• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] LeMoN's Rig

LeMoN

Tutti Frutti
1256847173-680.jpg

Hallo iedereen!

Bij deze wil ik jullie mijn build delen van mijn i7 rig.

Deze build word bijgehouden op:
Highflow
Hardware Info

Extra Links:
Hardware Info Usersysteem
Foto Album
Foto's zijn geen top kwaliteit, gewoon gemaakt met huis tuin en keuken foto toestel ;)

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen.
Ik ben Anton Mol, 19 jaartjes jong en ik kom uit Roosendaal.
Ik studeer HBO Informatica in Breda en naast studeren werk ik ook als verkoper bij Paradigit Roosendaal.
Computers is een van mijn grootste hobby en daarnaast ga ik ook graag met vrienden wat doen en ben ik eigenlijk iedere zaterdag avond wel aan het stappen. Qua muzikale voorkeur ben ik een liefhebber van voornamelijk Hardstyle ^^.
Mijn eerste computer kocht ik in 2004. Dit was een Dell waar ik toen een tijd mee aan de gang ben gegaan. Maar na een paar jaar heb ik toen een upgrade willen doen voor een nieuwe grafische kaart, hiervoor moest toen ook een nieuw moederbord komen en achteraf ook een nieuwe kast. Uiteindelijk had ik een compleet nieuwe PC en was de grootste fout die ik had gemaakt dat ik voor AGP ging terwijl PCI-e al lang en breed in de running was! Nu in 2009 studeer ik en heb ik een leuk salaris en kan ik mezelf veel meer toe eigenen, ook is er meer kennis aanwezig en meer interesse in hardware dan nooit tevoren :)

Het systeem:
CPU: Intel Core i7 920 D0 @ 2,66Ghz
CPU Koeler: Prolimatech Megahalems
Moederbord: MSI Eclipse SLI
Geheugen: Corsair Dominator 6GB 1833Mhz
GPU: EVGA GeForce GTX275 FTW Edition
Voeding: Be Quiet! Dark Power Pro 850W
HDD: Samsung Spinpoint F1 1TB
Optical Drive: Sony Optiarc AD-7201S
Behuizing: Corsair Obsidian 800D

Rand Apparatuur:
Monitor: LG Flatron W2442PA-BF
Muis: Logitech G5 V2
Toetsenbord: Logitech G15 V2
Speakers: Logitech Z-Cinema
Headset: Logitech G35

Gebruikers doeleinden:
Gamen
Internet
Office
Af en toe wat photoshop werk
En ik wil met dit systeem ook wat meer gaan verdiepen op OC-en

Toekomst:
Overclocken van het systeem
Side Panel Mod
Spiegel Mod
Stealth DVD Drive Mod
Waterkoeling
Sleeven van kabels
Fans Modden/mooi maken :p
G15 Led Mod

Upgrades:
DX11 Grafische kaart (ik wacht welliswaar tot de GT300 uit is om dan te beslissen)
Hexa Core(i9?) CPU
Logitech G500
Wellicht nog een ander moederbordje
SSD's als deze onder de 2 euro p/gb zakken

In deze log zal ik regelmatig updates posten!

Veel plezier!

Updates:
Update 1
Update 2
Update 3
Update 4
Update 5
Update 6
Update 7
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor foto's!
00000001.JPG

Front
00000002.JPG

Zijkant links
00000003.JPG

Zijkant rechts
00000004.JPG

Achterkant
00000008.JPG

Voorkant nogmaals met I/O panel open en hot swap deurtje open
00000009.JPG

Hoogte in vergelijking met de doos zelf (zal ook nog keer vergelijking maken met een midi tower)


Huidige situatie van de hardware :p
00000011.JPG
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:
Heb de ventilatoren besteld bij highflow + 1 fan filter voor de achterste 140mm omdat ik daar een intake van ga maken. Helaas zijn de 140mm's niet op voorraad en moeten ze dus besteld worden, hierdoor loop ik maximaal een week vertraging op omdat ik de boel gelijk met nieuwe fans wil installeren :)
 
@Lemon: Ik heb op twee plaatsen gewoond in Roosendaal, in 'de bergen' en later nog een paar jaar in Tolberg.

Dit was mijn huis. :D (dit is de kant van de buren)
F483B3DA9A8106110391A9DC0109991E.jpg

Joekel van een woonkamer (14M van voor naar achteren), maar boven was het wat kleiner. Ik had de kamer aan de voorkant. (3x3m) :p
 
Laatst bewerkt:
Ja, je hebt gelijk. :eusa_silenced:

Ik heb in Tolberg aan de oostzijde van het spoor gewoond, vlak bij de bandeliersberg. En later aan de westzijde, in het nieuwere gedeelte vlak bij het meer, op de Thorbeckelaan.

p.s. Bedankt. :)
Tegenwoordig wonen we iets nederiger in een mooi huurhuis. :icon_winkle:
 
Kleine "Update"

Xigmatek 140mm's zijn helaas nog niet binnen bij Highflow, Xigmatek zelf heeft problemen met leveren. Naar alle waarschijnlijkheid komen vrijdag 15 stuks bij highflow binnen en dus 3 stuks voor mij :) Die zullen dan asap verstuurd worden waardoor ik ze waarschijnlijk zaterdag ontvang en dan kan ik zondag avond nog even wat gaan bouwen :p
 
Ik heb een kleine vraag. Mijn moederbord heeft een paar hele irritante SMD ledjes die ik wil blokkeren, deze zijn namelijk blauw en groen gekleurd en gaan totaal niet passen bij de build. Nu heb ik geen zin om te gaan solderen aan me moederbord dus dacht ik, misschien kan ik met wat kneedgum de boel blokkeren. Maar voor ik gekke dingen ga doen wil ik zeker weten dat het mogelijk is :p
 
Fans + Filter zijn binnen, Freddy bedankt voor de lolly & sticker :p!

En de leds op mijn moederbord ga ik afplakken met isolatietape :D heb dat gezien bij microstar @ HWI en dat ziet er erg netjes uit en mijn mobo is ook zwart dus dat vloeit mooi over
 
Effe een kleine update.

Gisteren begonnen met het monteren van een paar fans.

Ik heb de onderste 140mm en de achterste 140mm gemonteerd en de middelste 120mm fan bovenaan.

Heb al een probleem met een 140mm voor de HDD's, namelijk de schroef is te lang/ fans is te dik, hier moet ik dus met de dremel wat modden, ga dit overigens ook bij de andere 140mm's doen omdat de uitstulping ervoor zorgt dat de antivibratie mat er anders niet helemaal lekker overheen gaat.

Ben ook bezig met mijn homeserver over te zetten naar mijn p182 behuizing, dit heeft ff prioriteit omdat ik dan de oude behuizing kan verkopen.

ieman interesse in een sunbeam trio xD?

Vanavond komt er een uitgebreidere foto update!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Duriel [BiP] Antec Mini P180 Gallery & Build Logs 68
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
L LeMoN aka Anton + i7 monstertje :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
B Crypto Mining rig, waterkoeling? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
B Even voorstellen :D Bearke Lambert mijn game rig :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Sw333t Mining rig, welke hardware Hardware & Software 24
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
CDA441 - CDA441 - Alexander D - PC/Budget Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
martii Martii - Martijn Ooms - CM Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
T Hoe ver te gaan met mijn rig? Overclocking 13
I Mn eerste wc rig temp vraagje Waterkoeling 5
C crazygamers13 rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Betrayedcover even voorstellen- ik en mijn game rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Jesse's Über Duber Super Gamings Rig Gallery & Build Logs 11
Impulse Impulse + rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Slader project: rig 3.0 Gallery & Build Logs 232
Strict My Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan