• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] Antec P193 Rev. 2.00

Raoul90

Junior Member
Banner.png


Intro / Info:
Dit wordt mijn eerste soort van “Mod”. :razz: Ik heb een P193 voor een mooi prijsje kunnen overnemen van een mede-highflower/tweaker (Roel1966). Nu heb ik deze Antec Performance One serie altijd al erg mooi gevonden, maar het is er nooit van gekomen, maar nu dan eindelijk! Echter heeft Antec het bij de P193 op een paar punten laten liggen:dunno, mijn doel is deze punten op te zoeken en weg te werken! :icon_cool:

Harde waren:
Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold M600
DVD-drive: Asus DRW-2014L1T
Moederbord: Asus P7P55D PRO
Geheugen: Kingston KVR1333D3N9K2/4GB
Processor: Intel Core i5 750
Harde schijf: Samsung HD103SJ (F3 1TB) (in Scythe Himuro, 5.25" bay)
Videokaart: Sapphire HD5770 Vapor-X

Koeling:
Processor-koeler: Corsair H50-1 (icm. MX-3 pasta).
Casefans:
Front: 2x 120mm; Xigmatek 120MM XLF-F1254 WHITE-LED (Intake)
Rear: 2x 120mm; Xigmatek 120MM XLF-F1254 WHITE-LED (Outtake) op H70 radiateur.
Top: 2x 140mm; Xigmatek 140MM XLF-F1455 WHITE-LED (Outtake)​

Verduidelijking van de airflow:
Airflow2.jpg


Wat is er al gebeurd:
1) Uitstulping bij de 200mm fan weg gefreesd zodat de H50 fan + radiateur aan de achterkant geïnstalleerd kan worden.

Wat gaat er zeker gebeuren:
1) CPU-gat maken in moederbord-tray.
2) Frame/binnenkant/hd-cages/e.d. laten poeder coaten, matzwart!

Dat is het zo ongeveer, meer kan ik op het moment eigenlijk niet bedenken, maar laat gerust van je horen als je een idee hebt wat ik nog meer kan doen! :023: De kast komt morgen, dus dan kan ik nog beter zoeken naar dingetjes die ik anders/niet wil. :icon_cool:
 
Laatst bewerkt:
Pakket met de P193 en H50 erin is één dag vertraagd bij TNT, great! :p


Oeh ben benieuwd!. Vooral veel foto's maken bij het window maken :p Lijkt me nog best kut om door 3 lagen heen te maaien.

Ja, het Window ben ik nog niet helemaal over uit, aangezien die 200mm op de zijkant alles wel lekker koel houdt. :p Misschien ik wel zoiets doe, zal nog wel heel anders worden hoor, maar indicatie, een 140mm op de side is ook prima, krijg me graka tenminste direct wat koele lucht op zijn harses:
schetsjewindow.png
 
Zou ik niet doen. Dan zie je hoogstwaarschijnlijk je drive bays en dat ziet er altijd zó lelijk uit. Tenzij je het zelf mooi vind moet je dat doen!:D
grüß Gott!:p
 
Zou ik niet doen. Dan zie je hoogstwaarschijnlijk je drive bays en dat ziet er altijd zó lelijk uit. Tenzij je het zelf mooi vind moet je dat doen!:D
grüß Gott!:p

Ja, nadat ik had gepost, dacht ik ook bij mijzelf, dat wordt het sowieso niet. :p Maar als indicatie dat ik wel een fan wil houden. :D


edit:
De manier hoe het linkerzijpaneel van de TJ07 eruit ziet vind ik ook wel erruggg mooi!
tj07yf8.jpg


Ik ga er is over nadenken. :p
 
Laatst bewerkt:
Update1.png


Zo, de eerste update! :razz:
De kast is vandaag binnengekomen, TNT was er gelukkig goed mee omgegaan! :038:
Ik heb geen foto's gemaakt van de kast zelf voordat ik hem gestript heb. :018:
Maar goed, alvast één fotootje:

Nat & Naakt :woot:
HPIM2110.JPG


H50 & 140mm fans ook binnen (ook via Roel):
HPIM2113.JPG


Andere spulletjes bij plaatselijke hardwareboer gekocht (fancontroller, 8pincpu-verlengkabel, sata kabeltjes, van die rubberen gevalletjes en nog een tubetje MX-3).

Zometeen of morgen nog een keer bellen met de coater voor een afspraak.
Straks nog even met anti-sticker de resten van wat rubberen demp dingetjes e.d. verwijderen.
En ook even de twee gaten aftekenen die erin gedremelt gaan worden.
En ik moet nog even uitvogelen hoe dat bovenste paneel eraf kan (dat zwarte) ik zie namelijk alleen de onderkant van de popnagels? Any ideas? Kan ik daar ook gewoon in gaan boren? :D


edit:
lol, bovenste paneel al los, zat met dubbelzijdig tape vast, niet met popnagels.:p
 
Heey Raoul,

Meteen eventjes al een kijkje genomen hoe de vorderingen staan en zag al dat je de kast behoorlijk gestript hebt en al een goed begin gemaakt hebt. Ben echt benieuwd hoe de binnenkant eruit gaat zien als ie helemaal gepoedercoatet is.

Dat idee van een extra fan onderin te plaatsen is heel slim bekeken maar als je dan toch bezig bent zou ik ook een extra gat maken onder de voeding. Voordeel is dan dat je de voeding met zijn fan naar onderen kan plaatsen en dan heb je de kabels meteen aan de achterkant zitten.

Zelf had ik ook wel al eens eraan gedacht eerder om die zijfan weg te halen en dan een window met een bv 14 cm fan erin te zetten, maar eerlijk gezegd heb ik het echte casemodden nog niet aangedurft.

In elk geval veel succes en ik blijf het uiteraard volgen !

Greetzzz Roel !!

P.s. ik bedenk mij nu net dat ik vergeten was de oude koelpasta van de H50 te halen, sorry !!
 
Heey Raoul,

Meteen eventjes al een kijkje genomen hoe de vorderingen staan en zag al dat je de kast behoorlijk gestript hebt en al een goed begin gemaakt hebt. Ben echt benieuwd hoe de binnenkant eruit gaat zien als ie helemaal gepoedercoatet is.

Dat idee van een extra fan onderin te plaatsen is heel slim bekeken maar als je dan toch bezig bent zou ik ook een extra gat maken onder de voeding. Voordeel is dan dat je de voeding met zijn fan naar onderen kan plaatsen en dan heb je de kabels meteen aan de achterkant zitten.

Zelf had ik ook wel al eens eraan gedacht eerder om die zijfan weg te halen en dan een window met een bv 14 cm fan erin te zetten, maar eerlijk gezegd heb ik het echte casemodden nog niet aangedurft.

In elk geval veel succes en ik blijf het uiteraard volgen !

Greetzzz Roel !!

P.s. ik bedenk mij nu net dat ik vergeten was de oude koelpasta van de H50 te halen, sorry !!


Was me niet eens opgevallen dat de voeding met de fan naar boven moet liggen, daar ga ik is even naar kijken.

Ik had gezien dat het koelpasta er nog op zat, maakt niet uit, is zo weg. :D

Ik heb wat geprobeerd in SketchUp, eerste keer dat ik het gebruik, moet nog even uitvogelen:
Sketch.png


A la TJ07 dus:
silverstone-06.jpg


Hiervoor ga ik de Modservice van K.3nny gebruiken. :p Aangezien ik binnenkort een maand in de VS zit en ik zelf geen tijd heb om dit te doen + K.3nny kan dit natuurlijk veel netter doen! :p
Wat ik ongeveer wil:
- Window moet beginnen op het punt waar normaal de 200mm fan casing begint. (Zal zon 10cm, zal nog wel precies opmeten)
- Dan de breedte doortrekken tot net voor het begin van hddcages/dvd-drives, dus dat je gewoon het mobo/ram/graka/mem/cpukoeler ziet en verder niets.
- En dan de lengte van het rif (wat boven de voeding zit) tot iets van 7.5cm onder de rand aan de bovenkant.
- Dan ook zon grill eronder (waar koop je dat:p), wil ik dan 2x 120mm fan in kunnen plaatsen en de zijkant van voeding is zichtbaar.

Dus ja gewoon zoals het TJ07 windowed sidepanel, vind ik er wel nice uitzien, dus ook rondingen bij hoekjes van plexi, en plexis op 3 - 2 -3 plaatsen vast met zilveren popnagels.
 
Zo me H50 zit nu op me mobo in me huidige kast (Fractal Desing R2 BP), beetje nieuw MX-3 er tussen, en het scheelt 2-3 graden met me TRUE120 (53 is nu 50), en natuurlijk veeeel meer ruimte in me kast, damn wat ben ik blij dat dat grote ding eruit is. :D

Vandaag druk geweest met studie, dus nog niet de coater gebelt, zal dat maandag doen en dan zal ik dinsdag de dremel erin zetten. :D

Oh en btw, de fan aan de onderkant + voeding-fan aan onderkant ben ik nog niet zeker over, in de stoffilters van me Fractal zit wel erg veel stof (stofilters bij de voeding-fan en fan onderin).
 
Zo me H50 zit nu op me mobo in me huidige kast (Fractal Desing R2 BP), beetje nieuw MX-3 er tussen, en het scheelt 2-3 graden met me TRUE120 (53 is nu 50), en natuurlijk veeeel meer ruimte in me kast, damn wat ben ik blij dat dat grote ding eruit is. :D

Vandaag druk geweest met studie, dus nog niet de coater gebelt, zal dat maandag doen en dan zal ik dinsdag de dremel erin zetten. :D

Oh en btw, de fan aan de onderkant + voeding-fan aan onderkant ben ik nog niet zeker over, in de stoffilters van me Fractal zit wel erg veel stof (stofilters bij de voeding-fan en fan onderin).

Bij de H50 moet je wel van tijd tot tijd even die 4 schroefjes bijdraaien want dat vond ik 1 nadeel bij de H50 namelijk dat die nog wel eens losser kunnen gaan zitten.

Voor die fans aan de onderkant kan je trouwens losse stoffilters krijgen die je gewoon op de fan zelf kan schroeven. Hier bij Freddy op de site staan ze en zijn qua prijs ook niet dat je zegt van dat loont zich de moeite niet.

Vol spanning zit ik trouwens te wachten op dinsdag want ik heb mij toch een andere cpukoeler besteld bij Freddy namelijk een Noctua NH-D14. Die Zalman bevalt mij uiteindelijk toch niet want die koelt niet optimaal, en maakt nu vooral met dat warme weer best wel een herrie.
 
Bij de H50 moet je wel van tijd tot tijd even die 4 schroefjes bijdraaien want dat vond ik 1 nadeel bij de H50 namelijk dat die nog wel eens losser kunnen gaan zitten.

Voor die fans aan de onderkant kan je trouwens losse stoffilters krijgen die je gewoon op de fan zelf kan schroeven. Hier bij Freddy op de site staan ze en zijn qua prijs ook niet dat je zegt van dat loont zich de moeite niet.

Vol spanning zit ik trouwens te wachten op dinsdag want ik heb mij toch een andere cpukoeler besteld bij Freddy namelijk een Noctua NH-D14. Die Zalman bevalt mij uiteindelijk toch niet want die koelt niet optimaal, en maakt nu vooral met dat warme weer best wel een herrie.


Hm OK, zal de schroefjes in de gaten houden.

Ja stoffilters weet ik, maar die houden niet alles tegen waardoor er van dat hele fijne stof in je kast komt, dan moet ik dus overdruk creëren toch? Meer intake dan outtake fans.

Ik heb nu de radiator direct aan de achterkant van de kast zitten, met een fan erop, die de lucht vanuit de kast door de radiator naar buiten zuigt, wat volgens mij de beste manier is? Wat jullie? En zal ik er een shroud tussen plaatsen om de deadspot te voorkomen?
 
Hm OK, zal de schroefjes in de gaten houden.

Ja stoffilters weet ik, maar die houden niet alles tegen waardoor er van dat hele fijne stof in je kast komt, dan moet ik dus overdruk creëren toch? Meer intake dan outtake fans.

Ik heb nu de radiator direct aan de achterkant van de kast zitten, met een fan erop, die de lucht vanuit de kast door de radiator naar buiten zuigt, wat volgens mij de beste manier is? Wat jullie? En zal ik er een shroud tussen plaatsen om de deadspot te voorkomen?

Het is net andersom namelijk meer outtake dan intake is eigenlijk de beste manier, want je moet namelijk net een onderdruk creeeren en geen overdruk in de kast.

De H50 moet je eigenlijk andersom zetten hoe onlogisch het misschien ook voor je airflow klinkt, maar de H50 werkt het beste wanneer je direct koude lucht van buiten door het rad laat zuigen. Andersom kan in principe ook maar dan werkt ie niet helemaal optimaal echter scheelt dit in de praktijk maar hooguit een paar graden.
 
Het is net andersom namelijk meer outtake dan intake is eigenlijk de beste manier, want je moet namelijk net een onderdruk creeeren en geen overdruk in de kast.

De H50 moet je eigenlijk andersom zetten hoe onlogisch het misschien ook voor je airflow klinkt, maar de H50 werkt het beste wanneer je direct koude lucht van buiten door het rad laat zuigen. Andersom kan in principe ook maar dan werkt ie niet helemaal optimaal echter scheelt dit in de praktijk maar hooguit een paar graden.


Oh, haha, verkeerd begrepen. Zal dat in P193 wel allemaal goed uitzoeken.

Hmm dus de koele lucht van buiten de kast door radiator dan komt de warme lucht in me kast, maar warme lucht gaat omhoog, dus als ik aan de bovenkant gewoon twee outtake heb, dan zal dit ook mogelijk zijn, zal ik in de P193 ook wel uitzoeken hoe ik het ga doen. :)
 
Ben aan het bedenken wat ik precies met het linkerzijpaneel wil.
Ik heb nu dit bedacht:
HPIM2126.JPG

Het gat moet 30x30cm worden en het plexiglas wat er opkomt moet dan 31.1x31.1.
Standaard zit er al een soort van uitgedeukt vierkant op het paneel, ik wil dat het window begint op 2.2cm van de rand van dit vierkant, dit omdat op dat punt ook het gat begint waar normaal de 200mm geval geschroeft zat:
HPIM2124.JPG


Allemaal leuk een aardig, maar ik wil er nog iets "aparts" bij hebben, heb alleen nog niet bedacht wat. :D Ik ga verder denken!
 
Gekeken naar de hele vormgeving van de kast vind ik dat window want je bedacht hebt eigenlijk wel precies passen. Het is een sobere en strakke kast dus ik zou zelf niet teveel tierelantijntjes nog erbij gaan maken.

Wat trouwens die zijfan betreft die zou je in principe ook helemaal weg kunnen laten wanneer je een fan op de middencage zet. Persoonlijk vond ik die zijfan ook maar een onding om eerlijk te zijn, vooral wanneer je een ietwat grotere luchtkoeler erop had.
 
Gekeken naar de hele vormgeving van de kast vind ik dat window want je bedacht hebt eigenlijk wel precies passen. Het is een sobere en strakke kast dus ik zou zelf niet teveel tierelantijntjes nog erbij gaan maken.

Wat trouwens die zijfan betreft die zou je in principe ook helemaal weg kunnen laten wanneer je een fan op de middencage zet. Persoonlijk vond ik die zijfan ook maar een onding om eerlijk te zijn, vooral wanneer je een ietwat grotere luchtkoeler erop had.


Ja, er komt geen fan op de side. En je hebt wel gelijk m.b.t. het sobere/strakke uiterlijk, zo'n clear window erin en dat is het wel goed denk ik.
 
Overigens nog iets anders Raoul namelijk ik las dat je van plan was de fanblades ook zwart te gaan spuiten echter raad ik je dat af. Probleem is namelijk dat je dan al heel goed en gelijkmatig moet kunnen spuiten, en je anders krijgt dat de balans weg is van de blades. Door die onbalans gaan de fans na verloop van tijd herrie maken en slijten ook veel sneller, en het uitmekaar halen van fans is ook niet echt bevorderlijk ervoor. Kijk en de blades van die fans zijn al heel donker paars dus vooral al bij de intakes valt het geeneens op. Aan de voorzijde zitten sowieso al die sfoffilters ervoor en aan de binnenkant zitten die cages ervoor, dus in feite zie je ze ook zo goed als niet.
 
Overigens nog iets anders Raoul namelijk ik las dat je van plan was de fanblades ook zwart te gaan spuiten echter raad ik je dat af. Probleem is namelijk dat je dan al heel goed en gelijkmatig moet kunnen spuiten, en je anders krijgt dat de balans weg is van de blades. Door die onbalans gaan de fans na verloop van tijd herrie maken en slijten ook veel sneller, en het uitmekaar halen van fans is ook niet echt bevorderlijk ervoor. Kijk en de blades van die fans zijn al heel donker paars dus vooral al bij de intakes valt het geeneens op. Aan de voorzijde zitten sowieso al die sfoffilters ervoor en aan de binnenkant zitten die cages ervoor, dus in feite zie je ze ook zo goed als niet.


Ik had al weer wat anders bedacht voor de fans. Ga van die Xigmatek's erin hangen met witte leds. :) Maar moet de specificaties van de Corsair fan nog even opzoeken aangezien ik me af vraag of ik die fan gewoon kan vervangen door zo eentje:
http://highflow.nl/fans/ventilatoren/120mm/xigmatek-120mm-xlf-f1254-led.html
zonder dat de H50 te warm wordt.
 
Die Corsairfan is 1600 rpm en ik zag dat die Xigmateks 1500 rpm is, dus dat zou in feite wel gewoon moeten kunnen. Zeker wanneer je hem push/pull zet kan je volstaan met 2 van die Xigmatecs en blijft ie wel koel zat, want ook fans met hogere rpm scheelt bijna niks.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Antec Veris Premier Verkocht 7
V GPU waterkoeling Antec nine hunderd Cases en Modding 4
Stephan---pro [IN-ACTIVE] antec veris premier Verkocht 5
S Antec HCP-1000 Platinum HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
WillyMatGlas Antec DF-10 Gallery & Build Logs 3
Stephan---pro Antec P478 B/WGB Gallery & Build Logs 3
S Antec 600 fan control Overige Koeling 3
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
XenoMorpH [IN-ACTIVE] ANTEC twelvehundred Verkocht 0
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
B bas91jansen antec twelve hundred v3 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Antec H2o 620 schroef formaat Waterkoeling 1
B [Watercooling] €1000 socket 1155 , 2xgtx580 antec darkfleet df-85 Advies Waterkoeling Setup 12
Stephan---pro vraag over antec kuhler 920, vervangen van fans Overige Koeling 4
Stephan---pro Antec Kuhler h20 920 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] Corsair Hydro H60 of Antec H2O 620 Gevonden 2
starsky [CLOSED] Antec Performance One P182 Zwart Gesloten 1
P Antec Performance One P280 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K Antec 620 (andere fan) Overige Koeling 4
S Antec 620 Cases en Modding 4
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - GTX560Ti Backplate Mod Cases en Modding 36
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - Case Window Mod Cases en Modding 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan