• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP]Project Vendetta

Update 14 Februari 2010 - Imagination

Updatetijd, deze keer aan de hand van foto's met een woordje uitleg bij, of is dat niet altijd zo?


1ghg81.jpg

Radstands plaatsen, enfin kijken waar de gaatjes moeten komen om ze vast te zetten met schroefjes.


o7t4xe.jpg

Power, hdd led en power led kabeltjes gesleeved ...


154ghsg.jpg

Kijk eens aan dat reservoir, ik heb een gat gemaak in de bodem zoals je daar aan de kant van de witte fan ziet, ziet er uit alsof het standaard zo is, dus redelijk goed uitgevoerd, zal gaan dienen om de slangen van de onderkant van de reservoirs naar het B-verdiep van de kelder te leiden, naar de pompjes dus waar voor degenen die het nog niet wisten, 3x DDC 18w 3.2's komen met EK X-topjes V2 in plexi.


vhypew.jpg

De bovenkant van de kast, daarboven onder het radgat, zal ene Thermochill PA120.1 gaan plaatsnemen, die zal samen met een PA160.1 het moederbord en het ram koelen, een dikke overkill, maar dat vind ik helemaal niet erg, gegeven ruimte moet je benutten !
Daarnaast bevindt zich wat ik in de vorige update aan het uitvijlen was, er komt een plaatje op met 2x BP fillport, daaronder komt nog een laag plexi die vanaf de radgrill tot daaronder zal lopen, alhoewel ik nog dacht om het te laten doorlopen tot de laatste fillport ...
Maar ik vind het rad zo wel mooi passen, dus misschien moet ik een L-vormige figuur uit mijn zwarte plexi halen tot aan de fillport die zich achteraan bevindt, daar ga ik nog even over twisten ...


4ggrxx.jpg

2 DDC's en een S-flex (die op de PA120.1) komt gesleeved, want dat moet ook gebeuren, dit is niet met sleeving van MDPC-X (welke ik wel plan te gebruiken voor de voeding en alle andere nog te sleeven kabeltjes...).


331my4p.jpg

Dan ben ik nog deze jongen gaan halen bij mijn grootoudjes, komt van tones@250 euri, laagste prijs geloof ik in België, dus dat is wel een goede koop, voorlopig met MCW60, tegen het paasverlof ga ik wel een EK Fullcover 5850 block in nickel+plexi halen, en er zal normaal ook nog een kaartje bijkomen, Crossfire verdient deze bak wel !


o6brlj.jpg

Uitpakken geblazen !


cjjlw.jpg

Mooi zo, er zit een kaart in.


mw8ha1.jpg

Op tafel ...


2b8zdc.jpg

Op de benchtafel waar de hardware van Vendetta zich op bevond, kaartje is standaard zeer koel en stil. Waarom zou je die nu nog gaan waterkoelen?

10zzjfq.jpg

De Radiator standen ook vastgezet ...
De ene is een 240, deze komt nog uit mijn vorige Day'n Nite build, waar er een PA120.2 aan hing die nu in Duality zit..., maar vond het zonde om deze te laten slingeren, want een 360 rad kan je ook mooi en makkelijk aan een 240 stand hangen.


2zgahw1.jpg

Dat misbaksel van een spuitwerk heb ik ook korte metten mee gemaakt, blijkbaar toch nog een hoekje vergeten ...


opvbyp.jpg

PA120.3 voor de cpu-loop gemount met wat oude rodeled Yate Loon fans die nog resteren uit mijn Red Light District build (Vendetta lijkt zo wel een samenraapsel van alles van voor Lian Li-tijdperk, gelukkig zal dat niet zo blijken). De fans op de rads in de kelder worden allen vervangen door Scythe Gentle Typhoons 1850 RPM, misschien dat ik de tragere neem, want ik heb eigenlijk een overkill aan koelcapaciteit voor elk component of elke loop.
Zeker met Gentle Typhoons ^^.

14uz6dj.jpg

Nee maar een brushed alu plaat, wat zou ik daar mee van plan zijn ... ?


2guz293.jpg

Na wat slijpwerk in de stal en wat vijlwerk op het pckot, jaja het is in de stal echt heeeeeeel koud, je werkt er 15 min en je bent bijna bevroren ^^. Zodus, dit kwam uit de bus !


awurrd.jpg

Na wat boorwerk dat hier ook gebeurt en vijlwerk zoals reeds gezegd ook zag het er zo uit, wat zou die gekke waterkoeler daar mee van plan zijn. Werp dan tevens ook eens een oog op de achtergrond, want daar bevindt zich mijn geïmproviseerde lat, de thermometer (om lijntjes mee te trekken).

2e4vwpk.jpg

In de kast ziet het er met een stelletje schroefjes zo uit !


ve2cms.jpg

Na er wat hardware aan toegevoegd te hebben, eveneens wat loops gelegd ziet het er uit zoals hierboven, vrij netjes, ik mag tevreden zijn van mijn werk.


2vhw37t.jpg

De HD5850 ontdoen van zijn stock Jasje, dat moet uiteraard plaats maken voor een jasje met een hoger blinggehalte..., Void My Warranty FTW !


mk0oy.jpg

Inderdaad de MCW60-R die ondertussen al meerdere kaartjes heeft bereden ..., fittings zijn BP stubby's ..., bitspower voor een acceptabel prijsje (€2,50 fitting ofzo, maar zonder klem vertrouw ik ze niet 100%). De fan heb ik er nog afgedaan, omdat deze tegen de slangen op de southbridge zat ...

Dat was het dan, bedankt voor het lezen en in de loop van de week komen we wel met meer !
 
Laatst bewerkt:
Update 17 Februari 2010 - Tight

Afgelopen week is er nog meer gebeurd, ik ben zoals in de vorige update in beeld gebracht, begonnen aan de 5.25 bay cover, deze gaat uit 3 delen bestaan om het gebruiksgemak ervan te vergroten.
Vandaar deze minieme update.


rj0h0x.jpg

Funky shit ....


10h7xhc.jpg

Goed kijken


2hcn6tl.jpg

Nee maar ... ^^


vg4c1v.jpg

Nog wat foto ...
Einde.
 
De vaart zit er alweer aardig in. :p
jip, volgende is de sleeving

krijg je em klaar tegen april ?

nop, helemaal niet de bedoeling, misschien tegen begin grote vakantie :)

Duality gaat mee naar The party, moet enkel nog eens verse slangen doen, pci-e kabels sleeven en dat kleine dingetje aan dat rad van de cpu-loop :), vandaar dat ik duality eigenlijk op punt heb staan :)

enkel nog een andere cpu, Q9450 zou mooi zijn, dan kan die wat langer mee :)

Vendetta heeft nog een EEEEEIND te gaan de bovenkamer wil ik wel deze maand nog af hebben, samen met de top en de sleeving, de rest volgt naargelang de funds ... :033:

volgende HF lanparty gaat die zeker mee voor de liefhebbers :p
 

haha :p

'k snapte die 4chan niet :p

Update 17 Februari 2010 - Watercooling Thinkering Morumbi-ed

Bij deze beste lezers, kijkers en handdoekgebruikers, nog ene update tot waar ik gekomen ben, dit wil zeggen, eentje van formaat.

Nu eerst een woordje kletsen aja !
Op dit moment zit die ineen en draait hij, maar enkel en alleen waar en wat voor fittings ik nog allemaal zal moeten bestellen en dus mijn portemonnee zal voor moeten opendoen. Nu heb ik wat zitten rond denken en ben dus nog niet echt tevreden met de kelder, vandaar de wijziging ervan in de volgende tekening, hoe het er atm uitzien zie je wel in het verdere verloop van de update.

Dan is er nog een probleem, ik denk dat de bovenste verdieping, die met mobo en al de andere hutsekluts in te druk gaat worden, vooral qua hoeveelheid in reservoirs (3 ...).


10oft3c.jpg

Hier alvast het nieuwe bodemidee ...


k4yo89.jpg

De oplossing van de top, let wel het is nog een beetje beta achtige fase, want er komt nog een plexi werkje aan, waar ik voorlopig nog niet aan ga beginnen..., maar dat moet wel voor paasvakantie klaar zijn samen met nog een paar andere dingetjes.


2h4ztht.jpg

Ander zichtje, ook alle vijsjes zullen zo veel mogelijk vervangen worden door M4 imbusjes, zeker aan het exterieur.


amz1gm.jpg

Betaversie van de pompmount


2wd0wgm.jpg

Een beetje loops leggen met ouwe slang en stukjes probeermasterkleer, 's pcies coolfris.


2vxhpj7.jpg

Tornadotje


2mhwmdl.jpg

Overzichtje, te veel drukte imho ...


2nbv8er.jpg

Knelpunten worden bekend ^^


20ro6bl.jpg

I'm blue daboediedaboeda, daboedieda ...


20s93yp.jpg

Dat wordt zoiets !


33xez3t.jpg

Het imho nogal drukke geheel, later kom ik er nog eens op terug aja


14msgo.jpg

Jip, dat kastje is groot


o6g2e9.jpg

Aftekenwerk ...


wjb868.jpg

Werd eerst zoiets, daarna kwam er een F*ck up van dat schuine gedeelte en ja ...


2i8dd2w.jpg

Pompjes wouden nog eens in de kijker ...


2h3asfo.jpg

Tjah, dat werd dan zoiets. En jup 4 gaten om een mooie lijn te hebben en niet ergens halverwege te stoppen ^^.


jzgvo7.jpg

Werkzaamheden !


1ahd4.jpg

"EVEN LATER"


rs6k5i.jpg

Het werd dan de bedoeling dat je de schroefjes niet zag, dat is mooi gelukt!
O ja, dit zijn mijn oude Yates met rode ledjes, komen uiteraard nog Gentle typhoons voor, maar dan anders zoals gezegd in het begin van deze update.


2u5vpzb.jpg

Hi there tough guy.


2yy5x7m.jpg

Dit is de bovenkamer vaan Coolfris' V2000 enige tijd geleden voor de rebuild en alles daartussen, toen die nog 3 loops was, deze ziet er imho veel rustiger uit en de slangen naar de vga hebben ook een mooiere soepelere look dan bij mij atm, kan natuurlijk doordat ik een mcw60 gebruik en nog geen fullcoverblock heb atm ...
Dan vind ik wel dat vooral mijn reservoirs het nogal druk maken, een multires 250 is een zeer mooi ding, maar ze zijn vrij groot en misschien maken ze het wat bedrukt, rechtssboven is het een 140mm tube en 2 multioption bodems, links 2x de 250's, atm nog maar 1.

Of het idee van de resjes gaat blijven is nog altijd een groot vraagteken, liefst van wel. Fris had zijn resjes onderin en voor de cpuloop een t-line ...

Wat ik ook nog kan melden, is dat ik mij MDPC-X heb georderd, en jawel mijn sleeving voor mijn HX750 en satakabeltjes .

Product = MDPC Sleeve-Kit
Quantity = 1
SKU = SL-K1-BK
Price = 42,90 Euro

Product = Sleeve SMALL - GRAND BLEU
Quantity = 1
SKU = SL-S-DB
Price = 7,95 Euro

Product = Heatshrink SMALL - BLUE
Quantity = 1
SKU = HS-S-BL
Price = 3,20 Euro

Product = Sleeve SATA - GRAND BLEU
Quantity = 1
SKU = SL-SA-DB
Price = 5,95 Euro


Naja, bedankt voor het lezen, tot de volgende !
 
Laatst bewerkt:
Update 19 Februari 2010 - Fresh

Oi,

Weer updatetijd, 's bijna dagelijks nu, maar ga er toch maar niet aan wennen !
Alles of toch bijna alles is al terug uit de kast zodat ik daar nog wat aan kan verder doen zonder het risico te lopen dat mijn boor plotselin in mijn moederbord zit ofzo.

Naja, klassieke fototjes met woordjes uitlegronde zal zich weer melden en zo meteen gaan beginnen, alvast bedankt voor uw geduld

Test 123, test, ja dank u


2lb1g75.jpg

Chrunchin' For RRtech WCG team.


8xvmfq.jpg

Lijkt wel Dual loops waterkoeling ...


34xi71g.jpg

Maar zou het wel echtzzo zijn ?


2hd4kl3.jpg

2 kleurtjes doen veel ^^


sg2xjn.jpg

MCW60-r@HD5850


282oks2.jpg

De restrictieve loop, wordt jawel, doorpompt door 2x Laing DDC's 3.2 18w's, opgelet voor massa's flow.


2a2blz.jpg

Radjes nog eens in de kelder gemikt, zou net moeten gaan met een handvol aan speciale Bitspower koppelingetjes ^^


95wwh4.jpg

MCR220 op de bench wat hoger gezet ...


fp70j6.jpg

Snoepschot van mijn koperen supreme


2cg0gig.jpg

Begonnen aan een vervelend werkje, radiators polijsten, zou beter eens opzoek gaan naar afbijt hier in huis ... :)


2u5qjdk.jpg

De vloer, nog wat verder geschuurd, extra gat is toegevoegd voor een extra fillport, enfin pass trough ...


289iyox.jpg

Nog eens de vloer, bewijst dat ik er bijna ben, nog een uurtje schuren ofzo dan zal die wel genoeg glimmen.

"EINDE"
 
Laatst bewerkt:
werk je dat gat nog af? ziet er nogal grof uit op de foto als je snapt wat ik bedoel....

ik zou heel graag willen maar mijn klein halfgebogen vijltje is sinds een week of 2 afgebroken :S, nu als je er een fillport opzet zie je er lekker niks meer van:033:

en met een klein plat vijltje krijg ik het niet beter dan dit ...:hmm
 
Update 19 Februari 2010 - End/Vacation/mode/shine

Schuren, schuren en nog eens schuren, zot zout ge der van worden !


dzvypd.jpg

Eerst nog ff wat passen met die Radstands ...


241s1no.jpg

Hier in huis geen graantje afbijt te vinden, schuren duurt ook zo lang ..., hmmm...


2vkattg.jpg

Bij de PA120.1 gaat het wel redelijk vooruit, die moet tegen volgende week zeker klaar zijn, enfin, toch klaar om te polijsten, hopen dat het wat vooruit gaat met de grote rads ook, de zijkanten ga ik gewoon +- brushed laten.


25ryt0i.jpg

Hmmmm, droooooooooool ...


2u47o5f.jpg

Zit al heel wat spiegeling in :D.


4v07xe.jpg

Nog wat cuts uitgevoerd ter bevordering van het cable management, de kruisjes met cirkels rond, wel daar zouden kabelklemmetjes moeten komen ...

"EINDE"
 
Laatst bewerkt:
Update 24 Februari 2010 - Sleeven als een gek door al die draden, kijk h'm gaan ja, kijk h'm uithalen

MDPC-X zooi was binnen, dus gisteren en vandaag aan de sleeve gegaan, al de kleine grand blue sleeving is er al door, 8pin, 24pin, 2 pci-e kabels en 3 satakabels hebben al een beurt gekregen met die zooi :D.
Jammere is wel dat je er bij die dubbele atx kabels op mijn voeding lichtjes kan doorzien, maar in het geheel ben ik er wel content van.

Op naar die foto's !


3150ew3.jpg

Mijn gepersonaliseerd tekeningetje door Nils.


1555ocm.jpg

De meuk.


nxmj42.jpg

8pin done, en wat een wazige foto ... approx time = 30min.


168d9fn.jpg

Bezig aan de 24 pin, de zwier zat er al ietsje beter in als met die 8pin, approx time 90-100min.


14weif.jpg

Gelukkig werkte alles nog, die 3 daar links waren mijn eerste en niet zo heel fameus zoals je ziet, had het systeem nog niet goed door, achteraf wel zoals je rechts kan zien, gelukkig ligt die 8pin niet zo bloot en kan het geen kwaad ^^.


97mzjd.jpg

24pin klaar !


np0w1y.jpg

En noges, de 350D flitst wel hard door de sleeve heen met het blote oog moet je echt enorm veel moeite doen ...


33krup4.jpg

We zijn weer wat verder, maar waar o waar?


souzbt.jpg

Pci-e kabels en satakabels, volgens MDPC-X is het de bedoeling dat je door die laatste lichtjes kan doorkijken ...

Dat was het wel weer, nu nog een sata en 2 molex kabels en dan zijn we daar ook alweer van af, kan ik misschien nog die 2 pci-e kabels sleeven in Duality.

Daag.
 
Laatst bewerkt:
goed op weg!
alleen die sata kabels.. vind ik toch niet zo mooi. Wat dacht je er van om ze eerst zwart te spuiten/maken en daarna pas de sleeve erover?

zwarte spuitbus is zo goed als op :schaam

maar hier komt het vooral door dat het scherpe bochtjes zijn, als ik ze in de kast ga plaatsen, ga ik ze met zachte lichte en vloeiende bochten naar de satapoorten op m'n mobo leiden :111:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan