• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti

Check voor de zekerheid of de videokaartblokken passen op jouw videokaarten, dat kan je hier doen: CoolingConfigurator.com

De Watercool pomptop heb je niet nodig, je hebt namelijk een XSPC DDCBAYONE reservoir die ook als pomptop werkt.
Je kan jouw pomp dus onder dat reservoir monteren.

Verder heb je 12 fittingen nodig en je hebt de verkeerde slang, deze moet je nemen:
Tygon R3603 1/2" 19/13MM Clear

Voor de tussen de videokaart blokken heb je SLI fitting nodig:
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)
 
Freddy, het probleem is als ik de zotac geforce gtx van 1gb neem dan krijg ik een foto te zien met een orangje ventilator 1vga aanstluiting en een normale HDMI aansluiting maar mijn kaart van Zotac geforce gtx 560 Ti heeft een zwarte ventilator net als de amp versie en plus 2 vga aansluitingen naast elkaar en een mini HDMI poort net als de amp versie ik heb mijn kaart ook open gedaan en de heatsink eraf gehaalt en di binnekant is krak het zelfde als de amp versie...

Dus met andere woorden ik kan niet kijken voor waterblocks voor de normale zotac geforce of de amp want ze zijn alletwee niet zoals de mijne ale buiten de amp die is net het zelfde vanbinnen en vanbuiten

Is er een mogelijkheid om ze terug te sturen als ze niet passen?
 
ik heb een mail gestuurd naar info@ekwaterblocks.com met foto's van mijn kaart en de info en ze zeggen dat die fullcover waterblocken zullen passen op mijn kaart dus weer een zorg minder.
al mijn onderdelen voor mijn pc zelf zijn besteld en zullen deze maand nog toekomen. dus ik zou toch redelijk rap de volledige set willen hebben en info/tips om hem te installeren ik kan natuurlijk ook w8en tot dat alle onderdelen erin zitten dan kan ik beter afmeten en kijken hoe en waar ik alles moet plaatsen nu met die lege kast alleen kan ik het mijn niet zo goed inbeelden... grtz ive
 
Laatst bewerkt:
ik heb besloten om mijn radiator langs de buitekant ga bevestigen met deze beugel Koolance Radiator Mounting Bracket with Quick-Release BKT-HX001P dan kan ik een 360 nemen in plaats van een 240 en dan kan ik de voorziene gaten benuttigen achteraan in de behuizing die voor een watercool systeem voorzien zijn. nu juist de inrichting nog beetje schikken dat het op iets trekt :) ik heb wel nog een vraagje rond de ventilatoren als ik er nu 3 voor de 360 neem van 2000rpm met rode ledjes inplaats van 5400rpm zonder ledjes gaat het dan echt een groot verschil uitmaken van cooling of niet echt?
 
ik heb wel nog een vraagje rond de ventilatoren als ik er nu 3 voor de 360 neem van 2000rpm met rode ledjes inplaats van 5400rpm zonder ledjes gaat het dan echt een groot verschil uitmaken van cooling of niet echt?

Aan 2000rpm fans heb je al voldoende om de boel te koelen. Natuurlijk zal een 5400rpmfan meer lucht verplaatsen daardoor en iets beter koelen, maar dat is ook weer een hoop meer geluid.


Was je al verder gekomen met je winkelmandje?

Zelf had ik hier al wat dingen in een mandje gestopt. De slangen en fittingen moeten er nog bij + koelwater. 5/8OD - 3/8" ID is het formaat slang waarmee de kleinste bochtjes kan maken. Andere formaten knikken in een bocht iets sneller. In een niet al te grote kast als de jouwe zou dat een voordeel kunnen geven.

Verder heb je voor je kaarten ook nog SLI fittingen nodig. Hier wat info over twee verschillende aansluitroutes van SLI kaarten. Waarschijnlijk zal voor jouw slangenroute een parallele aansluiting het beste uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
ik kan het mij niet voorstellen hoe luid dat 50 Dba is het echt storend? en het is toch veel beter voor overclocking als ik 5400rmp neem, of dan neem ik 1 van 5400 rmp voor der radiator 1x120 in de kast zelf en 3 van 2000rmp voor de 3x120 360 radiator aan de achterkant met rode led verlichting.
 
ik heb net een mail gekregen van Eksupport ik moet zoiezo nog 3-4 weken wachten dan komt de full cover waterblock uit voor mijn moederbord rampage III black edition en ik ga ondertussen eens uitzoeken wat dit allemaal inhoud : ROG Connect. dit is namelijk ingebouwd in mijn moederbord

[ROG Connect] Plug and Overclock - Tweak it the hardcore way!
Monitor the status of your desktop PC and tweak its parameters in real-time via a notebook—just like a race car engineer—with ROG Connect. ROG Connect links your main system to a notebook through a USB cable, allowing you to view real-time POST code and hardware status readouts on your notebook, as well as make on-the-fly parameter adjustments at a purely hardware level.

zou dit samengaan met Nanovision MIMO UM-720S 7" USB Touchscreen Display uit de Highflow shop?
 
Je hebt 3 meter rode slang en 3 meter clear slang. Mocht je die twee willen mixen in je set, dan heb je aan twee meter per soort meer dan genoeg. Wil je het houden bij één soort slang, dan is drie meter ook wel voldoende. Alhoewel met je externe radiator een metertje extra misschien wel goed zal uitkomen. Dan kan heb je nog wat speling om je een paar keer te verknippen. ;)

Totaal kom ik op twaalf fittingen uit. Kan je zeker aanraden om er een paar bochtjes en eventueel 45graden (rotary) fittingen bij te nemen. Die zullen zeker van pas gaan komen in de kleine ruimtes.

Verder is de boel compleet zo te zien.

Je hebt nu wel al je 5.25" drive bays in gebruik . →2x voor de pomp/reservoir, →2x voor de Aquacomputer goodies.
 

Twee bays kan je vrij maken door het XSPC reservoir niet te nemen. Die zit er nu alleen om op het front een klein raampje met water te kunnen zien en om de pomp aan te kunnen plaatsen. Voor de pomp zou je dan een ander plekje moeten zoeken.
Die zou misschien direct onder het reservoir kunnen. Met een D-plug kan je die twee direct met elkaar verbinden.

DSC_0031(1).JPG


Dan hou je zelfs nog een extra bay over zonder die dual bay pomp/reservoir combinatie. Toch zou ik daat niet bv een single bay reservoir in zetten. Die extra aansluitingen zullen het vinden van een mooie slangenroute niet gemakklijker maken. Beste is het denk ik om het bij één reservoir te houden. Zoals aan dat promo clipje van AC te zien is, zal er op het frotn al voldoende moois + info te zien zijn.
BTW een flowmeter zal misschien ook wel het overwegen waard zijn, Dat is weer extra info voor op die aquaero
. ;) maar dat kan natuurlijk ook later nog. Denk dat je nu wel aan het plafon van je vooropgestelde budget zit. :p
 
maar coolfris mijn moederbord is gemaakt voor overclocking er moet toch een andere oplossing zijn zonder die display maar dat ik gewoon mijn fans kan regelen het zijn er vier... de andere vier die kan ik al manueel regelen op de top van mijn case. is er een enkel bay regeling voor vier fans die er nog redelijk deftig uitziet en kwalitatief is? dan kan ik mijn blu ray intern plaatsen en heb ik minder kosten de temperaturen kan ik volgen via de bijgeleverde software van mijn moederbord... ik heb een iphone dus naar het schijnt kan ik via mijn iphone ook frequenties en andere opties zien van mijn moederbord op mijn iphone zelf aleja het wordt duurder en duurder eh :) ik neem nu speciaal rampage III black edition voor zijn opties en dan ga ik er mss overbodige bij plaatsen.

winkelwagen http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=f1ab116c8e7a98beef2ca36116598ca2

deze bv is dit niet goed voor de 5400rpm fans ? http://www.highflow.nl/fans/control...lxe-external-touch-screen-fan-controller.html

en zoals ik al eens heb gevraagd

[ROG Connect] Plug and Overclock - Tweak it the hardcore way!
Monitor the status of your desktop PC and tweak its parameters in real-time via a notebook—just like a race car engineer—with ROG Connect. ROG Connect links your main system to a notebook through a USB cable, allowing you to view real-time POST code and hardware status readouts on your notebook, as well as make on-the-fly parameter adjustments at a purely hardware level.

zou dit samengaan met http://www.highflow.nl/hardware/monitors/nanovision-mimo-um-720s-7-usb-touchscreen-display.html uit de Highflow shop?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
Dustyrick Advies waterkoeling Intel i5 661 en Asus EAH4890 Waterkoeling 23
L Waterkoeling Intel i7 advies Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan