Oli4v
Active member
BiP: Testbench
Misschien weten sommigen er al van, maar ik ga beginnen met wat testen uit te voeren en wat te reviewen, met vooral het oog op waterkoelspul. Dit in samenwerking met it-service.
Nu de reden van deze build, voor dat testen heb ik echt totaal geen zin om altijd m'n eigen pc's open te gooien etc, dus moest er een benchsetup komen, ook natuurlijk gericht op wat overklokfun etc...
Nu aangezien het een testbench noemt, zal het een open kast zijn met waterkoeling aan, hiervoor ga ik gebruik maken van een kastje dat Eddy van it-service.be mij schenkt (direct toffe sponsoring), daar de mobotray uitslopen en erop zetten zodat ik onderaan een hdd een cd/dvd en de voeding enzo kan zetten, maar de hardware bovenop.
Laten we concluderen dat Olilabs tot leven wordt gewekt, natuurlijk zal ik ook meewerken aan coolfris.nl en zal ik hier ook testen mee produceren etc ...
Onderdelenopsomming
Hardware
- AMD Phenom II 920
- Gigabyte MA790GP-DS4H
- 2GB PC6400 van Corsair
- Antec Neopower 650
- Seagate 200GB HDD, sata
- El cheapo cd speler die ik uit 'n p3 ga halen
.
- Verschillende Grafische kaarten, variërend tussen 7900GT/X800GTO²/GF6200 (wat ouder spul...)
Koeling
- EK Supreme Plexi
- Laing DDC1T 10w
- EK X-top V2
- Multires 100 of 150
- Feser Stuby fittings 3/8", zo'n promopack
.
- 2x XSPC RS120 waarvan 1 85% opgeschuurd en lichtjes spiegelend
. (coolfris stijl).
Nu 'n beetje foto's zullen geen kwaad kunnen van wat ik al heb?
Gehavende RS120
Deels opgeschuurd
Buiten in het zonnetje, voor mij is die klaar genoeg, glimt, maar zo niet helemaal, zo'n beetje dirty ^^.
Wat andere leuke spulletjes erbij gehaald.
Nog wat meer leuk materiaal.
Candy
Mobo
Supreme met AMD mounting ...
Even op het mobo gegooid, zit nog geen cpu onder ...(met plastiekje tussen
.
Resultaat van 20 min werk, custom backplate !
Nog eens het moederplankje
Mounting.
Er zal wel meer komen, dit wordt niet echt 'n blingbuild, eerder gewoon netjes en functioneel.
Misschien weten sommigen er al van, maar ik ga beginnen met wat testen uit te voeren en wat te reviewen, met vooral het oog op waterkoelspul. Dit in samenwerking met it-service.
Nu de reden van deze build, voor dat testen heb ik echt totaal geen zin om altijd m'n eigen pc's open te gooien etc, dus moest er een benchsetup komen, ook natuurlijk gericht op wat overklokfun etc...
Nu aangezien het een testbench noemt, zal het een open kast zijn met waterkoeling aan, hiervoor ga ik gebruik maken van een kastje dat Eddy van it-service.be mij schenkt (direct toffe sponsoring), daar de mobotray uitslopen en erop zetten zodat ik onderaan een hdd een cd/dvd en de voeding enzo kan zetten, maar de hardware bovenop.
Laten we concluderen dat Olilabs tot leven wordt gewekt, natuurlijk zal ik ook meewerken aan coolfris.nl en zal ik hier ook testen mee produceren etc ...
Onderdelenopsomming
Hardware
- AMD Phenom II 920
- Gigabyte MA790GP-DS4H
- 2GB PC6400 van Corsair
- Antec Neopower 650
- Seagate 200GB HDD, sata
- El cheapo cd speler die ik uit 'n p3 ga halen
- Verschillende Grafische kaarten, variërend tussen 7900GT/X800GTO²/GF6200 (wat ouder spul...)
Koeling
- EK Supreme Plexi
- Laing DDC1T 10w
- EK X-top V2
- Multires 100 of 150
- Feser Stuby fittings 3/8", zo'n promopack
- 2x XSPC RS120 waarvan 1 85% opgeschuurd en lichtjes spiegelend
Nu 'n beetje foto's zullen geen kwaad kunnen van wat ik al heb?

Gehavende RS120

Deels opgeschuurd

Buiten in het zonnetje, voor mij is die klaar genoeg, glimt, maar zo niet helemaal, zo'n beetje dirty ^^.

Wat andere leuke spulletjes erbij gehaald.

Nog wat meer leuk materiaal.

Candy

Mobo

Supreme met AMD mounting ...

Even op het mobo gegooid, zit nog geen cpu onder ...(met plastiekje tussen

Resultaat van 20 min werk, custom backplate !

Nog eens het moederplankje

Mounting.
Er zal wel meer komen, dit wordt niet echt 'n blingbuild, eerder gewoon netjes en functioneel.