• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti

Die Bulgin switches die je in je mandje hebt, wil je die voor Power en reset gaan gebruiken ?
Dit zijn daar namelijk geen geschikte knoppen voor, je moet geen latching hebben, maar momentary

damn ik ga die lvl 10 gt kast proberen inwisselen of verkopen en overgaan naar deze DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition - Danger Den wat denk jij coolfris? die behuizing is wel vet en veel praktischer dan de lvl 10gt op het gebied van watercooling

Mooie kast. :p Veel beter geschikt voor een dikke waterkoelset als de Lv10.

Hieronder een buildlog van een HighFlow member met de ze behuizing. Het was ook haar eerste ervaring met waterkoeling. :)

http://forum.highflow.nl/f34/strut-7970/

Hier nog wat meer voorbeelden van een waterkoeling in die kast:

http://forum.highflow.nl/f40/dit-wat-7891/#post139769

Misschien kan je alvast wat (of nog meer ;)) ideeën op doen.

Hier wat filmpjes met diverse fans onder gelijke condities opgenomen. Ik gok zo'n beetje dat die Scythe 5400rpm ongeveer op het geluidsniveau van die Delta AFB1212SHE
zit. :p

Hieronder geluidsopnames van diverse fans uit deze fanroud-up van martinm.
Hier heeft hij vooral nadruk gelegd op de geluids/prestaie verhouding van de fans. Maar hij was zich er ook van bewust dat de klank of toon van een fan moeilijk vast te leggen is in een te meten waarde. Elke fan heeft zeg maar een beetje zijn eigen klankkleur in hoge of lage tonen.
Onder de 1000rpm klinken bijna alle fans "stil". maar daarboven heb ik nog geen fan meegemaakt die onhoorbaar is. "Een stille fan" is imo ook een beetje een kromme uitdrukking. Hoe sterk een fan is wat geluidsproductie betreft komt pas tot uiting boven die 1000rpm.

En dan komt er nog bij: Hoe goed zijn de rest van de geluidsbronnen in de PC gedempt? Aan een supergeluidsarme fan heb je nl niet heel veel wanneer er bv vier hdd's in de buurt staan te spinnen. ;)
Van mensen een waterkoelset voor het eerst opstarten, schrikken ook vaak van het geluidsniveau van de pomp. Dan draait de pomp zonder dat de rest van de hardware en fans aanstaat. Wanneer de rest van de PC aanstaat, valt het geluid van de pomp weer helemaal weg in de rest van alle geluiden.

Maar martinm's conclusies:

Final Notes

If I had to pick just one fan for my needs. I want something very quiet, but something that also has a decent amount of performance. While being a bit on the ugly side, the Gentle Typhoon AP-15 gets my top pick for producing the most CFM per noise level and quality of the fans tested. 9 volts in particular is my favorite spot which is still producing a good 22+ cfm on the radiator.

For the high speed stuff, I'll give my kudos out to the San Ace. I still think it has that common 38mm fan motor noise when undervolted, but it's the smoothest of the bunch from what I can tell.

As far as the <1000 RPM range, I think all of the fans (except the high speed 38mm fans) are good and really hard to separate. I couldn't really measure CFM below 10CFM, so I really couldn't tell you much with my test setup other than CFM is pretty crappy down there and you better plan on many times more radiator than someone with strong fans.

Bottom line:

King of Power @12V = Delta AFBSHE
King of Low Noise @ 12V = Noiseblocker S1
King of CFM per Noise Level/Quality = Gentle Typhoon AP-15

Zelf ben ik zeer tevreden over de Gentle Typhoons. Op volle toeren maken ze een imo aangenaam geluid; nl een veel lagere toon dan alle andere 120mm fans die ik uitgeprobeerd heb.

Maar eigen ervaringen zijn subjectief. Daar moet je je denk ik niet teveel aan vast houden in het maken van een keuze.

De onderstaande filmpjes zijn imo veel beter om een beeld te krijgen van hoeveel geluid een fan maakt en wat voor toon ze ongeveer maken. Alle fans zijn nl onder dezelfde omstandigheden gefilmd en opgenomen. De geluidopname zelf zal dan misschien een beetje afwijken van hoe deze werkelijk klinkt, maar om te vergelijken met elkaar zijn deze filmjes prachtige documenten. :p

ADDA HB = ADDA AD1212HB-A71GL

Delta AFBSHE = Delta AFB1212SHE

Gtyphoon AP15 = Servo Nidec Gentle Typhoon DC1225C12B5AP-15

Kool25MBK = Koolance Fan-12025MBK

Kool25HBK = Koolance Fan-12025HBK

Kool38HBK = Koolance Fan-12038HBK

Panaflo M = Panaflo FBA12G12M

Panaflo U = Panaflo (NMB MAT)FBA12G12U

San Ace H1011 = Sanyo Denki San Ace 109R1212H1011

Kflex M = Scythe Kama-Flex S1225FDB12M

Kflex H = Scythe Kama-Flex S1225FDB12H

Sflex-E = Scythe S-Flex SFF21E

Sflex-F = Scythe S-Flex SFF21F

Sflex-G = Scythe S-Flex SFF21G

SlipStream SH = Scythe Slip Stream SY1225LS 12SH

ScyUK3 = Scythe Ultra Kaze 1000 DFS123812H-1000

ScyUK3 = Scythe Ultra Kaze 3000 DFS123812H-3000

Nanoxia FX2000 = Nanoxia FX12 2000

NB XL-1 = Noise Blocker XL-1

NB XL-2 = Noise Blocker XL-2

NB XLP = Noise Blocker XLP

NB S1 = Noise Blocker M12 S1

NB S2 = Noise Blocker M12 S2

NB S3 = Noise Blocker M12 S3 HS

SilverStone 25BU = Silver Stone (Everflow) R121225BU

Thermaltake TT-25 = Thermaltake TT-1225 (Thunderblade)

Yate SL-C = Yate Loon D12SL12 Curved Blade

Yate SL-S = Yate Loon D12SL12 Straight Blade

Yate SL-LED-S = Yate Loon D12SL12 LED version with Straight Blades

Yate SH-C = Yate Loon D12SH12 Curved Blade

Zalman ZM-3 = Zalman ZF1225ASH

:023:

wat zijn eigenlijk de beste fittings? die met de draaikop of de die waar je je slang overschuift en vastmaakt met een klem?
ik weet dat je op sommige plaatsten niet anders kan dan een gewone fitting nemen maar in het algemeen

en welke sterkte van radiators moet ik nemen als ik met 2 x 460 radiators zit?

Ze zijn beide goed, echter zijn schroeffittingen makkelijker om goed en zeker de slang vast te zetten. Ik vind schroeffittingen persoonlijk ook mooier. Wat bedoel je met: "en welke sterkte van radiators moet ik nemen als ik met 2 x 460 radiators zit?"

voor een goede koelprestatie te hebben welke ventilators moet ik erop steken? ik zit nu met 8 x Scythe 120MM Gentle Typhoon 3000RPM D1225C12B7AP-29
die ik wel kan regelen van snelheid eh

Met die fans haal je de max uit elke radiator. :p

wat zijn eigenlijk de beste fittings? die met de draaikop of de die waar je je slang overschuift en vastmaakt met een klem?
ik weet dat je op sommige plaatsten niet anders kan dan een gewone fitting nemen maar in het algemeen

Zijn beide idd even goed en hebben beiden voor en nadelen, maar dat is meer voor het gebruik en de looks.

Sommige waterkoelblokken passen geen twee 3/4 OD - 1/2 ID schroeffittingen naast elkaar. Dat kan je weer oplossen door een 45 graden koppeling te gebruiken.

ie2fio.jpg

Ik geloof dat dit met de Aquacomputer Cuplex Kryos ook het geval is.

Nadeel van 3/4 OD - 1/2 ID schroeffittingen vind ik zelf dat ze zo groot zijn dat je weinig meer van het achterliggende blokje ziet. Pilaarfittingen komen imo wat dat betreft wat subtieler en minder lomp over. Maar het is ook maar net wat je eigen smaak is en wat voor sfeer je in de kast wilt creëren.

jb0ppt.jpg

ok ik ga eerst dit al kopen de 14e deze maand http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=fa9f2fab218f741d87f2196664631363 en als mijn kast van Danger Den is toegekomen ga ik de rest bestellen zo dat ik zeker ben hoeveel plaats en waar ik wat ga monteren ;) euhm juist 1 vraagje. welke kant zou ik het best mijn voeding steken? bij de danger den options kan je kiezen op de bodem of bovenaan wat raden jullie aan?

Laatst bewerkt:
ja dat weet ik. en een radiator te veel ik pas mijn winkelwagen morgen nog aan die scythes 3000 is voor de 480 radiator dus dan zou ik er nog vier te kort komen. ik ga een 480 gebruiken voor mijn CPU en dan weer het zelfde maar dan voor mijn GPU's maar ik w8 nog op een mail van danger den mss moet ik het nog aanpassen. ik moet eerst zeker zijn dat er 2 x 480 ingaat vermits ik 2x front dual bay 5.25" zou willen

Zo te zien kan je in deze kast met een CPU/GPU loop het beste de GPU's parallel aansluiten. Dat zal de lengte van de slangenroute zeker ten goede komen. Een kortere slangroute ziet er niet alleen mooier uit en bespaard het ruimte, het is ook een klein toefje beter voor de flow, alhoewel dat verschil te gering is om in de temos terug te kunnen vinden.

Hieronder de slangroute in serie aangesloten:

rkolqq.jpg

Als daar beneden een andere aansluiting (bv een moboblok) zou zitten, is deze slangroute de betere keuze. Nu kan die slang alleen met een flinke omweg zijn weg vervolgen naar of de radiator of het CPU blok.

Hieronder de slangenroute in parallel aangesloten:

281g65g.jpg

Het verschil lijkt me duidelijk. :) De slang kan met een korte route van de graka's naar of de radiator of naar het CPU blok.

Hier nog wat meer info over die twee verschillende manieren van de graka's aansluiten. Voor de temps maakt het in ieder geval niet uit.

Voor je winkelmandje zou de keuze voor een parallele aansluiting betekenen dat je twee Bitspower Crystal Link Tube For 3-Slots (SLI/CF) BP-CLTAC-S3 nodig hebt en vier Bitspower Multi-Link (SLI/CF) Adapter BP-BSWP-C47 Black Sparkle.

Meet ook even de afstand op tussen je kaarten. Dan weet je zeker of je de goede lengte crystal link buisjes hebt. ;) Ik weet niet of ik het goed zie, maar het lijkt alsof er vier slots tussen die kaarten zitten.

Die stopfittingen heb je in principe niet nodig. In ieder geval niet voor de GPU koelblokken. Daar zitten altijd standaard voldoende stopfittingen bij.

Volgens mij ben je voor de rest compleet. :)

btw Gaat die DangerDen behuizing ook nog door?

nee die gaat niet meer door ik hou het bij deze kast. ga ik goeje temperaturen halen met een 460 en 4 schytes 3000rmp? en ik zal die parallel gebruiken maar waar kan ik dan mijn aftap punt plaatsen?? ik dacht aan de GPU lukt dat nog in deze situatie? en met 2 pullen koelvloeistof kom ik wel toe zeker :D ik ga er mss nog een reservoir tussen steken aan de rechter kant als het nog lukt :p

de afstand van de onderkant van de 1e gpu tot de onderkant van de tweede is 8 cm

iphone foto's 004.jpg

daar past precies wel nog een coole tube tussen denk je niet?

Temps zullen zeker wel goed worden met die radiator van die grote in combinatie met die fans. :p

Het aftappunt kan je mooi in het onderste GPU blok draaien. Met een van die 90 of 45 graden fittingen zou denk ik het mooiste zijn. Dan kan je 'm naar achteren draaien voor als je hem niet gebruikt en naar voren voor gebruik.

Denk dat je dan toch die Bitspower Crystal Link Tube For 4-Slots nodig hebt. Zo te zien op de foto zitten er vier sloten tussen de kaarten. (klopt ook wel met die 8cm voor vier sloten)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
Dustyrick Advies waterkoeling Intel i5 661 en Asus EAH4890 Waterkoeling 23
L Waterkoeling Intel i7 advies Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan