• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling.

Gido Adriolo

New member
Hey!,


Ik ben een groentje in custom waterkoeling dus ik zou graag wat hulp willen hebben.

Mijn budget: Zo goedkoop mogelijk. Graag wil ik wel weten wat duurder kan en waarom dat beter/slechter is zodat ik kan kiezen of ik dat wil.

Mijn hardware:

MB: ASUS M5A97 R2.0
Processor: AMD FX 8350
Grafisch: 1x MSI N450GTS (deze:http://www.xgcdb.com/pub/gc/msi_34106602-msi-n450gts.jpg)
Voeding: MS-Tech 950W ATX PSU
Ram: Team Dark 1600 (4x2 GB @ 1600Mhz)

Case: XPREDATOR White (deze: http://www.creativecomputing.net/images/acoolcsxpredatorwhite-09.jpg)
Case extra: Alle mogelijke Case-Fans zitten erin + Stock (totaal 2 stock en 6 optional zie foto)


Waarom wil ik waterkoeling?: Ik hou ervan om het uiterste uit mijn hardware te krijgen en dit kan alleen als deze goed gekoeld word. Ook ben ik een grafisch ontwerpen en render ik hier en daar wel eens grote bestanden. Vaak merk ik dat mijn processor met langdurig renderen wel 65 Graden max word! Ik heb dus wel een goede waterkoeler nodig om dit lekker koel te houden.

Ik wil waterkoeling voor mijn CPU en mijn GPU met 1 radiator.

Waar wil ik mijn waterkoeling?: Ik wil hem (zie case foto) waar nu momenteel de witte Top Air Intake 23CM zit (boven dus) alle gaten voor de slangen zitten al voorgeboord in de case dus dit moet vast geen probleem zijn. hij is ook lekker ruim!.

Vragen: Graag wil ik wat meer info voor als ik bijvoorbeeld een nieuwe grafische kaart ga kopen. Moet ik dan een nieuw waterblok kopen, of moet ik me aan een bepaald merk houden etc.

Als jullie nog meer info willen kunnen jullie het gewoon vragen.

Alvast bedankt voor alle hulp :D!!
 
Om de "baas" maar even te quoten:

Freddy zei:
Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
[url]http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/[/URL]



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
die GPU waterkoelen lijkt me echt zonde van het geld, of het nu een core only blokje is of een fullcover blokje, is het niet beter om te starten met een Swiftecht 320 setje? die je later heel simpel met een GPU blokje en vloeistof en een nieuw stukkie slang makkelijk kan uitbreiden?

2x120mm rad 140 euro
Swiftech H220 all-in-one CPU cooler

3x120mm rad 170 euro
Swiftech H320 CPU Liquid Cooling Kit

PS, als je echt naar custom waterkoeling gaat kijken heb je nooit genoeg aan 200 euro :) dus deze setjes die zeer toekomst voorbereid zijn, moet je zeker niet afschrijven, dit is geen corsair of NZXT all in one setje, deze switftech set kan je geheel uitelkaar halen en in elkaar zeten met andere onderdelen naar keuze (op cpu blokje/pomp combinatie na haha!)

PS, ik ga uit van je budget, en dat is zo laag mogelijk, en aan je hardware te zien is het toch niet je van het :) Daarbij wel leuk dat je het wilt gebruiken en wilt ontdekken/mee leren spelen ;)
 
Ik sluit me aan bij k.3nny, die gpu waterkoelen is zonde. Zelfs een universieel blokje is eigenlijk nog zonde, full cover ga je wss zelfs niet vinden. Ik zou de H220 nemen als je zeker wilt zijn dat het past, de H320 zal je wat voor moeten modden als ik het zo zie. Met wat je overhoud door de besparing heb je overigens al een start voor een betere GPU ;)

Ook toch even snel een waarschuwinkje droppen, hoewel velen die niet graag horen, maar wat je redenen betreffen om waterkoeling te overwegen, je kan je CPU perfect binnen de perken met een goede airkoeler mits een goede airflow. Extra fans betekend bijvoorbeeld niet automatisch een betere flow. Als je reden om te gaan water koelen puur/voornamelijk de temperatuur is dan raad ik je aan je huidige setup eerst nog eens goed te overzien/aan te passen of om airkoel advies te vragen. Natuurlijk begrijp ik dat je ergens wel eens met waterkoeling aan de slag wilt gaan, maar zo op het eerste zicht denk ik dat je de investering wel elders kan gebruiken...
 
Ik zal gaan sparen voor een betere GPU, maar toch wil ik graag voor een custom waterkoeling gaan omdat het er 1. stoer uitziet en 2. makkelijker uit te breiden is in de toekomst zonder dat ik alles alsnog moet kopen.

Ik ben nu bezig met een winkelmandje in elkaar aan het zetten en graag wil ik horen wat jullie ervan vinden

Dit is mn mandje: Winkelwagens :: Mijn Set - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Let dus niet op mn GPU configuratie. Misschien koop ik er 1 en koop ik meteen een nieuwe GPU.
*Past die CPU block wel op mijn FX8350 ?

Maar graag reactie wat jullie ervan vinden:D
 
ik mis nog een pomp ?:D

suggestie:

Alphacool VPP655 - G1/4 IG incl. Top - 13123

en fittingen? en slang? welke maten in gedachte?

als ik zo alles even doorneem wat je post, heb je er nog totaal geen inzicht in wat je aan het doen ben, Lees dit eens door : http://forum.highflow.nl/f40/ehbw-eerste-hulp-bij-waterkoeling-13767/

maak daarna zelf een winkel wagentje met eigen gekozen producten en vooral waarom?
KLIK: http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/

lees vooral dit topic ook eens door, http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan