• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eerste waterkoeling

onetec

New member
hallo highflow mensen.
ik ben toch overuit dat ik zelf een waterkoeling systeempje wil bouwen, dit is voor mij voor het eerste keer ik weet langzamer hand wel hoe het allemaal moet.
ik heb op het moment een H100, maar ik zat zelf te twijfelen om die te gaan modden maar aan de ene kant kan ik beter EK setje nemen het is echt alleen puur voor de cpu en niet cpu & gpu.

dus wat ik eigenlijk wil is alles 1 voor 1 bestellen ivm het financiele kant, heb op het moment ook andere dingen aan mn hoofd om te "betalen" maar ik wil gewoon 1 voor 1 kopen.

maar wat heb ik precies allemaal nodig hiervoor ??
en wat is een goeie kwaliteit koelblok voor cpu, welke fittingen welke slangen etc.
en vloeistof is altijd wel zelf uit te zoeken :)

mvg.
benjamin
 
Er staat ergens een vrij gedetailleerd lijstje. Maar mijn stappenplan zou zijn:
- wat wil je koelen (CPU en gpu is gebruikelijk)
- hoe is de indeling in de kast (wat voor radiatoren kun je kwijt, hoe meer oppervlak hoe beter)
- welke kleurstelling wil je

-Dan is het, afhankelijk van het budget, kiezen van een CPU blok en gpu blok die geschikt is voor jouw spullen. Alle highflowspullen zijn goed op dat vlak.
- maat slangen kiezen (dikte), is ook een smaakkeuze vooral
- fittingen (of slangklemmen)
- pomp met top en reservoir. In pompen zot bij mijn weten nogal verschil, ik ga zelf het liefst voor overkill :p

Je moet ook opletten met radiator: ga je voor dik, extreem koelend maar dan met snellere fans of dun en stil. Daar moet je de fameuze op afstemmen.
Vergeet de slangknipper niet.

Een voor een bestellen is wel meer verzendkosten
 
zoals het er al staat ik ga alleen voor CPU.
maar ik heb op het moment een Corsair 600T, en wil eigenlijks zo weinig mogelijk doen om de case zelf te modden.
ookal krijg je iets unieks ik vindt dit mooi, maar mijn vraag is wat kan ik het beste doen (sorry voor het onduidelijkheid)
is het waard om de H100 te modden of kan ik beter zelf alles deel voor deel kopen?? zoja wat heb ik allemaal nodig, ik wil dus niet GPU water gekoeld hebben omdat het lelijk is na mijn mening.

dus het komt er op neer, als het niet waard is om de H100 te modden, en gewoon voor ek stuff te gaan.
wat heb ik allemaal nodig en welke zijn het beste er voor ?

en ik wil het eigenlijks zo stil mogelijk hebben :)

mvg.
benjamin

Added after 17 minutes:

ik zal dit weekend ff foto's maken hoe het zit met de mobo & de boven kant, want ik kan nu niet radiater on de kast en daaronder fans want dan komt die tegen de heatinks van me bridge, (zo welke bridge het is weet ik niet), maar ik laat wel even zien in t weekend wat ik bedoel !!
 
Laatst bewerkt:
Dit al even doorgenomen:

http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/

Mijn vragen: Wat voor cpu heb je precies, wat is je budget.

Verder, als je al een H100 hebt en deze geeft al de gewenste stilte / temperaturen.. dan is die modden ook wel een leuke uitdaging. Wel moet je er voor zorgen dat je een vloeistof erin doet die gelijk of vrijwel gelijk is aan de standaard vloeistof. Ik heb zelf mogen ervaren dat de Thermochill EC6 in ieder geval vrij gelijk is aan de standaard vloeistof van de H50, lijkt mij dat Corsair dezelfde in de H100 heeft zitten.
 
mijn excuses hier voor wicked.
maar ik heb een 1100T 6x AMD
en budget ja, wat ik al zei is dat ik niet alles in 1 klap ga kopen, want ik ben ondertussen wat geld aan het opzij leggen voor autorijbewijs + een een festival, dus dat is het reden dat ik het liefst niet in 1x klap wil gaan kopen.
en wat voor reservoir raad je aan ? ik zet zelf te denken aan een tube 1 zodat ik die aan de buitekant van me kast kan zetten (aan achterkant van de kast) maar goed ik hoor wel wat ik het beste kan doen :)

dit is qua ruimte wat ik op het moment heb.

http://i474.photobucket.com/albums/rr109/onetecc/IMG_3796.jpg

http://i474.photobucket.com/albums/rr109/onetecc/IMG_3795.jpg

desnoods een bay reservoir doe ik gewoon de dvd & bluray speler naar beneden
hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven
al met al ik heb nog alles nodig met een custom waterkoeling :)
 
wat is je doel met waterkoeling? ik vind het altijd nogal weird om een gpu (herrie en meeste warmte) NIET te koelen en een cpu wel. Als het enkel om de looks gaat kun je de pc goedkoper pimpen :) of wil je overclocken?
 
ik heb nu al een tijdje de h100, en ik ben al een tijdje nieuwschierig naar een custom waterkoeling dan een afgeslote systeempje.
en wil dit eens gaan proberen, en mijn videokaart is niet echt het probleem die herrie maakt :) ik heb nu de GTX 680 :) die hoor je amper althans bij mij dan :p
 
naja er zit niet echt een doel aan, maar ik wil eens verder groeie in de computers, en ik wil eens een grotere stap nemen en ik wil dit gaan doen.
ik weet voor de rest hoe het allemaal moet, zoiezo eerst altijd testen voordat het de computer in gaat etc. :) dus tot zo ver, en ja youtube is er ook altijd

rediator, ik heb op het moment een 240 radiator aan de binnenkant van t kast. maar ik zat zelf te denken om mn kast beetje de modden, en dan de radiator monteren met wat langere schroeven zodat de rad boven op de kast kan, want ik zit met t moederbord 1 van de bridges zit in de weg, mobo: Crosshair Formula IV,,,,,, maar ik wou in de toekomst nog altijd een grotere kast dus ik wacht zoiezo met het inbouwen maar wat mijn bedoeling is dat ik alles al binnen heb en dat ik alleen zit te wachten op het nieuwe kast, alleen ik kom er niet echt uit welke kast het precies word want ik ben weer specifiek want ik wil graag een window erin (weet niet of 1 van jullie hierbij ook even kan helpen?)

maar welke word er aangeraden welke bay res, welke rad, welke cpu blok, en fittingen etc.
hoop dat je hier iets in de topic kan plaatse welke spullen goed zijn ?

sorry voor mn slechte nederlands btw, ik ben vroeger doof geweest en mijn nederlands is echt slecht, dus astjeblieft let daar niet op :(
——————————————————————————————————————————————————————————



ik zet zelf aan dit te denken

[Cpu Block]
CPU block 1 of CPU block 2

[Res]
Bay of Tube

[Rad]
Radiator

zoals fittingen & slangen zou ik totaal niet echt weten wat hierbij echt goed is (en als dit allemaal bij elkaar past weet ik niet, ik neem aan van wel)

of in 1 klap een setje
Set 1
 
Laatst bewerkt:
De keuzes die je aan ons voorstelt, zijn keuzes voornamelijk gebaseerd op jouw eigen smaak :)

Dus kies gewoon hetgeen wat je mooi vindt en wat past in jouw behuizing/budget.

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/
 
ik zat hier aan te denken: Winkelwagen

en verder kom ik niet echt uit qua fittingen & slangen. (dat was ook eigenlijks het vraag, wat raden jullie aan met het waterkoeling systeem wat ik heb)
het sleeve werk durf ik zelf niet echt aan, daar wil ik me eerst verder in gaan verdiepen.
heb je hier genoeg aan ? aan mijn winkel waggol ?:)

mvg.
benjamin

ik zit zelf nog een beetje te kijken wat ik beter kan doen, een tube res. achter buiten me kast, of zo'n 5,25 bay res.
 
Met een bayreservoir/pomp combinatie heb je geen reservoir meer nodig. Het kan wel, maar dan heb je deze alleen voor het mooi zijn. :)

Als je dat mooie van een reservoir liever wel hebt, kan je beter een pompje apart nemen. Goeie stille pompjes zijn bijvoorbeeld:

Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"
Deze kan je op vijf verschillende draaisnelheden laten draaien. Op de lagere standen is het een zeer stille en betrouwbare pomp.
Op de standaard slangaansluitingen van deze pomp kan alleen slang op geplaatst worden met een 13mm binnen diameter (1/2" ID).
Dit is de dikste slang verkrijgbaar voor waterkoeling. (met een 19mm buitendiameter (3/4" OD)
Als je liever dunnere slang wilt in combinatie met deze pomp, kan je de standaardslangaansluitingen van de pomp vervangen door een dekseltje (topje) met een schroefdraad daarin. In die schroefdraad kan je elke gewenste aansluiting draaien. Dat betekend dus dat je dan voor een dunnere slangmaat kan kiezen.

Zie voor die deksels/topjes:
Tops for D5 (MCP655, PMP-450) pumps


Een andere zeer stille en betrouwbare pomp is de Swiftech MCP35X

Standaard zit hier al een van zeer goede kwaliteit deksel op met schroefdraad waar je elke gewenste fitting in kan draaien. De draaisnelheid van deze pomp kan je via het moederboord regelen. Het is een PWM aangestuurde pomp. Op de lagere toeren is ook dit een zeer stille en betrouwbare pomp.


Om de pomp nog stiller te maken kan je er een Shoggy Sandwich Pomp Bevestiging - Original aan monteren.

 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
R EErste waterkoeling bouwen Waterkoeling 16
C eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
J Eerste Waterkoeling Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 27
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
B Eerste keer waterkoeling 800euro i5 3570K+ GTX670 Advies Waterkoeling Setup 6
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
T Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 17
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
D Eerste stappen met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
H Eerste Waterkoeling Set, Advies Waterkoeling Setup 20
E Eerste Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 15
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
L Eerste Waterkoeling €500 / €200 Advies Waterkoeling Setup 44
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
focus08 Eerste OC met waterkoeling Overclocking 5
Tomas Eerste keer waterkoeling Waterkoeling 12
W eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 42
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan