• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eerste waterkoeling PC

HyperDevil

New member
Goedeavond,

Ik zou graag mijn CPU en GPU willen koelen met water, dit tegen het geluid en om de componenten langer mee te laten gaan.
Het gaat om een AMD Ryzen 3700x (65watt) (wordt uiteindelijk een 3950x, 110 watt) en een Gigabyte 2080 TI OC Gaming 11GB (GV-N208TGAMING OC-11GC ).
Ik heb al redelijk veel gelezen en 4 a 5 youtube video's bekenen, maar ik zou graag daarbij ook advies van een kenner willen krijgen.

Lijstje van componenten zover:
Alphacool Eisblock GPX-N LED - 11682
Alphacool Nexxxos ST30 Full copper 360 - 30mm dikte - 14158
Alphacool Iceblock XPX Aurora - 12946
3m soft tubing 10/13
8 a 10 fittings ( 2 stuk korte voor de GPU block )
Kniptang
Vulflesje

Huidige case is een Corsair Obsidian 500D SE RGB met een Gigabyte Aorus Elite X570 moederbord.

Wat ik nog niet zeker weet is welke pomp/reservoir combo het beste zou passen en welke vloeistof ik zou moeten kiezen.
De kleur van de uiteindelijk vloeistof zou ik "acid" green willen hebben.

Bij voorbaat dank

Freddy

Administrator
Forumleiding
Je hebt zo al een goede selectie gemaakt.
Bij de keuze van fittingen even op letten dat je de juiste maat voor jouw slang neemt.
In geval van 10/13 slang, kan je hier de juiste fittingen vinden:

Qua pomp/reservoir combo is er heel veel keuze, op het moment zijn die van EKWB het meest populair, die kan je hier terug vinden:
Welke je neemt kan je baseren op wat je mooi vindt en wat past in jouw budget.
Met een DDC of D5 pomp combinatie zit je sowieso goed.

Acid Green koelvloeistof: https://www.highflow.nl/watercooling/koelvloeistof/kant-en-klaar/ek-cryofuel-premix-1000ml.html

HyperDevil

New member
@Freddy Dankjewel voor het advies!

Voor de GPU block staat er deze notitie: ATTENTION: The cooler is only compatible with connections with a maximum thread length of 5 mm.
Welke fitting is dan de goede?

Ik neem aan dat dit een goede keuze is voor de pomp?

Freddy

Administrator
Forumleiding
Tegenwoordig hebben de fittingen allemaal max 5mm aan schroefdraad lengte :)
Alleen de oudere fittingen hebben nog langere schroefdraad.
Als je een keuze hebt gemaakt qua fitting, kan je die hier even laten weten, dan kan ik daarvan de schroefdraad lengte voor de zekerheid checken.

Jouw link is naar een reservoir voor een D5 pomp, daar zit de pomp er dus nog niet bij, dit product is voor mensen die al een D5 pomp hebben.

Dit is de versie met pomp:

Bovenaan