• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7

die mazda"s zijn erg cool ...iemand die ik ken heeft er ook 1 met Work Meister CR01 ...dikke combi kan ik je zeggen

dit is m

481024_4645785256429_1743979348_n.jpg


en dan mn maatje van cobra suspension

73282_437095336345123_1833652731_n.jpg


16710_437095283011795_1102565891_n.jpg
 
Vandaag weer even bezig geweest met de mx. Liep iets wat uit de hand :lol:

Eind demper was niet zo fris meer, sierstuk weg gerot, rest van de pijp overigens ook los van de demper. Dus daar moest ik wat mee.

Ik nieuwe pakking gehaald, beetje op de zaak rond gekeken, kom ik een side-bar van een of andere VW bus tegen..... hmmmm....

Dus ik side-bar mee genomen, hele dag aan het kutten geweest, maar het ziet er leuk uit :D

Moet alleen toch ietsje lager komen te hangen want hij zit nog tegen de bumper aan, en die smelt nu iets :mrgreen:


IMAG0136.jpg


IMAG0137.jpg


IMAG0138.jpg


IMAG0139.jpg


IMAG0140.jpg


IMAG0141.jpg


IMAG0142.jpg


IMAG0143.jpg


IMAG0144.jpg
 
Nou we zijn van start met de rx7 voor deze winter.

Uim is er af, fuel rails zijn er af, injectoren zijn er uit, en vandaag nog even de turbo er af gepakt.

Spullen voor het luchtfilter zijn besteld om dit weer passend te krijgen. Flens heb ik binnen van apexi, nu de slangen nog.

Hier een foto van beide turbo's


IMAG0167.jpg
 
Tijd voor een update.

Ik ben vandaag even bij pro import geweest, even gezellig doen en me injectoren ophalen.

Het zijn injectoren van Injector dynamics. 2x ID725 als primair en 2x ID1000 als secundaire.

P2160301.JPG



De BNR stage 4 turbo zit nu ook gemonteerd. Heb nog een klein beetje materiaal weg geslepen om het wat beter te laten passen. Volgens mij zit het inlaat huis nu nog steeds tegen inlaatspruitstuk aan, maar het zit nu in ieder geval niet onder spanning gemonteerd.

P2160302.JPG


P2160304.JPG




Ook gelijk de primaire injectoren gemonteerd met de KG-parts fuel rail die ik van Furb overgenomen heb. Plaatsing van de sec. injectoren moet ik even uitstellen. Er zitten apparte plaatjes in het spruitstuk onder de injectoren, en daar moet ik even 2 nieuwe voor regelen. Just to be sure, eentje heeft schade

P2160305.JPG





Kabelboom is inmiddels ontdaan van alles wat niet meer nodig is en voor een deel weer ingetaped. Als de injectoren op hun plaats zitten kan ik de bekabeling daarvoor op maat maken met de goede stekkers er aan en verder aftapen. Daarna is het afbouwen kijken of we hem aan de praat kunnen krijgen :)

P2160306.JPG
 
Nou jongens, turbo zit er op, aangepaste kabelboom zit er op, nieuwe verstuivers zitten er in, andere brandstofrail er op, alles er weer op! En hij loopt heerlijk :D

Vandaag even proef gedraaid, even het gebruikelijke moeizame begin, paar kleine aanpassingen (hoop de goede :p) en hij loopt als een zonnetje. Hij reageert lekker agressief op het gas, me likes a lot! Ik heb er helemaal zin in!


P2280004.JPG


P2280006.JPG


P3090008.JPG


P3090009.JPG


P3090010.JPG
 
Nou er is weer een hoop gebeurt!

Auto heeft 5 weken bij intrax racing gestaan. Daar is een 1K2 set op maat gemaakt voor mijn auto. Incl uitwegen, uitlijnen, montage etc. Het is een heel mooi setje geworden, alleen istie ook alweer vies :lol:

Vandaag even foto's daarvan gemaakt maar ik zou nog plaatjes krijgen van intrax. Wat me overigens ook alles mee viel was dat de auto met een halve tank 1181kg woog. Met een ledig gewicht van 1300 op kenteken vind ik dat toch best heel erg netjes! En dan nog te bedenken dat dat (volgens mij) met de oude veren was, en dat er nog metalen voorschermen en een loodzware motorkap op zit.

Gewichtsverdeling in kg is:

311.5 / 300.5
290.0 / 278.5

Schijnbaar is er iets aan de zware kant links achter dus :p


P4200012.JPG


P4200014.JPG


P4200015.JPG


P4200016.JPG


P4200017.JPG


P4200018.JPG



Donderdag avond, nadat ik de auto weer had, gelijk op pad gegaan om hem af te laten stellen. Kay ging mee. Vrijdag om half 11 uk tijd waren we daar en alles werd aangesloten. Het liep alleen niet helemaal zoals de bedoeling.

Op een gegeven moment viel continu de verbinding weg tussen laptop en ecu. Ecu gewisseld om te proberen en dat was even goed maar snel weer het zelfde probleem. Pip is toen een andere datalogit gaan halen om te lenen. Toen dat beter ding, liep de computer vast en die is uit eindelijk ook wel een paar keer opnieuw opgestart geweest.

Uiteindelijk was dat op de rit en vlak daarna was pip zo ver om de druk te gaan verhogen, alleen laaddruk reageerde niet zoals ingesteld was. Uiteindelijk de slangen tussen turbo en solenoid omgewisseld en toen wilde het in eens wel werken. Njah, prima, niet over na denken gewoon verder gaan. Alleen toen kwam het volgende.

Ik ben er heen gegaan om de auto af te laten stellen, dat was (kort door de bocht) gewoon nog niet gebeurt na alles wat verandert was. Alleen ik heb nog een stock intercooler en dat is gewoon dé restrictie die ik momenteel heb. Hier was ik al enigszins op voorbereid maar toch vond ik de getallen wat teleurstellend. Andere kant van het verhaal is dat, wat we nu gezien hebben, heel positief is voor de toekomst. Wat gemengde gevoelens dus.

Bij 0,5 bar, max toerental van 6500 rpm, zat het vermogen iets boven de 260pk (gemeten op de naaf, het is een hub dyno die ze hebben). Pip is tot 0,7 bar gegaan maar de getallen werden alleen maar lager, puur omdat de temperatuur gewoon te hoog op liep. Waar een ander misschien verder zou gaan is pip gestopt bij die 0,7 bar en 6500 rpm. Genoeg voor nu, met een betere koeling kunnen we verder kijken.

Daarbij wist pip mij ook te vertellen dat de GM 3bar mapsensor eigenlijk niet zo geschikt voor de apexi. Ze schijnen in de us met iets bezig te zijn dat er voor zorgt dat het beter gaat werken, maar een standaard fd map sensor schijnt voldoende te zijn. Daar moeten we ook is naar kijken dus.

Uiteindelijke nummers zijn 313.5 pk en 343 nm (265.6pk op de naaf).


Met gillende remmen in de file's en vol gas in de tunnels hebben we ons verder prima vermaakt.

Nu gaan we bedenken hoe we verder gaan. Het liefst zo snel mogelijk een bodykit etc, gevolgd door betere koeling, maar er is nog zat wat ik doen moet dus het is even afwachten wanneer dit allemaal gaat gebeuren.
 
Afgelopen weekend in zaten we in duitsland, rx7 was mee uiteraard. Mooie stukjes gereden, mensen boos gemaakt, en voor het eerst op de nordschleife gereden :D

filmpje van de 3e rit heb ik online gezet, die was het best, op het stukje na dat die mongool op de motor mij voorbij komt en een bocht later vol in de ankers gaat.

Vergeet het filmpje niet op original resolutie te zetten!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W_RtN8Nosxo&feature=youtu.be[/youtube]
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
Vannos Car project: Opel Calibra Overige Builds 442
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan