• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

Ja wel interesant om te weeten wat voor CPU je heb.
Mijn 4790k is 25c idle ook 65c stressed maar dat is met een noctua 14ndhndhndh iets.
Luchtbelletjes hmz dan zou het block to wel warm worden.
Ik ga voor teveel pasta/niet goed ge monteerd. kan iedereen overkoomen heb ik laats ook gehad :p (omg i geef het toe)
10428485_256481254544183_1092909604440789829_n.jpg

En eh ja mijn cpu was ook 45c idle en eh stressed wil je niet weeten 85c (mjah standaard intel koeler die niet eens goed zat)
 
Dank voor de snelle reacties, ik ga vanavond alles nog eens goed nalopen :) qua componenten die er toe doen, ik heb

CPU; AMD A8 6600K, black edition
mobo; Gigabyte G1.sniper A88X

EDIT;

alles geprobeerd, temps blijven hetzelfde... blijf het raar vinden dat het koper gewoon koel blijft....

Heb wel wat fotos bijgevoegd van setup nu ;-)

DSC_0185.jpgDSC_0186.jpgDSC_0187.jpg
 
Laatst bewerkt:
Edit: Pfiew:



Met welk programma meet je eigenlijk die temperaturen? Niet elk programma kan namelijk goed overweg met de AMD APU serie (waar jouw A8 ook onder valt). Met de laatste CoreTemp versie kloppen de load temperaturen wel, de idle metingen zijn eigenlijk of altijd te hoog of altijd te laag.

De term metingen klopt ook niet echt, daar de AMD APU en FX series geen temperatuur sensors meer hebben bij de cores. Dit wordt berekend middels een formule, wat nogal erg vaak fout gaat.

Monteer anders een temperatuursensor met display in je waterloop. Eventueel aangevuld met een temperatuursensor waarvan je de sensor op het koelblok monteert (zo dicht mogelijk bij de processor). Zoiets bijvoorbeeld. Waar je de Y-splitter tussen zet maakt in deze niet uit, daar het water vrijwel overal dezelfde temperatuur zal hebben. Denk dat bij het reservoir het mooiste gaat werken.
 
Laatst bewerkt:
De radiator pakt inderdaad gewoon verse lucht haha ;-) ik gebruikte speccy om temps te 'meten' maar ik ga denk ik inderdaad maar even een echte meter in de setup bouwen, voorlopig heb ik nog geen systeem crashes of andere vreemde praktijken meegemaakt dus nog geen rede om me echt zorgen te maken over de temperatuur :)

Verder heb ik nu CoreTemp geinstalleerd, deze herkent mij CPU wel maar geeft alleen geen temps weer.... zodra ik een temperatuur heb laat ik het weten ;-)

en nogmaals bedankt voor alle snelle en bruikbare reacties!! top!
 
setup te warm! help

hallo iedereen!
ik heb een setup met voorheen 2x gtx780 sli,en nu inmiddels 2xr9 290x crossfire!
Sinds ik met 2 videokaarten draai,heb ik problemen met warmte ontwikkeling rond de videokaarten!
Nu heb ik al flink rondgekeken en denk toch maar te beginnen met een watergekoeld systeem!
graag wil ik wat advies over welke en wat voor waterkoeling het beste is voor mijn situatie!
20141007_191706.jpgzoals u hier ziet in deze matige foto moet ik 2 fans plaatsen op mijn videokaarten om de warmte
enigzins weg te krijgen! en zoals u ziet is het zo ook lelijk!
Ik heb het idee dat de airflow ook niet ideaal is!
vriendelijk dank! valentijn
 

Bijlagen

  • 20141030_152122.jpg
    20141030_152122.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 6
Als ik het goed zie, trek je nu bij de radiator de lucht naar binnen.
Als dat zo is, even die fan omdraaien, zodat die lucht naar buiten blaast (blaast ie ook alle warme lucht naar buiten).

Als je nog een fan hebt aan de voorkant van de behuizing, die lucht naar binnen trekken (dus frisse lucht van buiten naar binnen de kast trekken).

Dan heb je waarschijnlijk al veel lagere temperaturen.

Wil je het gelijk goed doen, moet je natuurlijk gaan voor waterkoeling :)
Lees daarvoor even het volgende door, want je moet wel over de juiste kennis en vaardigheden beschikken, alvorens je gaat beginnen met waterkoeling:
http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/
 
dag freddy!
bedankt voor de snelle reactie! tot mijn verbazing stonden mijn fans idd verkeerd om! de temperatuur van de videokaarten komt nog steeds hoog uit! gpu1=94c en gpu2=80c,nu weet ik dat dit type kaart hoge werktemperaturen heeft,maar heb het liever wat koeler!
Toch maar eens kijken naar een mooi setje waterkoeling voor cpu en gpu,s! bedankt!!!!!
 
pc, is...koud...heel koud...

4 'C vindt ik een beetje te laag voor een pc die in een kamer staat van 18.5 graden....

het is een AMD FX-6350
met een H220 liquid cooler er op....

en ik was aan het gamen toen dit mij opviel.
iemand... verklaring...?

ik krijg geen foto toegevoegd.... -_-
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan