• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti

Als je alleen de fans wilt controleren kan je dat uiteraard met een eenvoudigere controller doen.

Scythe 5.25 Bay Kaze Master (Zwart) KM01-BK

Die lijkt me wel wat voor je. Temps en fansnelheid uitlezing. :)


Of die ROG Connect samen werkt met die nanovision display zou ik niet weten. Ik ben meer van de waterkoeling dan van de up-to date hardware snufjes. ;)


Wat je laatste winkelmandje betreft:


Deze 90 graden bochtje kan je denk ik beter vervangen voor draaibare bochtjes zoals deze of deze. Waarschijnlijk heb je aan twee 45 graden en vier 90 graden voldoende.



Alphacool HF angled adaptor 90 G1/4OD to G1/4ID revolvable - Chrome 17056
 
Als je alleen de fans wilt controleren kan je dat uiteraard met een eenvoudigere controller doen.

Scythe 5.25 Bay Kaze Master (Zwart) KM01-BK
Als lauwagie die 5400rpm scythes kiest, dan zou ik die fancontroller niet nemen aangezien die te weinig vermogen aan kan per kanaal:

Maximum Fan Ampere: max 1A per channel (= 12 Watt per kanaal)

Die Scythes zijn namelijk 1.14A (13,68 Watt) per stuk. Dat gaan die Scythe 5.25 Bay Kaze Master niet fijn vinden ;).
 
Een ander model dan of iets lichtere fans boven 2000rmp dan, maar geen 5400rmp kzal subiet eens kijken als je iets in gedachten hebt laat het mij weten. Maar die Aqua-Computer Aquaero 5 XT USB fan controller, graphic LCD, touch control, IR remote control zonder power booster kan die die 5400 vents aan?
 
Winkelwagen terug aangepast :p coolfris voor wat heb ik die power booster nodig? En kan ik doe niet intern ergens bevestigen net achter de Aqua-Computer Aquaero 5 XT USB fan controller, graphic LCD, touch control, IR remote control plaatsen desnoods slijp ik de zijkanten eraf... Het is to maar een metaal plaatje vanvoor dus voor display heb ik het niet nodig.
 
Die powerbooster heb je ook niet meer nodig. Daarmee kan je icm die aquaero de pompsnelheid mee regelen. Uit je eerste post had ik opgemaakt dat je dit wilde, maar nu zijn je wensen me al wat duidelijker. ;)
Die aquaero is denk ik een overkill aan mogelijk heden voor wat je wilt. Beter kan je een eenvoudigere en goedkopere fancontroller nemen. Deze van Lamptron bv.
 
Neenee coolfris ik heb me weeral bedacht ik ga vlak na de dual bay rez. Een waterflow controller bevestigen en monteren op mijn tube. onderaan mijn tube ga ik een outtake temperatuur sensor plaatsen en bevestigen op mijn radiator op de bodum van
Mijn behuizing vandaar uit ga ik mijn sli kaarten Coolen en achter mijn sli kaarten wil ik terug tempertuur sensor monteren op de outtake van de sli en zo naar het externe 360 radiator gaan en dan de CPU Coolen en dan naar de intake van de dualbay rez weer een temperatuur sensor monteren, binne 4 weken zou normaal de fullcover water blok voor mijn moederbord uitkomen dus die komt dan nog tussen de CPU en de intake van mijn dual bay rez waar de intake sensor zit. Snap je? Wat heb ik nog allemaal nodig grtz Ive

En wat moet ik doen als de vloeistof er al in zit en nog de fullcover ertussen
wil? mss bestel ik die dan wel nog voor ik alles heb gemonteerd.

Huidige winkelwagen http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=33c38644718ab6d885d4e3ae21dd480e

Als ik het doe kan ik het beter goed doen.
 
Laatst bewerkt:
ik ga toch de scythe fan controller nemen. ik heb eens goed gelezen wat ik met mijn moederbord kan doen en ga met het budget van dat aquasysteem met flow en temp meter een klein laptopje kopen die ik bevestig aan mijn ROG systeem waar ik alles op kan controleren. het gaat uiteindelijk toch over de warmte van de CPU en GPU's. ja sorry coolfris :D ik maak je kop zot zeker hehe.

winkelwagen voor scythe fan controller met toebehoren kan je even controlleren? alvast bedankt.
ps er zitten paar reserve fittings bij dus daar moet je niet naar kijken de boel moet gewoon draaien en coolen als de beste :D

http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=c399772f459c8113dc68535df8a4a49e

dat T stuk https://highflow.nl/aansluitingen/f...ngerden-delrin-tee-t-stuk-g1-4-verbinder.html ga ik onder mijn tube proberen plaatsen en daar dan een darmpje aanhangen met dit https://highflow.nl/aansluitingen/f...-sealing-plug-for-1-2-id-tube-bp-wtp-c31.html voor onderhoud dan kan ik het darmpje uit mijn pc laten hangen en het gewoon losdraaien en de boel loopt leeg.
 
Laatst bewerkt:
Die scythe fancontroller is te licht voor die Gentle Typhoon 5400rpm fans. Zie wwwicked z'n post. Deze Lamptron fan controller kan die fans goed hebben.

Omdat koeling denk ik een hogere prioriteit voor je heeft dan geluid zal je met deze radiator icm met die fans iets betere koelresultaten halen.


Suggestie voor een iets ander aftappunt: Bitspower G1/4 Black Sparkle Q-Rotarary Adapter
Draai die in de 120mm radiator op de bodem bodem van je kast. Of in de ongebruikte schroefopening van het onderste graka blok. (Ik weet nog niet zeker op welk punt je set het beste leeg zal lopen)
Nu heb je met deze rotary Q fitting drie aansluitpunten. Eentje voor je aftappunt, eentje om je temp sensor in te draaien en eentje om het slangcircuit op aan te sluiten.

Hoe je dat aftappunt dan verder laat lopen kan je zelf invullen.


(mocht je voor die Q fitting kiezen, dan zal ik nog even voor je bekijken of die tempsensor in die Q fitting past. Het kan zijn dat de schroefdraad van de sensor iets te lang is voor de Bitspower Q fitting. In dat geval moet er waarschijnlijk een spacer tussen. )


Nog een tip voor een andere fitting voor de SLI verbinding tussen de kaarten:

Een Bitspower C47 icm Bitspower crystal link tube

Voordeel van deze tov die metalen buisjes is dat je de rode vloeistof er doorheen kan zien lopen en een grotere binnendiameter hebben wat weer een toefje beter is voor de waterflow. Zelf vind ik ze er beter uit zien dan die metalen buisjes, ;)
 
ok thx for the info coolfris! ik ga het allemaal eens op mijn gemak bekijken en tegen de 14e deze maand ga ik mijn bestelling plaatsen ik hoop dat ik al wat meer hardware in huis heb tegen dan dan heb ik meer overzicht grtz ive

hier nog wat extra modding en fits ingestoken in mijn winkelwagen. hier zal het koeling systeem compleet zijn zeker?
http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=7c8a8f2e7523cd1ff806d683bf774535
 
Laatst bewerkt:
(mocht je voor die Q fitting kiezen, dan zal ik nog even voor je bekijken of die tempsensor in die Q fitting past. Het kan zijn dat de schroefdraad van de sensor iets te lang is voor de Bitspower Q fitting. In dat geval moet er waarschijnlijk een spacer tussen. )

Net even voor je gekeken en uitgeprobeerd. Die spacer heb je niet nodig.

Hieronder de Q, een spacer en een tempsensorfitting zonder sensor (wel dezelfde die jij in je mandje hebt liggen)

35jklm1.jpg



Hieronder kan je zien dat de sensorfitting best ver doorsteekt.

5jvf2b.jpg



Maar dat maakt voor de Q verder niet uit. Aan het gat van de andere kant past gewoon nog een fitting. :)

efqlih.jpg



Met een spacer komt het gedeelte waar sensor in de fitting zit wel iets meer in het midden van de Q terrecht. Dat zal vermoed ik geen drol uitmaken voor de tempuitlezing.

2j42ao5.jpg
 
Deze twee kunnen er denk ik uit nu je zo te zien voor die Q-fitting hebt gekozen:

Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

DangerDen Delrin TEE T-stuk G1/4 verbinder

Mocht je iets betere koelprestaties willen dan gaat die SR-1 360 er ook uit en komt de GT Xtreme 360 erin.
Die heeft namelijk veel meer koelvinnen. Maar omdat het er zoveel zijn, zitten ze vrij dicht op elkaar. Daar heb je echt power fans nodig om al die vinnen optimaal te benutten. Die heb je dus. :p :p
Op lagere fanspeeds heb je evengoed genoeg koelvermogen met 480mm aan dik radiator oppervlakte. Op max fanspeeds heb je met die GT Xtreme iets meer koelvermogen dan met de SR-1.
 
ow had er niet op gelet dat die Q maar 3 uitgangen heeft :p dus die mogen weg. kan je mij eens de link geven van die spacer ik vind dat het er beter uitziet met die spacer. aah kheb em al gevonden die spacer je had al een link gegeven in het vorige bericht :p

coolfris met wat kan ik ouwe koelpasta netjes verwijderen en welke koelpasta raad je aan voor aan te brengen? en met wat breng ik die best aan dat het geen vuil boeltje wordt. zie wel dat ik voldoende heb voor mijn cpu, gpu's en toekomstige fullcover voor mijn moederbord.

wat ik ook niet snap is dat die scythe 5400rmp 4pin molex aansluitingen hebben hoe sluit ik die dan allemaal aan op 1 zelfde aansluiting? of valt die molex weg en wordt enkel de 3 pin aansluiting op de lamptron aangesloten en krijgt hij dan zo zijn stroom?

ik heb ook een andere koelvloeistof genomen kan je een kijken of die goed is?http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=399917e66e211f6782aed3060b286e41
mijn slangen zijn toch UV dus lijkt me wel cooler met da bloed rood moehahaha
 
Laatst bewerkt:
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML

Dat werkt perfect om oude koelpasta zooi netjes weg te krijgen. Eerst de meeste zooi voorzichtig en met beleid met een wc papiertje of iets dergelijks weghalen. Daarna dat spul gebruiken om het oppervlakte verder schoon te maken met wederom een wc papiertje, keukenrolpapier of iets in die geest.

Zie bv 1:50 ~ 2:50 dit filmpje voor het aanbrengen van de pasta.

Je kan het uitsmeren, maar werkt ook prima als je een drup of een streep in het midden zet en het koelblok de de pasta laat verspreiden.


Van die fan met die vier pin kan je denk ik het beste even of bij Freddy informeren. Of anders de vraag even hier in het electronica subforum stellen. Kans is groot dat je daar een beter antwoord krijgt dan van mij. ;) Van die stroomdingen ben ik niet 100% goed op de hoogte.


Die koelvloeistof heeft wat ik ervan gehoord heb idd een diep rodere kleur dan die van feser. Wat koelprestatie betreft is er nagenoeg geen verschil tussen al de pre-mixen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
Dustyrick Advies waterkoeling Intel i5 661 en Asus EAH4890 Waterkoeling 23
L Waterkoeling Intel i7 advies Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan