• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vraag mbt DarkSide led's

Beste leden,
Ik heb een vraag voor mijn huidige setup, ik maak nu gebruik van NZXT HUE+. Hier gebruik ik 6 strips in 2x3 channel. Heeft altijd perfect gewerkt maar ik krijg ze niet meer aan de praat en het internet staat er vol mee. Die brakke software word je gek van. Nu zit ik te kijken naar nieuwe led's en is er een duidelijke winnaar. DarkSide led's word met lof door een hele hoop mensen over gesproken maar dat zorgt wel voor enkele vragen.

- De onderzijde & bovenzijde van mijn case zijn zo'n 60-70cm. Ik wil hier 2x30 aan elkaar koppelen en zorgen voor 1x lange 60cm. Nu hebben ze niet zoals de HUE+ een manier om ze makkelijk aan elkaar te verbinden maar je kunt ze natuurlijk wel aan elkaar solderen. Hoe gemakkelijk gaat dat met deze led's en zijn er nog dingen waar je op moet letten?

- Ik zat te denken aan de volgende setup ;
6x DarkSide RGB Dimmable Rigid LED Strip - 30cm
2x DarkSide to Aqua-Computer Farbwerk RGB LED adapter cable
1x Aqua-Computer Farbwerk USB, Aquabus version - 53170
2x DarkSide Type 09L - Connect Extension Cable - 50cm
1x DarkSide Type 09L - Connect Extension Cable - 70cm

2x led boven, 2x led onderin en 2x aan beide zijkanten. Ik verbind de 2x onderin + zijkant aan elkaar en door middel van de extensie verbind ik ze met een darkside --> aquacomputer adapter aan de farbwerk. Zelfde geld voor de 2x bovenin + 1x zijkant. Kan ik deze 3 led's aan elkaar koppelen en verbinden op de farbwerk zonder enige problemen? Of te wel, kan 1 channel 3 led's zonder problemen trekken en kan ik ze allemaal aan elkaar knopen?

- De DarkSide type 09L hebben een 2 pin connector maar de RGB versie heeft er 4 nodig. Hoe gaat dit in zijn werk en welke extensie's gebruik je hiervoor?

Even voor de duidelijk, ik wil dit dus realiseren met DarkSide led's :
900x900px-LL-c8941c95_thumbnail_20170607_001418.jpeg

En dit is hoe een DarkSide led eruit ziet :
900x900px-LL-ae03bf39_DSC_4082.jpeg

Relevante hardware voor mijn build :
Cpu: Intel Core i7 5960K (OC'ed to 4.6 GHz)
Cpu Cooler : Custom Loop
Motherboard: MSI X99A Godlike Gaming
Memory: Corsair Dominator Platinum 32GB (4x8GB)
Main Storage: Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB
Game Storage: Samsung 850 EVO 1TB
Graphics: 2x MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G (OC'ed to 1.5 GHz)
Case: CaseLabs SMA8
PSU: Corsair RM1000I
 
Ik denk dat je de normale (enkel kleur) ledstrips van DarkSide verward met hun RGB LED strips.
Jouw foto van de ledstrip met lineaal is van een enkel kleurs strip.
De RGB strip heeft zoals elke RGB strip, vier aansluitingen.
De Type09L en andere TypeXX verlengkabels zullen dus niet werken met de RGB strips van DarkSide.

Je kan zoals je al aangaf wel zelf de verlengkabels maken, je kan het de draden solderen op de 4 contactpunten aan een einde van de LED strip.
 
Is er een extensie kabel die gemaakt word door DarkSide? Je zou toch zeggen dat ze voor hun eigen producten wel iets verzinnen, vond het idee van zo'n extensie juist wel handig omdat ik een redelijke afstand moet overbruggen naar de controller.

Ik begrijp uiteraard dat dit de standaard LED is, een dubbele lengte moet je dus ongeveer denken voor de RGB. Dat snap ik, maar ik kon geen foto van de RGB vinden die zo duidelijk was.

Maar je zou dus 2 led's aan elkaar kunnen bridgen zodat je er minimaal van ziet? Want ik wil ze in principe wel aan elkaar vast en niet met een 5cm kabel oid.
 
DarkSide heeft 30cm en 50cm verlengkabels voor hun RGB strips, maar die hebben wij nog niet op voorraad.
(met een beetje geluk over een maand)
Deze kabels verlengen van controller tot ledstrip.

Als je ledstrips wilt koppelen dan kan je inderdaad zelf dat in elkaar knutselen.
 
Chill nice, en hiervoor geld dat ook. Zodra de order groot genoeg is word alles besteld + geleverd en huidige verwachting is +/- 1 maand?

Hopelijk gaat dat ook allemaal werken, ik zal eens kijken of ze elders in de EU op voorraad zijn. Ik bestel graag bij jullie en mijn volledige 2 loops komen bijna allemaal bij jullie weg maar ik heb een hekel aan iets bestellen waarvan het niet duidelijk is wanneer het geleverd word.
 
Mocht je deze nog nodig hebben, de spulletjes van DarkSide zijn onderweg naar ons, volgens Track&Trace moet het maandag 17 juli bij ons bezorgd worden :)

*** update ***
En ze zijn op voorraad :)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G [spoed] korte vraag mbt verwijderen alg Waterkoeling 9
N Vraag mbt pomp Waterkoeling 4
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
djghostogb vraag over distro plate Advies Waterkoeling Setup 6
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
S Kabel dikte vraag. HighFlow Webshop 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
Ruud Voorstel, en vraag? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
P Vraag over Fittings en PETG Tube Waterkoeling 2
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
iSP Vraag over ripple en/of werkt de voorgestelde setup? Electronica 6
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
Enola Reservoir uitbreiding/vraag voor EKWB predator. Waterkoeling 4
M pc burea vraag Cases en Modding 1
J vraag over de in en uitgang van een Alphacool GPU waterblok HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
J vraag over Apogee Drive II Waterkoeling 1
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
L casemod vraag Cases en Modding 1
S Waterkleur mayhem dye doorzichtig ( rood ) + vraag PASTEL Waterkoeling 9
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Vraag over passieve radiatoren Waterkoeling 4
S Vraag Waterkoeling Waterkoeling 6
J vraag rigid primochill icm koelvloeistof Waterkoeling 3
B Vraag over waterkoeling loops Waterkoeling 10
F vraag over type (A of B) Li-Heat PCI-E Gen 3.0 Ribbon flexible Riser Cable Cases en Modding 2
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
djghostogb djghostogb Henk niewePC vraag over waterkoeling en modding Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
D Transparante goud/geel coolant vraag Waterkoeling 5
D Simpele vraag Waterkoeling 6
N Vraag plaatsing radiator Waterkoeling 3
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 2
MisterIce Vraag over anti-staticiteit Cases en Modding 10
K CPU cooling vraag Advies Waterkoeling Setup 1
G vraag waterblock Waterkoeling 26
B Vraag ronde 2 Advies Waterkoeling Setup 10
4 Dual D5 pomp vraag! Waterkoeling 3
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
AQuAKiNG vraag over g1/4 schroefdraad Cases en Modding 3
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 4
M Vraag Fans H100i Waterkoeling 3
G Vraag, regelen EK-DDC 3.2 PWM Waterkoeling 11
N Vraag over videokaart gewicht? Waterkoeling 2
J Vraag over aansluiting pomp Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan