• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP]Project: Duality (LianLi V1000b)

Oli4v

Active member
[BiP]Project: Duality (LianLi V1000b)

Oi beste medewaterkoelers en kastmodderaars !

Zoals jullie misschien wel al heel hard doorhadden of misschien net niet, heb ik mij net na de paasvakantie een Lian Li V1000b met windowpaneel en zonder windowpaneel op de kop getikt !.

Het doel is dus dat de Hardware van m'n 2e PC erin zal komen te zitten (welke zich nu nog in de RLD build bevindt). Het plan is om een dual loops waterkoeling in die kast te gaan bouwen, met funky kleurtjes en wat bitswpower additief :D.

Hardwarelijstje !
- Asus P5K Deluxe (SB@Thermalright HR05-IFX)
- E6750@3.2/3.4Ghz of misschien later 'n quadje dat ik voor 'n leuk prijsje op kop tik
- 6GB corsair PC6400 met dominator fandingetje :).
- 1,64TB on WD disks.
- HD4870 club3d oc editie, nog over te nemen van Coolfris (misschien in de toekomst een HD5850).
- Antec Neo He 550 met wat sleeving !
- DVD FLIKKER
- Zalman MFC1 Plus



Koelingslijstje
* Loop 1
- MCP355 met X-top V2
- D-tek Fuzion V2 of EK Supreme LT Acetal
- Swiftech Microres V2
- Good ol' Thermochill PA120.2
- Yate Loon fans

* Loop2
- MCP355 met X-top V2
- Swiftech Microres V2
- EK mosfet blokjes, nog over te nemen van coolfris
- MIPS asus universal freezer voor op de NB.
- MCW60-R op de gpu die atm in mijn waterkoeldoos zit.
- pinkyroze slang :D
- Swiftech MCR220
- XSPCRX120
- Yate Loon fans

De verdere bedoelingen van dit bakje zijn, h'm zo mooi/subtiel mogelijk maken, 24pin verlengstuk sleeven en hij moet gaan dienen als LAN-bak, niet dat ik veel naar lanparty's ga, maar het is de gedachte die telt !

De reden waarom ik die V1000 heb gekocht, tjah, Coolfris heeft mij aangezet door zijn V1000A build, begon ik die kast toch wel vrij mooi te vinden en heb ik mijn fantasie de vrije loop gegeven over het bedenken van de loops, atm heb ik al een vrij vast beeld van hoe ik alles wil hebben, zo goed als alles komt intern, op 1 radiator na, een XSPC RX120 van de gpu-loop, die komt dan extern te hangen en zou de looks van de kast niet te veel vern**ken.

Nu ja, natuurlijk moeten er ook foto's zijn, alvast wat foto's van de onbewerkte kast !

24o3f46.jpg

Verse kast.

672v4g.jpg

Open.

Nu er is meer dan dit, deze week heb ik mezelf even de tijd gegund om er wat aan te werken, het meeste boor en slijpwerk is dan ook al uitgevoerd, behalve de radgril voor bovenin, omdat ik die wil kunnen aftekenen voor ik dat slijp :).

Begonnen ben ik natuurlijk met wat composities maken van pompplaatsingen etc ...

2ebg8s4.jpg

Probeerseltjes

2e3a23l.jpg

Beetje geschuurd

5wlco4.jpg

Aftekenen radgrill, maar niet uitgeslepen.

vdvma.jpg

Na de moddificaties.

2dipyl1.jpg

Nog wat geschuurd.


jt2w0m.jpg

Test fit van de radiatorslanggaten ^^ (koppelingen komen daar ook door ^^.


205zddd.jpg

Gat waar de PA120.2 gaat doorkomen, moet nog wat breder uitgevijld worden, want die PA120.2 is heel wat breder dan een RS120.

14jap2c.jpg

Paar uitschuivers gehad ...

jql5ps.jpg

Halowa !

20tfhhg.jpg

Nog wat gepruts in de kelder ...

11hf18o.jpg

Kabelgoot :)

Zo dat was het begin, ik hoop dat ik er in de loop van deze week nog wat aan kan doen (@bijvijlen etc), zodat dat al mooi is en normaal zou de radgrill ook binnen zijn :).

Het nadeel van deze build is, RLD zal uit mekaar moeten, ook mogen jullie je nog aan een update van Day 'n Nite verwachten, want die zit nu@dual loops met 2x PA120.3 !
 
Ik vind 'm nu al mooier dan die van mij.:040: 'k Ga 'm denk ook maar zwart spuiten. ;)

Maar je hebt er een paar handige gaten in gemaakt. :023: Misschien kom ik via je log nog wel op nieuwe ideeën, kan ik weer opnieuw beginnen. :D
 
Bedankt allemaal, en nu jullie volle aandacht op de update richten !

Update 2 - 15 Oktober 2009 - Dubbin/smoothin'

Ahoi beste piraatjes !

Vandaag breng ik u de update met wat leuks, onlangs dat ik heel wat foto's had genomen zonder kaartje in de kodak, heel slim dus ^^. Desondanks heb ik toch nog wat fototjes :).

Ik heb onder andere heel wat gevijld en wat opties geprobeerd met de plaatsing van alles en ben tot een zeer mooie en zelfs strakke oplossing gekomen :)

1199s8k.jpg

Keldertje

23m4k1v.jpg

PA120.2 even gepresenteerd, moet er nog wel weer uit ... voor aanpassingen aan de kast ...

2nb8ra9.jpg

Overzicht van de zooi

20gikgj.jpg

Rede dat de psu 6cm uitsteekt = PSU extender, komt mee van bij Coolfris :).

ajnvdc.jpg

Mooi overzichtje, waarbij je ook de kelderindeling ziet, intake fan => rad => fan => HDD's => Pompjes => PSU

257kl6w.jpg

Overzicht andere kant, zo kan je ook zien dat de gaten mooi afgevijld zijn nu :)

2r5rlvm.jpg

Dan vond ik ook nog deze zooi in een doos die ik overgenomen heb van Michael AKA Zeppeman :).

f0rlhh.jpg

Het bevatte ook nog wat slangen en antiknikzooi.

Zo dat was het voor deze, normaal tegen de volgende update hoop ik mijn gat voor mijn MCR220 gemaakt te hebben.
Ook komt er nog een kleine wijziging in hardware, vermoedelijk zal ik dan ook nog 2x WD 1TB green schijven in de pc gaan hangen voor een totaal van 2,64TB :).
 
Lekker. :041:
pannekoekeeeeeen !

mooie stoel heb je daar om te zitten

Lekker met al die slangen he :icon_cool:

Update 19 September 2009 - Hangin' Tree (or radiator)

Oi oi, vandaag eventjes een kleinigheidje verricht, de PA120.2 opgehangen in de kast, nu door dat er met die bay rufters wat geschoven is in ruimte zal ik maar langs 1 zijde fans kunnen hangen, onderaan is er ongeveer 5cm vrij, dus daar kan ik mooi een shroud plaatsen en er een koeltoeter van maken, bovenaan gaan we dat niet doen.

Verder nog een kleine wijziging, XSPC RX120 gaat niet achteraan, vliegt er gewoon uit, ik moet anders de case te veel gaan vermassacreren om die eraan te krijgen, de nieuwe kandidaat is een Thermochill PA120.1 die zijn rol zal gaan vervullen.

Bovenaan blijft het nog altijd een MCR220 die ik nog moet aankopen.

1jajc9.jpg

Zo hangt die goed :D

bh0kmt.jpg

Hier komt het fan en shroud ding tussen.

6sz502.jpg

Jij gaat achterop beste jongeman !

Dat was het voor deze mini-update.
 
Verder nog een kleine wijziging, XSPC RX120 gaat niet achteraan, vliegt er gewoon uit, ik moet anders de case te veel gaan vermassacreren om die eraan te krijgen, de nieuwe kandidaat is een Thermochill PA120.1 die zijn rol zal gaan vervullen.

Bovenaan blijft het nog altijd een MCR220 die ik nog moet aankopen.


De radiators vliegen je om de oren daar bij jouw. :D Hup de ene erin de ander eruit en nog wat bijbestellen. :p

(komt me bekend voor trouwens.
9ql3xl.jpg
)
 
vet vet vet !

maare ...

u gaat toch wel u frame laten caoten he ?:D
Welk frame?
deze blijft ongespoten hoor, enkel nog wat meer schuren :D

De radiators vliegen je om de oren daar bij jouw. :D Hup de ene erin de ander eruit en nog wat bijbestellen. :p

(komt me bekend voor trouwens.
9ql3xl.jpg
)
Vliegen kunnen ze nog niet, dat moet ik ze eens dringend leren, maar het is wel handig om er een aantal te hebben :D, zit aan een stuk of 9 nu

wacht, het is handiger om even een lijstje te maken
- 2x PA120.3
- 1x PA120.2
- 1x PA120.1
- 2x RX120
- 3x RS120

dat maakt er inderdaad 9:048:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 8
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 16
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan