Update 14 Februari 2010 - Imagination
Updatetijd, deze keer aan de hand van foto's met een woordje uitleg bij, of is dat niet altijd zo?
Radstands plaatsen, enfin kijken waar de gaatjes moeten komen om ze vast te zetten met schroefjes.
Power, hdd led en power led kabeltjes gesleeved ...
Kijk eens aan dat
reservoir, ik heb een gat gemaak in de bodem zoals je daar aan de kant van de witte fan ziet, ziet er uit alsof het standaard zo is, dus redelijk goed uitgevoerd, zal gaan dienen om de slangen van de onderkant van de
reservoirs naar het B-verdiep van de kelder te leiden, naar de pompjes dus waar voor degenen die het nog niet wisten, 3x DDC 18w 3.2's komen met
EK X-topjes V2 in plexi.
De bovenkant van de kast, daarboven onder het radgat, zal ene Thermochill PA120.1 gaan plaatsnemen, die zal samen met een PA160.1 het moederbord en het ram koelen, een dikke overkill, maar dat vind ik helemaal niet erg, gegeven ruimte moet je benutten !
Daarnaast bevindt zich wat ik in de vorige update aan het uitvijlen was, er komt een plaatje op met 2x BP fillport, daaronder komt nog een laag plexi die vanaf de radgrill tot daaronder zal lopen, alhoewel ik nog dacht om het te laten doorlopen tot de laatste fillport ...
Maar ik vind het rad zo wel mooi passen, dus misschien moet ik een L-vormige figuur uit mijn zwarte plexi halen tot aan de fillport die zich achteraan bevindt, daar ga ik nog even over twisten ...
2 DDC's en een S-flex (die op de PA120.1) komt gesleeved, want dat moet ook gebeuren, dit is niet met sleeving van
MDPC-X (welke ik wel plan te gebruiken voor de voeding en alle andere nog te sleeven kabeltjes...).
Dan ben ik nog deze jongen gaan halen bij mijn grootoudjes, komt van tones@250 euri, laagste prijs geloof ik in België, dus dat is wel een goede koop, voorlopig met MCW60, tegen het paasverlof ga ik wel een
EK Fullcover 5850 block in nickel+plexi halen, en er zal normaal ook nog een kaartje bijkomen, Crossfire verdient deze bak wel !
Uitpakken geblazen !
Mooi zo, er zit een kaart in.
Op tafel ...
Op de benchtafel waar de hardware van Vendetta zich op bevond, kaartje is standaard zeer koel en stil. Waarom zou je die nu nog gaan waterkoelen?
De
Radiator standen ook vastgezet ...
De ene is een 240, deze komt nog uit mijn vorige Day'n Nite build, waar er een PA120.2 aan hing die nu in Duality zit..., maar vond het zonde om deze te laten slingeren, want een 360 rad kan je ook mooi en makkelijk aan een 240 stand hangen.
Dat misbaksel van een spuitwerk heb ik ook korte metten mee gemaakt, blijkbaar toch nog een hoekje vergeten ...
PA120.3 voor de cpu-loop gemount met wat oude rodeled Yate Loon
fans die nog resteren uit mijn Red Light District build (Vendetta lijkt zo wel een samenraapsel van alles van voor
Lian Li-tijdperk, gelukkig zal dat niet zo blijken). De
fans op de rads in de kelder worden allen vervangen door Scythe Gentle Typhoons 1850 RPM, misschien dat ik de tragere neem, want ik heb eigenlijk een overkill aan koelcapaciteit voor elk component of elke loop.
Zeker met Gentle Typhoons ^^.
Nee maar een brushed alu plaat, wat zou ik daar mee van plan zijn ... ?
Na wat slijpwerk in de stal en wat vijlwerk op het pckot, jaja het is in de stal echt heeeeeeel koud, je werkt er 15 min en je bent bijna bevroren ^^. Zodus, dit kwam uit de bus !
Na wat boorwerk dat hier ook gebeurt en vijlwerk zoals reeds gezegd ook zag het er zo uit, wat zou die gekke waterkoeler daar mee van plan zijn. Werp dan tevens ook eens een oog op de achtergrond, want daar bevindt zich mijn geïmproviseerde lat, de thermometer (om lijntjes mee te trekken).
In de kast ziet het er met een stelletje schroefjes zo uit !
Na er wat hardware aan toegevoegd te hebben, eveneens wat loops gelegd ziet het er uit zoals hierboven, vrij netjes, ik mag tevreden zijn van mijn werk.
De HD5850 ontdoen van zijn stock Jasje, dat moet uiteraard plaats maken voor een jasje met een hoger blinggehalte..., Void My Warranty FTW !
Inderdaad de MCW60-R die ondertussen al meerdere kaartjes heeft bereden ...,
fittings zijn BP stubby's ...,
bitspower voor een acceptabel prijsje (€2,50
fitting ofzo, maar zonder klem vertrouw ik ze niet 100%). De fan heb ik er nog afgedaan, omdat deze tegen de slangen op de southbridge zat ...
Dat was het dan, bedankt voor het lezen en in de loop van de week komen we wel met meer !