• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem

BuzzNL

New member
Ik ben van plan om mijn eerste waterkoeling systeem te bouwen maar ben bang dat als ik op de website losse onderdelen ga bestellen, dat het niet past, ik dingen vergeet of dat ik verkeerde dingen bestel dus zou graag jullie advies willen hebben over wat te bestellen.

Ik draai nu op een socket 1366 systeem met een overklokte Intel 980X processor maar wil over een aantal maanden overstappen naar een socket 2011 dus het zou fijn zijn als het waterblok daar ook op past. Hier zijn de onderdelen die ik denk te moeten kopen:

- Behuizing: NZXT Switch 810 (vanwege de mogelijkheid om de grote radiateur bovenin te plaatsen)
- Fan controller: NZXT Sentry LXE display (aangezien er geen controller in de behuizing zit)
- Reservoir: Koolance RP-452X2 dual 5.25 (Ik vind een reservoir aan de voorkant mooi en het is dan ook netjes in de behuizing weggewerkt)
- Pomp: Koolance PMP 450S (Deze past toch perfect op het reservoir?)
- Radiator: Watercool HTF4 3x140 of Aquacomputer Airplex revolution 420/360 (Welke van deze 2 koelt het beste en past in de Switch 810 behuizing?)
- CPU Waterblok: Watercool Heatkiller V3 Black Nickel Chrome of Koolance CPU-370 (Welke koelt het beste en kan ik ook straks voor mijn socket 2011 gebruiken?)
- 3x140mm fans voor op radiator: Noiseblocker SilentPRO (Ik wil een redelijk stille ventilator)
- Slangen en koppelingen. Eigenlijk geen idee welke afmetingen ik allemaal moet bestellen. Ik wil rode slangen (of rode vloeistof) en mat zwarte koppelingen.

Ben ik verder nog iets vergeten? Kan ik beter sommige onderdelen anders kiezen?
Ik wil alleen mijn CPU koelen, zo goed mogelijk voor een maximale overklok maar met relatief lage geluidsniveaus want ik zit heel de dag naast de computer. Ik wil wel ineens een goed waterkoeling systeem kopen dus besteed graag iets meer om meteen het beste te hebben wat ik ook op mijn volgende socket 2011 systeem kan gebruiken.

Graag hoor ik jullie advies.
 
Het helpt om even hier een kijkje te nemen:

http://forum.highflow.nl/f40/waterkoeling-installatie-handleiding-53/#post273

Verder zijn veel onderdelen afhankelijk van je eigen smaak/wens, er zijn geen 'slechte' producten :) verder staat bij de meeste producten precies de maat, toepassing en/of compatibiliteit aangegeven dus zo moet je al een heel end kunnen komen. Beginnen met waterkoeling is vooral lezen, lezen, lezen.. en nog meer lezen! En uiteraard kijken naar andere builds wat je mooi vind (of niet) en zelf graag wel of niet zou willen.

De CPU blokken zijn verdeeld in de verschillende sockets, dus als er specifiek bij staat dat het voor een socket 2011 of socket 1366 bedoeld is, zullen ze niet uitwisselbaar zijn. Vooral de pupulaire (high end) blokken zijn vaak per socket verschillend, en je zult dus dan een nieuwe moeten aanschaffen als je op s2011 over gaat :) zoals ik al zei, dat staat bij het product zelf.

Slangen en koppelingen, tja, advies:

Het makkelijkste is om voor rode slang te kiezen, bijv. Feser - met een transparante alles-in-een vloeistof of demi water met biocide. Dan verkleuren je slang/blokken niet, en kan je ze dus makkelijk schoonmaken en verkopen als je overstapt op je andere socket :)

De dikte is je eigen smaak, 3/8 en 1/2 zijn de meest gangbare maten, waarbij 1/2 dus wat dikker is en iets meer ruimte zal kosten als de 3/8. bij de verschillende slangmaten horen ook fittingen, en aangezien je graag matzwart wilt kan ik je de Bitspower schroeffittingen aanraden :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
meneer peer Graag hulp bij reparatie speaker (speaker laat zekering in versterker doorbranden) Hardware & Software 6
L Inrichting kast: adviezen graag. Overige Koeling 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan