• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Eerste Waterkoeling Corsair 800D

jorn

New member
Hallo,

Ik ben momenteel aan het overwegen om mijn systeem volledig te laten water koelen.
Sinds ik nog nooit een waterkoeling kit heb samengesteld noch zelf gebouwd heb, vroeg ik me af ik het beter zelf doe of het HighFlow laten doen?

Dit is mijn systeem, ik zou graag de cpu het werkgeheugen en de gpu’s latern waterkoelen.

Moederbord: Asus Rampage 4 Extreme met Core i7 3930K @ 4.2 Ghz met Corsair H100.
G.skill 2133 mhz Ripjawsz Quad-Kit 16Gb.
3x Evga Titan Superclocked.
Silverstone 1500 W Powersupply.
Dit alles in zit in de Corsair 800 D case.
En het budget zit rond de 900€ of meer. Heb al even rondgekeken op de website en weet dat de waterblocks en fittings kunnen oplopen.
Alvast bedankt.
 
Heb je je systeem (wat een beest btw) zelf gebouwd?

indien ja dan denk ik haast wel dat wc inbouwen je ook lukt (blokken zitten ook uitlegpapiertjes bij )
Indien nee is het misschien wel een betere keus om het via HighFlow te laten doen of door iemand met verstand ervan bij jou in de buurt.
 
Trouwens u systeem mag er ook ZEKER wezen coloursheme en case ;-)

Voorlopig lijstje:

Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top Version
Aantal:1

EK-FC Titan - Plexi Nickel
Aantal: 3

Magicool Compact Low Noise 12 Volt 700 l/h Pump/Reservoir Combo MC-PUMP700
Aantal: 1

Bitspower Galaxy Freezer DIMM6 RAM Liquid Cooling Block - Clear
Aantal: 2

XSPC RX360 Black
Aantal: 1

Feser One Cooling Fluid - UV ORANGE
Aantal: 2

Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 30cm TWIN set
Aantal: 2
Ah en ik heb nu op dit moment 6x120 mm Cougar vortex fans die ik zou willen gebruiken ;-)

Nu heb ik alleen wat hulp nodig met fittings en diameter van de slangen. Een dikkere slang zorgt allicht voor een betere doorstroming van je koelvloeistof maar zorgt deze dan ook voor veel betere temps voor je hardware ? En welke diameter raden jullie aan ?
En is de pomp + reservior een goed idee of beter apart een pomp en een reservoir kopen.
En is deze pomp sterk genoeg?
En kan dit systeem in één loop gedaan worden of raden jullie iets anders aan ?
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
als je alles wil water koelen moet je denk ik wel een paar aanpassingen doen aan de kast
per onderdeel wat je koelt heb je 1x 120 rad nodig
de mogelijk heden zijn
optie 1) 360 rad boven in en een 240 of 360 rad aan de achterkant hangen
optie 2) 360 rad boven in en een 240 rad onder in de kast moet je wel ff een gat maken
optie 3) 480 rad boven in en een 240 onder in ook hier bij moet de kast aan gepast worden
 
Ow ja ik ben niet echt een modder, en heb niet echt veel werk materiaal om er eventjes een gat bij te maken onder in de kast. Ah en is die pomp een beetje goed of zou je voor een pomp + reservior gaan.
dus dit zijn mijn oplossingen: 1. ik laat de geheugenkoeling en opteer voor luchtkoeling daarvoor.
2. Ik betaal 295 € en investeer ineens in de corsair 900d want de corsair 800d blijkt toch niet de "grote kast" te zijn eens je die waterkoeling erin wilt plaatsen.
 
Over de pomp kan ik je niet adviseren..ik gebruik zelf een 450s en raad de meesten de 650 aan..dus losse pomp met tube res.

D800 kan je echt een flinke wc in bouwen (echt wel ruimte genoeg) en wanneer de d900 komt is volgens mij niet eens bekend?

dit heb ik voor een kennis gemaakt in een 650 (die is een stuk kleiner dan de D800)
linkje: http://forum.highflow.nl/f34/project-feelthebeat-13167/

PF612.png


Hier zit een 200mm rad in de front en een 240 slim in de top.

Voor jou machine lijkt het mij beter om in 2 loops of met 2 pompen te werken maar hier heb ik zelf geen ervaring mee dus misschien kan iemand anders hier raad over geven.

Verder zou ik eens zoeken op jou kast hier in het forum want er staan veel buildlogs waar je zelf dan de betere punten uit kan halen en kan gebruiken in jou case.

en noem me geen U , ik voel me al zo oud :p
 
Very nice ;-)
Ja ik zal eens rondkijken maar 3-way sli en geheugen en cpu is precies wel wat teveel van het goeie voor allemaal in de 800d in te werken maar ik ga zeker eens rondneuzen.
Enorm bedankt voor de hulp al en de pic :p
 
enige verschil is 2 videokaarten en 1 geheugen (trouwens geheugen blok wat je koos is volgens mij voor 6 geheugenbankjes dus een redelijk breed blok, jij moet voor 4 hebben en dan 2x)
 
Man diene build is echt nice ;-)
Backplate is dat puur esthetisch of heeft een echt nut?
Echt echt proper ik hoop dat het er uiteindelijk 1/4 zo nice bij mij gaat uitzien.
Bedankt al voor tips ;-)
 
@NAVYVIPERMan ook al bedankt ik had al een mailtje gestuurd naar hwi maar die zeiden dat ik maar op het forum moest rondneuzen.
Ik kan u zeggen als je voor de eerste keer aan lcs begint dat het wat overweldigend is.
Heb je buildlog ook al gevonden, zeer indrukwekkende casemod trouwens. En is de case eigenlijk gemakkelijk te demonteren want anders ga ik toch proberen om ze te modden. Sinds de 900d waarschijnlijk pas eind dit jaar gaat uitkomen.
 
Al bedankt voor de respons.
Ik had al een mailtje naar hwi gestuurt maar die zeiden dat ik het forum maar eens moest bezoeken.
Ik kan je zeggen als je voor de eerste keer aan een waterkoeling gaat beginnen is dat wel een beetje overweldigend.
Nu ik heb al gemaild en de corsair 900d zou pas tegen het einde van het jaar beschikbaar zijn.
Dus ik denk dat ik de case dan toch maar ga modden.
Is de case gemakkelijk te demonteren?
Nog eens bedankt.
 
ben zelf nog niet klaar met me case mod
maar ik vond het gemakkelijk om de 800d helemaal te demonteren
maar dat heb ik allen gedaan omdat ik hem wit wou hebben

hier een video hoe ze een 240 rad onder in de kast plaatsen

deel 2

staat genoeg uitleg op youtube hoe je iets moet doen als je er niet uit komt
 
Boven zonder aanpassingen 3x120mm
Maar is dit genoeg ?
Vanonder zit een 140mm en achteraan ook 140mm.
En dan moet ik nog ergens plaats vinden voor een tweede rad en twee reservoirs en twee pompen.
Het gaat volgens mij toch krap worden. En vanvoor kan ik daar niks inbouwen ?
Ik zeg het modden is iets waar ik al helemaal geen verstand van heb.
 
misschien is er iemand hier op het forum die bij jou in de buurt woont
die het tegen een vergoeding voor je kan doen

en je kan ook altijd een rad achter je kast hangen
hier zijn speciale bracket 's voor
 
Ik heb ergens (weet helaas niet meer waar) gezien dat je een 240 rad op zijn kant helemaal onderin kan plaatsen zonder mod. (dan kan je nogsteeds geen harde schijven gebruiken). Helaas weet ik niet waar ik dit heb gezien, maar dit was op mijn oude computer en die is geherinstaleerd. Dacht dat het een xmpc rad was.

Ikzelf zit te denken om een pomp in zo'n 5,25 drivebayresevoir te stoppen. Ikzelf ben ook geen modder dus leek mij zelf wel handig.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
R EErste waterkoeling bouwen Waterkoeling 16
C eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
O eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 14
B Eerste keer waterkoeling 800euro i5 3570K+ GTX670 Advies Waterkoeling Setup 6
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
T Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 17
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
D Eerste stappen met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
H Eerste Waterkoeling Set, Advies Waterkoeling Setup 20
E Eerste Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 15
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
L Eerste Waterkoeling €500 / €200 Advies Waterkoeling Setup 44
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
focus08 Eerste OC met waterkoeling Overclocking 5
Tomas Eerste keer waterkoeling Waterkoeling 12
W eerste waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 42
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan