraag, regelen EK-DDC 3.2 PWM Waterkoeling 11
N Vraag over videokaart gewicht? Waterkoeling 2
J Vraag over aansluiting pomp Waterkoeling 5
XYOUNEED Vraag over mijn pumpcontroller Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan