• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd.

BuzzNL

New member
Ik ben nu al een tijdje bezig om me te verdiepen in waterkoeling en ga binnenkort (voor de eerste keer) mijn computer ombouwen naar waterkoeling. Een week geleden heb ik de onderdelen die ik wilde bestellen ook al op het forum gezet maar die post staat in het 'waterkoeling' forum en niet in deze subgroep dus heb nog geen reacties.
Dat is op zich ook niet zo erg want ik heb me de afgelopen week nog meer verdiept in wat er te koop is en verschillende reviews gelezen en mijn set al weer behoorlijk aangepast.
Ik denk dat ik nu wel de ultieme componenten bij elkaar heb gezocht maar als beginner kun je dat natuurlijk nooit zeker weten. Elk advies, op- of aanmerking die ik van jullie krijg is een grote hulp voor mij.
Op dit moment denk ik er over om deze onderdelen te bestellen:

Winkelwagens :: Winkelwagen1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Nog even wat achtergrond informatie: Ik gebruik mijn computer niet om te gamen, koelen van de GPU is dus niet nodig. Alles wordt ingebouwd in een NZXT Switch 810 behuizing met Corsair 750TX voeding. Mijn moederbord is een Asus Rampage III extreme met een intel i7 980X processor. Ik wil de processor zo ver mogelijk overklokken zolang mijn systeem niet te luidruchtig wordt.

De 6 Yate Loon fans wil ik op de radiator gebruiken in push-pull configuratie en via de Aquaero computer op middelmatig toerental laten draaien. Alleen als alles echt te warm wordt mogen ze even wat extra herrie maken.

Het enige wat ik eigenlijk nog wil bereiken, maar wat volgens mij onmogelijk is, is om het toerental van de pomp te regelen via de Aquaero computer. Als ik een Koolance PMP-450 zou nemen dan zou dit wel mogelijk zijn maar de prestaties van de PMP-450S met 24V sturing zijn zoveel beter dat ik toch liever de zwaardere pomp neem.

Als jullie nog iets zien wat ik vergeten ben of wat ik anders moet doen dan hoor ik het graag.
 
Hoi Freddy,

Dank je voor je feedback.
Ik zal de spuitfles inderdaad aan mijn winkelwagen toevoegen, dan heb ik de trechter niet meer nodig lijkt me.
De slangen knijper voor 20 Euro lijkt me een beetje overdreven als ik een aantal goede messen in de keuken heb :)
PSU bridging kan met een paperclip en Arctic MX4 is niet nodig aangezien ik voor de indigo Xtreme ga.
UV lampen hoeft voor mij niet maar sleving kan ik inderdaad nog overwegen om het er netjes uit te laten zien.

Wat denk jij van de Mayhems Pastel Ice White? Ik vind de matte kleur heel mooi maar zal het mijn systeem sneller verstoppen of minder koeling geven? Er staat ook niet bij hoeveel er in 1 fles zit dus ik heb geen idee hoeveel stuks ik moet bestellen.
 
Ik zou echter bij verlichting niet kiezen voor CCFL. Er zijn betere en stabielere ledstrips voor te vinden:

UV/Kleur leds

De slangknipper oogt prijzig, maar is absoluut een aanrader. Met messen krijg je snel een wat gekarteld resultaat. Zeker aangezien de gekozen fittingen een open design hebben, zou ik het gebruik van (keuken)messen afraden.
 
Ik gebruik altijd een super scherp keuken mes om mijn slangen te snijden.. In één keer er doorheen en super recht..
Wel een groot mes gebruiken, daat gaat het makelijkst
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
R Mijn eerste loop Advies Waterkoeling Setup 5
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
R Mijn eerste WC setup Waterkoeling 3
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
E paar vraagjes voor mijn eerste set Advies Waterkoeling Setup 14
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
mechano mijn eerste zelfbouw project Gallery & Build Logs 54
martii Schema voor mijn eerste wc project Waterkoeling 2
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
sir serial Mijn eerste bestelling bij Highflow. HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Mijn eerste WC setje. Waterkoeling 14
E mijn eerste WC-setup...in welke case past het allemaaal ? Waterkoeling 20
M Mijn eerste Liquid Cooling System Waterkoeling 8
Alfist-GTV6 Mijn eerste bestelling, de beoordeling tot nu toe. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
S Mijn eerste WC (CPU only) Core I7 965 Waterkoeling 29
R Latreau - Roel van den Berg - Mijn Eerste Watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 12
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan