• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig?

NullBy7e

New member
Beste forum leden,

Tot nu toe heb ik alleen maar ervaring met AIO sets (heb er nu een van be quiet! voor mijn CPU) en heb zojuist een waterkoeling set gekocht van Thermaltake: Pacific RL240 D5 Hard Tube Kit.

Ik ben echt doodsbang voor leaks of dat ik iets verkeerd doe waardoor alles de mist in loopt...
Mijn videokaart is een 1080ti poseidon welke een hybride is dus ik wil hem gaan waterkoelen met een custom loop.

Volgens Thermaltake is het belangrijk om de loop te spoelen met distilled water dus ik heb gelijk een drain besteld maar ik weet niet hoe ik dat moet gebruiken:
https://www.highflow.nl/watercooling/aansluitingen/slang-verbinders/kranen-afttappunten/thermaltake-pacific-drain-valve-black.html

ik heb ook geen tube stukken en ik denk wel dat ik zoiets nodig heb, 2 tubes gaan vanaf de achterkant van de kast naar de zijkant en dan gekromt naar de videokaart.

Vragen:

1) Hoe gebruik ik precies de drain valve?
2) Is het nodig om de loop door te spoelen alvorens het eerste gebruik?
3) Is het erg als de tubes wat gebogen zijn?

Lijst van componenten:

Behuizing: Phanteks Innovative Computer Hardware Design
Drain stuk: https://www.highflow.nl/watercoolin...en/thermaltake-pacific-drain-valve-black.html
GPU: https://tweakers.net/pricewatch/752979/asus-rog-poseidon-gtx-1080-ti-platinum-edition-11g.html
Waterkoeling set: https://tweakers.net/pricewatch/458199/thermaltake-pacific-rl240-water-cooling-kit.html
CPU set: https://tweakers.net/pricewatch/589491/be-quiet!-silent-loop-280mm/specificaties/
 
Hey Null.

Om te beginnen, gooi aub die rode TT vloeistof niet in je loop. Vooral rood gaat heel veel klonteren en de vloeistof van TT schijnt echt niet goed te zijn.

Tot zo ver even een waarschuwing, in het set wat je hebt aangeschaft zit in principe alles wat je nodig hebt. Je hebt de buizen, de pomp, cpu koelblok, gpu koelblok en een radiator met fans. Je zou volgens mij zelfs je AIO radiator opnieuw kunnen gebruiken maar daar heb ik geen ervaring mee dus pin me daar niet op vast.

De drainvalve is een onnodig dure aankoop geweest, je hebt deze niet nodig voor het doorspoelen van je loop, gewoon boven de afvoer een paar keer goed wat gedistilleerd of gedemineraliseerd water.

Wat betreft het gebogen tubes, dat is wel vervelend, daarin zie je weer de kwaliteit van TT. Je wilt een punt a met een punt b verbinden, dit word lastig als je huis niet recht is. Ik stel voor dat je wat buizen van EK besteld, hier ben ik ook mee begonnen, goede kwaliteit en als je ze gaat buigen dan zijn dit makkelijke buizen.

Wat betreft leaks, dit is minder eng dan je denkt. Als je buiten je kast even oefent met het verbinden van de fitting met de buis dan weet je ongeveer wat je moet doen om een stevige verbinding te maken. Daarnaast, als je gaat zagen schuur netjes even de randjes glad of gebruik één debur tool om dit te doen. Dit voorkomt dat je je O ring in je fitting lek snijd. Mocht je na alles toch een lek hebben is dit vaak een kwestie van even je fitting aandraaien. Een lek laat zich vaak gewoon zien als een langzaam druppelend fitting, dus wees niet bang dat alles alle kanten op gaat spuiten.
Je kan je pc beschermen door alleen eerst de pomp te starten door je 20 pin connector aan te sluiten met een koppelstukje die er voor gemaakt is of een paperclip in de juiste prins te steken
 
Bedankt voor je bericht.

Ik was teleurgesteld toen ik het pakketje open maakte, de buizen zijn namelijk hardtube terwijl dat niet was vermeld en het zag er flexibel uit op een YouTube filmpje...

Nu moet ik eerst wachten tot HighFlow een bending kit in-stock heeft voor mijn 16mm tubes en dan kan ik verder. Of kan ik beter flexibele tubes bestellen van EK?

Ik heb een duur moederbord namelijk, als ik alleen het koppelstuk gebruik op de 20-pin is het dan *safe* tegen kortsluiting door lekkende vloeistof?
 
Dat het hard tubes waren had je een beetje kunnen verwachten gezien de naam van het product. Qua tubes is het wat je zelf wilt, persoonlijk vind ik hard tubes mooier.

De truc met de 24* pins connector doe je door alleen de pomp aan te sluiten op de PSU. Vervolgens steek je een paperclip in een GND pin (bv 15) en de andere kant gaat in de PS_ON pin (16). Hiermee zal de voeding aangaan en zal alleen de pomp stroom krijgen. Mocht er dan iets op het moederbord lekken dan zal er geen kortsluiting ontstaan. Wel moet je dat dan heel goed droog maken voor je je moederbord weer aansluit.
 
Dat het hard tubes waren had je een beetje kunnen verwachten gezien de naam van het product. Qua tubes is het wat je zelf wilt, persoonlijk vind ik hard tubes mooier.

De truc met de 24* pins connector doe je door alleen de pomp aan te sluiten op de PSU. Vervolgens steek je een paperclip in een GND pin (bv 15) en de andere kant gaat in de PS_ON pin (16). Hiermee zal de voeding aangaan en zal alleen de pomp stroom krijgen. Mocht er dan iets op het moederbord lekken dan zal er geen kortsluiting ontstaan. Wel moet je dat dan heel goed droog maken voor je je moederbord weer aansluit.

Dit is de set die ik heb: Thermaltake - Global - Pacific RL240 Water Cooling Kit - CL-W063-CA00BL-A
Ik zie daar toch echt flexibele slangen? :S

Edit: ik heb dus idd de hard tbe variatie...

Ik vind het maar een klus om hardtubes te buigen dus koop deze slangen: https://www.highflow.nl/watercoolin...feser-tube-uv-highflow-1-2-id-3-4-od-red.html

En dan een vloeistof want die van TT wordt afgeraden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
H Eerste Waterkoeling Set, Advies Waterkoeling Setup 20
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
R EErste waterkoeling bouwen Waterkoeling 16
C eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
J Eerste Waterkoeling Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 27
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
O eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 14
B Eerste keer waterkoeling 800euro i5 3570K+ GTX670 Advies Waterkoeling Setup 6
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
T Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 17
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
D Eerste stappen met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
E Eerste Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 15
L Eerste Waterkoeling €500 / €200 Advies Waterkoeling Setup 44
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
focus08 Eerste OC met waterkoeling Overclocking 5
Tomas Eerste keer waterkoeling Waterkoeling 12
W eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 42
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan