• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set?

top idee van die 0-ring ga ik dit weekend aan bezig

hier het airflow schema
airflow.jpg
de psu staat er niet op vanwege dat die in een apart compartiment een eigen airflow heeft, gpu 2, 3 en 4 liggen klaar maar ik moet nog een paar voedingskabels scoren.
ps vergeef me mijn gebrek aan handigheid met paint
 
@IplugNplayik denk dat er inderdaad een klein luchtbelletje in de pomp terechtgekomen was. wat is eigenlijk het voordeel van dezelfde maat slang?

@k.3nny omdat ik alle gpu's tzt ook onder water wil zetten en wil overklokken wil ik ooit nog is 2 480 rad's erbij zetten dus eigenlijk wil ik wel alle fans behouden, en ik weet dat deze opstelling nog niet ideaal is en ik ben nog flink aan het denken aan wat wijsheid is, puur vanwege het uiterlijk (de kant van de leds in de fan) wil ik bovenin intake en onderin exhaust. zo hoe ik dat precies ga aanpassen weet ik nog niet.

ik ben tijdens het rommelen aan de fans wel achter het probleem van de stijgende temperaturen gekomen, @iddle draaien de fans op slechts 4 volt en dan zijn ze niet krachtig genoeg om de lucht door een mesh rooster, een stoffilter en een rad te blazen. zodra ik het mesh rooster en stoffilter weghaalde daalde de temperatuur en na een half uurtje was de iddle temp van 45 terug naar 31 graden.
 
Zelfde maat slang is gewoon handig, voordeel heeft het alleen als je pomp en blocks minder weerstand bieden dan je slang.
Wel handig toch als je allemaal dezelfde connectors hebt enzo?

Ik denk dat als je 2 480 rads plaatst dat je ze beide naar buiten moet laten blazen en de 240 wel kan laten vervallen of daarvan de intake maken. Ook zou ik dan een flow meter plaatsen.

Ik heb voor mijn fans alleen een grof hard filter zitten, dikke filters gaan alleen maar dichtzitten en vragen meer trekvermogen.
 
ik ga er inderdaad ook voor om te vervangen, vooral voor de looks maar sinds ik ben aangehouden een paar weken terug en daarbij 3 bekeuringen en een cursus heb mogen ontvangen zal dat nog even uitgesteld moeten worden. en een flow meter staat dan inderdaad ook op het lijstje samen met een drain port. zelfde geld voor de rad's daar ga ik me weer echt druk over maken op het moment dat ze binnen zijn. heb nu namelijk ook geen idee hoe het eruit ziet als ze in die kast zitten.

over het stoffilter moet ik ook ff nadenken het stoffilter met mesh deel is namelijk een onderdeel van de behuizing, ik denk dat ik de komende tijd heb stoffilter er gewoon uit laat. en op de langere termijn zullen die twee fan's ook ter vervanging komen. jammer want het zijn wel goede fan's
 
mijn loop word veel te warm ...
weet alleen niet waarom ?

heb i7 4770k
3 x hd7970 parralel
1 x 240 rad
1 x 480 rad
2 mcp655 pompjes
geen knikken in de leiding
en geen lucht ..

mijn cpu word 45 graden
En dan komt het rare
mijn 1ste gpu gaat over de 90 graden
de andere full load tegen de 50
geen idee hoe dat kan ...
ik denk zelf dat de temp sensor op de kaart niet lekker is
iemand nog ideeen ??
 
parallel of serie moet niets uitmaken
hooguit 2 graden verschil

maar tussen kaart 1 en kaart 2 zit 40 graden verschil
tussen kaart 2 en 3 maar 1 graad

denk dat de kaart niet lekker geplaatst is als ik zo bekijk
 
ik ga hem eens geheel op de kop houden .. (met gevaar voor eigen leven )
mischien dat de bovenste kaart toch nog wat lucht heeft

ik heb alle 3 kaarten op de zelfde wijze geinstalleerd qua koelpasta .. en de koeler past er maar op 1 manier op
helemaal los halen is weer een 2 daagse klus waar ik niet op zit te wachten
 
Temperatuur wil maar niet omlaag.....

Beste mensen,

Onlangs ben ik overgestapt op waterkoeling, voorlopig wil ik alleen mijn CPU hiermee koelen.
Ik zit echter met het probleem dat deze qua temperatuur absoluut niet doen wat ik wil.

Idle hangt mij CPU rond de 45 graden waar hij naar een 60-70 graden stressed gaat, dit is naar mijn mening veel te hoog.

Ik heb mijn radiator al compleet door laten lopen met gedestileerd water om deze te reinigen dus hier zal het niet aan liggen. wat mij echter wel op valt is dat het koelblok op mijn CPU niet warm word (ik kan nog een stukje kopen aanraken wanneer deze op de CPU gemonteerd zit en het koper voelt gewoon koel aan).

Het lijkt er dus op dat het blok de warmte niet over neemt van mijn CPU. En ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen....

Ik gebruik de volgende componenten;

Pomp; Alphacool D5 - VPP655
Reservoir; EK Water Blocks EK-RES X3 110
Radiator; Black Ice GTS Lite 240
Blok; EK Water Blocks EK-Supremacy copper/plexi
Koelvloeistof; Aqua computer DP ultra
Koelpasta; Arctic Silver 5

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen....

Daan
 
4 dingen als eerst.

1.weet je 100% zeker dat je de beschermfolie van je waterblok hebt gehaald.
2.Heb je niet te veel koel pasta gebruikt (een rijst korrel is genoeg).
3.maakt je blok wel goed contact met je cpu. (kruislinks vast draaien van je mounting schroeven. hand vast is vast genoeg. anders kan je het blok over spanen.
4 minst waarschijnlijke blok vervuild (blok word dan meestal nog steeds warm)

Heb je dit ECHT gecontroleerd en heb je nog steeds het probleem.
Laat je spec's van je pc (ook of je over clocked hebt) even weten.
Liefst met een foto van je setup misschien zien we iets wat je over het hoofd hebt gezien.

Al zijn de temperatuur niet heel schikbarend maar kan verwachten dat ze nog wel een stuk je omlaag zouden kunnen met deze spullen. (ligt er een beetje aan wat je aan het koelen bent ????)
 
Je bent er 1 vergeten Zwelgje:

5 Luchtbel ergens in je loop, dus flow niet goed (vermoed in de rad wand ook al een keer gehad, alles leek goed maar hoge temperaturen toen)


Arwin
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Temperatuur Waterkoeling 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
S Op basis van temperatuur cpu, pomp laten aanslaan Waterkoeling 6
Robert Temperatuur verschil h80i en custom loop voor Ivy bridge Waterkoeling 1
S Temperatuur Radeon HD 7970 Watercooled Waterkoeling 4
C Temperatuur display cijfers knipperen... Problemen & Oplossingen 0
O Temperatuur panel Overige Builds 2
Roedi Hoe water temperatuur verlagen? Overclocking 16
P Temperatuur meten wc koeling. Waterkoeling 2
N Temperatuur loop goed? Waterkoeling 15
Marcel2102 temperatuur sensor delen Electronica 14
F Water/cpu temperatuur Waterkoeling 38
S Water temperatuur sensor / Single - parallel water loop. Waterkoeling 7
D 2-Pin verlengkabel voor moederbord (power knop, temperatuur sensor etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
M Temperatuur CPU, anders in Coretemp dan in BIOS Overige Koeling 20
X Temperatuur en flow gemeten met TMS200 Waterkoeling 9
X Temperatuur sensor calibreren Waterkoeling 7
X (te) lage temperatuur Waterkoeling 38
R IOH temperatuur MSI x58 pro Waterkoeling 6
nootje NB/SB temperatuur Overclocking 14
Craven temperatuur meter? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P temperatuur Waterkoeling 9
R Temperatuur Lucht meten. Overige Koeling 2
X Temperatuur CPU Waterkoeling 6
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
M Water temperatuur Waterkoeling 7
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Craven temps te hoog? Overige Koeling 57
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan