• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[BiP] Antec Mini P180

Duriel

Junior Member
Buildlog Antec Mini P180

Na ongeveer een jaar op diverse fora te hebben rondgekeken, ga ik nu aan mijn eerste buildlog/casemod beginnen. De kast die onder handen genomen wordt is, zoals de titel al doet vermoeden, de Antec Mini P180. Ondanks het feit dat het een vrij kleine kast is, zijn er zat mogelijkheden om er wat leuks van te maken. Hopelijk kan ik dat in deze buildlog laten zien!


Updates
Update 1
Update 2
Update 3
Update 4

Update 5
Update 6
Update 7
Update 8

Hardware
Intel Core i5 750
Asus Maximus III Gene
Corsair Dominator GT (4GB 1600MHz)
Asus 5770 V2
Corsair HX850W
Western Digital Caviar Blue 640 GB
Optiarc AD-7241S-0B


Koeling
Momenteel wordt alles nog door middel van lucht gekoeld. Ik ben echter van plan om op waterkoeling over te stappen. Ik wil een single loop maken die zowel de grafische kaart als de processor gaat koelen. Ik heb daarvoor de volgende "main parts" in mijn hoofd:

Laing DDC-1 MCP350 12V
EK-Multioption Reservoir 150 rev.2
XSPC RS240 + XSPC RS120
EK Supreme HF - Black Acetal
EK-FC5770 - Black Acetal



To do list
Onderstaand in hoofdlijnen wat ik aan de case ga doen. Het zou echter kunnen dat ik bepaalde dingen weglaat of misschien wel toevoeg. Het staat allemaal nog niet echt vast.

Waterkoeling
Leds achter moederbord
Sleeven
Spiegelmod
DVD speler spuiten


Foto's


Exterieur kast


Interieur kast


HD cages en fans verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Update 1


Ik heb een enorme hekel aan snoeren en kabels en aangezien ik de frontaansluitingen van de kast amper tot helemaal niet gebruik, heb ik besloten de kabels daarvan af te knippen. Voor mij maakt het qua gemak geen verschil of ik een USB-stick of iets dergelijks aan de achterkant of voorkant inplug. Toen ik las dat het stukje waar de aansluitingen op zitten los te bestellen was in de Antec shop, maakte ik mijn definitieve besluit. Hier het resultaat:


De frontaansluitingen zijn apart bevestigd in het fronpanel


Met de wire cutter de kabels los geknipt


Klaar om weer terug geplaatst te worden


Netjes weggewerkt, het frontpanel kan weer bevestigd worden

Nu zul je je misschien afvragen waarom ook de kabeltjes voor de power button etc. weggewerkt zijn. Dit heb ik gedaan omdat ik ten eerste de kleur van de HD led niet vind passen bij de rode kleursamenstelling van mijn hardware en ten tweede omdat ik de aan- en resetknop onhandig vind geplaatst. Je moet elke keer dat je de computer wilt aanzetten eerst het deurtje openen alvorens de aanknop in te kunnen drukken.
Deze kabeltjes waren klein genoeg om in het frontpanel weggewerkt te worden en hoefden dus niet per se afgeknipt te worden. Wat niet kapot hoeft ga ik ook niet kapot maken.
 
Heb je een tekeningetje van wat je ermee wil gaan doen? En is 'brander spuiten' de verf techniek waarbij je met een brander roet in de verf 'brand' voor een soort 'smoked' effect?

Vind het standaard een mooie kast dus vraag me af wat je ervan gaat maken :).
 
Update 2

Om het mogelijk te maken een 240mm radiator in de kast te plaatsen, moet er ruimte worden gemaakt.

In de kast zitten in totaal vijf 3,5" bays (HD cages) en drie 5,25" bays (1 boven, 2 onder). Voor mij is dat erg veel, ik gebruik namelijk maar 1 harddisk en 1 DVD drive. Aan de onderste twee 5,25" bays heb ik dus genoeg.

Tijd dus om de bovenste 5,25" bay en het tussenstuk voor de HD cages weg te halen. Deze zijn beiden door middel van popnagels op het frame gemonteerd, dus dat is een kwestie van panels losmaken en boren.



Losmaken van het top panel. Het bleek niet alleen met schroefjes vastgezet te zijn, maar ook met
dubbelzijdig tape




Popnagels uitboren



En als laatste de overgebleven slide rails van de onderste HD cage weghalen



Het resultaat
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk buildlogs met van die kleine kastjes waar je zoveel hardware in kwijt moet :)

Alleen jammer dat je de kabels hebt geknipt, had ze eerder even los gesoldeerd maarjah je kunt dat ding toch weer zo opnieuw bestellen.
 
Update 3

Misschien was het niet zo slim om het rond deze tijd van het jaar te doen, omdat het toch redelijk vochtig is. Gelukkig is het slechts een DVD Drive, dus mochten er nog onverwachts complicaties optreden, kan ik het makkelijk en goedkoop vervangen:p.

Ik was niet helemaal zeker over wat voor verf (combinatie) ik moest nemen. Na wat overleg met MicroStar911 heb ik toch maar voor mat zwart gekozen. De kleur is echt precies hetzelfde als mijn kast. Een mooi resultaat dus.

Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik weer wat dingen heb bijgeleerd en dat is altijd leuk. Hieronder een fotoverslag met wat tekst erbij.




Stickers verwijderen ging vrij makkelijk. Ik kon ze er gewoon met de hand afhalen.


Het uit elkaar halen was ook niet moeilijk. Ik had al eerder een DVD Drive uit elkaar gehaald, maar
die was veel lastiger omdat hij ook nog aan de behuizing was vastgezet. Deze zat er los in en kon
ik er gewoon uitschuiven. Enkel de schroefjes los geschroefd.



Het schuren heb ik met korrel 120 gedaan. Achteraf misschien iets te grof. Ook heb ik denk ik wat
teveel geschuurd. Licht opschuren was ook voldoende geweest



In geschuurde toestand


Ontvetten met wasbenzine


Een laag grijze primer erop


Daarna vier lagen mat zwart


en ook de achterkant moest nog gebeuren


Het eindresultaat! (De zichtbare witte stipjes zijn stofdeeltjes)






Voor de volgende update wilde ik nog even om jullie advies vragen.
Op de plaat onder het moederbord (zie bovenstaande afbeelding) steken popnagels naar boven uit. Iemand
enig idee hoe ik deze het best gelijk kan maken met de plaat? Schuren? Slijpen?
 
Laatst bewerkt:
De enige manier die me te binnen schiet om die popnagel kwijt te raken
is los halen, (geschikte) lijm er tussen, popnagel of schroefje er (tijdelijk)
door, laten drogen en dan definitief weg halen.
Eventueel het gat dicht smeren en opnieuw spuiten / bijwerken.
 
Het niet erg als de popnagels hun functie verliezen. De plaat zit in totaal met 14 popnagels vast en ik wilde er daar maar 4 van verwijderen.

Ik heb ook geen popnagel tang, dus ik denk dat dan als enige overblijft het wegslijpen. Een boor kan je daar namelijk niet fatsoenlijk krijgen. De onderkant van de popnagel zal er dan vanzelf uitkomen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Cygnitr0n [BIP] Antec Darkfleet H²0 (ADH²0) Gallery & Build Logs 90
R [BiP] Antec P193 Rev. 2.00 Gallery & Build Logs 59
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
H BIP My house Overige Builds 12
Cygnitr0n [BIP] Cy0n-T60 Gallery & Build Logs 38
Cygnitr0n [BIP] Lil'lian Gallery & Build Logs 62
cederieck [BIP]Silverstone Tj-07 Black and White Gallery & Build Logs 77
Homienator [BIP] RedDrop Gallery & Build Logs 66
Oli4v [BiP] Vendetta (Lian Li V2000b !) Gallery & Build Logs 82
vincent [BiP] Kheb d'r de kracht ni voor Gallery & Build Logs 124
Impulse [BIP] Impulse's New TJo7 Gallery & Build Logs 60
Mobomonster [BiP] Mobo's Fishtank Gallery & Build Logs 20
Johnny [BiP] Black and a bit white Gallery & Build Logs 87
J [BiP] Jownaz' DS77B Gallery & Build Logs 32
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
Oli4v [BiP]Project Vendetta Gallery & Build Logs 166
Oli4v [BiP]Oli's Ghetto Stacker - P182 - PC - Reilen en zeilen Gallery & Build Logs 29
coolfris V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) Gallery & Build Logs 160
L [BiP] LeMoN's Rig Gallery & Build Logs 76
Oli4v [BiP]Project: Duality (LianLi V1000b) Gallery & Build Logs 242
Oli4v [BiP]Testbench Gallery & Build Logs 10
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Barrow Antec p120 crystal waterblock Waterkoeling 51
Sw333t Antec mini build Gallery & Build Logs 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Antec Veris Premier Verkocht 7
V GPU waterkoeling Antec nine hunderd Cases en Modding 4
Stephan---pro [IN-ACTIVE] antec veris premier Verkocht 5
S Antec HCP-1000 Platinum HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
WillyMatGlas Antec DF-10 Gallery & Build Logs 3
Stephan---pro Antec P478 B/WGB Gallery & Build Logs 3
S Antec 600 fan control Overige Koeling 3
O 240 of 360 radiator in Antec Dark Fleet DF85? Waterkoeling 8
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
XenoMorpH [IN-ACTIVE] ANTEC twelvehundred Verkocht 0
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
B bas91jansen antec twelve hundred v3 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Antec H2o 620 schroef formaat Waterkoeling 1
B [Watercooling] €1000 socket 1155 , 2xgtx580 antec darkfleet df-85 Advies Waterkoeling Setup 12
Stephan---pro vraag over antec kuhler 920, vervangen van fans Overige Koeling 4
Stephan---pro Antec Kuhler h20 920 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [GEVONDEN] Corsair Hydro H60 of Antec H2O 620 Gevonden 2
starsky [CLOSED] Antec Performance One P182 Zwart Gesloten 1
P Antec Performance One P280 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
K Antec 620 (andere fan) Overige Koeling 4
S Antec 620 Cases en Modding 4
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - GTX560Ti Backplate Mod Cases en Modding 36
Cygnitr0n Antec Darkfleet H²O - Case Window Mod Cases en Modding 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan