• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920

Rick E.

New member
Beste mensen,

al jaren ben ik actief lid op Hardware.Info en daar zie ik nogal eens wat waterkoeling-projecten voorbijkomen. Elke keer als ik dat zie gaat het van binnen kriebelen, maar eigenlijk is het er nooit van gekomen, vanwege het feit dat ik op zag tegen de aanschafkosten en het onderhoud. Ik heb nu namelijk een Mugen 2 en daar hoef je werkelijk niets aan te doen! :)

Nou wil ik echter toch eens gaan kijken of het mogelijk is om aan waterkoeling te beginnen, omdat ik er toch een beetje van baal dat ik niet stabiel verder kom met mijn Mugen 2. Ik heb er totaal geen verstand van, heb wel een aantal topics op dit forum doorgelezen over het starten met een WC, maar ook daar kreeg ik niet echt hoogte van hoe het nou precies werkt. Ik hoopte door middel van dit topic wat meer duidelijkheid te krijgen.

Zoals in de titel te zien is wil ik graag beginnen met enkel het koelen van mijn CPU. Mijn complete set-up kan je hier vinden, wel zo handig natuurlijk. Het koelen van de rest laat ik gewoon aan de lucht over, ik vind het ook totaal niet nodig om mijn GPU's watergekoeld te doen, ze worden niet overdreven warm en overklokken doe ik ze ook niet. Bovendien gaat het dan te veel kosten.

Mijn eerste vraag is echter of het slim is om een nieuwe behuizing te nemen. Ik heb nu dus een Cooler Master HAF 922, maar ik wil eigenlijk een behuizing met een volledig window, zodat je de koeling goed ziet. Ook mag die dan wel iets groter zijn, aangezien ik me afvraag of ik alles wel binnen de kast kwijt kan. M'n budget voor de kast en de WC te samen is ongeveer 350 euro, liefst minder natuurlijk. Ik ben vooral gecharmeerd van kasten als de Silverstone Fortress en verschillende Lian Li's.